PIMAPEN: Profilele economice nu constituie o alternativa viabila |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 10 Aug 2011 10:43 |
Compania Pimapen Logistic Center, cu sediul central in Bucuresti, este distribuitor oficial pe piata din Romania al profilelor fabricate in cadrul concernului Pimas (Plastik Insaat Malzemeleri AS), din Turcia. Pe plan local, firma colaboreaza cu peste 100 de producatori autohtoni de ferestre/usi termoizolante din PVC, care isi desfasoara activitatea in 40 de orase, la nivel national. Criza economica actuala a exercitat un impact direct asupra operatiunilor comerciale derulate de producatorul turc, insa efectele negative au fost intr-o mare masura compensate prin aplicarea unei strategii coerente ce a presupus controlul costurilor, sustinerea parteneriatelor strategice si consolidarea imaginii produselor promovate.
Cum caracterizati, din punct de vedere financiar, perioada curenta?
Se poate afirma ca, in prezent, traversam un moment de stabilizare, dupa ce in anii trecuti au fost aplicate corectii drastice ale nivelului incasarilor. Din acest punct de vedere, situatia cea mai dramatica a fost consemnata in 2010, cand scaderile au fost de 25% in raport cu exercitiul financiar anterior. In mod paradoxal, daca pentru alte companii 2009 a constituit anul cu pierderi maxime, pentru firma noastra lucrurile au fost diferite, in acea perioada beneficiind de comenzi lansate anterior, care ne-au permis obtinerea unor rezultate acceptabile. In ceea ce priveste situatia actuala, se poate afirma ca, dupa o diminuare neasteptata a livrarilor in primul semestru din 2011, cererea a inceput sa creasca semnificativ, ceea ce ne indreptateste sa mizam pe o majorare a vanzarilor cu pana la 10%, in raport cu 2010.
Prezentati cele mai importante aspecte din planul retelei de distributie.
Continuam colaborarea cu principalii parteneri specializati in operatiuni logistice, insa derulam si operatiuni de livrare directa. Din pacate, portofoliul de clienti a avut o volatilitate deosebit de mare in ultimii ani. Cateva companii specializate in fabricatia de tamplarie termoizolanta si-au restructurat activitatea, in vreme ce, in alte cazuri, am decis sa intrerupem relatiile de afaceri ca urmare a indisciplinei financiare. De asemenea, pe piata de profil au avut loc mutatii importante, unele firme optand pentru schimbarea furnizorilor, evident in cautarea unor avantaje in planul costurilor cu materialele. Toate acestea au avut ca efect o diminuare a numarului de firme pentru care livram sisteme - in mod direct sau indirect - insa aspectul respectiv poate fi privit ca un beneficiu, intrucat echivaleaza cu o epurare a portofoliului, prin eliminarea agentilor economici cu un comportament financiar incorect.
Ati adaptat oferta proprie la noile cerinte ale beneficiarilor?
Din acest punct de vedere suntem inflexibili, catalogul de produse nefiind modificat, in pofida cresterii cererii de produse economice. Incercam sa ne mentinem pozitia pe piata in conditiile date, fara a face rabat de la calitate, chiar daca anumite scaderi sunt previzibile, avand in vedere orientarea beneficiarilor preponderent in functie de pret.
Cand considerati se va relua tendinta de crestere sustinuta a pietei?
O asemenea perspectiva este improbabila pentru 2011, insa exista sanse ca din anul urmator sa asistam la primele semne de revigorare. Cu toate acestea, o instalare clara a unui trend pozitiv este posibil sa aiba loc incepand cu 2013, insa nici in anii care vor urma nu vor mai fi atinse ritmurile consemnate inainte de declansarea recesiunii.
|