Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 30 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Diminuare de 5,6% a vanzarilor de sticla float
SAINT-GOBAIN: Diminuare de 5,6% a vanzarilor de sticla float
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 04 Mai 2012 17:41
In cadrul raportului financiar dat recent publicitatii de managerii corporatiei Saint-Gobain – lider mondial al pietei materialelor de constructii, mai cu seama in domeniul sticlei float – veniturile holdingului, inregistrate in primul trimestru a.c., s-au majorat cu 3,7% fata de perioada similara a anului 2011, ajungand la 10,16 miliarde euro (fata de 9,79 miliarde euro in perioada similara din 2011). Nivelul respectiv confirma estimarile preliminare stabilite pentru anul in curs si reflecta o crestere organica de 0,9% a vanzarilor (potrivit indicatorului like-for-like – LFL). Cu toate acestea, divizia de sisteme inovatoare, care cuprinde sectiile de sticla float si de materiale de inalta performanta, a raportat o diminuare de 3,1%, ca urmare a declinului livrarilor de sticla float, contracarate intrucatva de rezultatele celuilalt segment de activitate. "Practic, in intervalul de referinta, vanzarile de vitraje float s-au contractat cu 5,6%, reflectand regresul comenzilor din Asia si tarile emergente, contractia sectorului global de panouri solare, slabiciunile industriei auto europene si activitatea deficitara in ramura de constructii la nivelul UE. In pofida acestei scaderi, precum si a costurilor mai mari cu materia prima si energia, pretul sticlei float livrate de Saint-Gobain s-a diminuat fata de primul trimestru din 2011. In schimb, departamentul de materiale de inalta performanta (HPM) a raportat un avans de 0,3% al incasarilor, pe fondul unei sporiri sustinute a pretului produselor finite. S-au comercializat cantitati importante in Statele Unite ale Americii, ca urmare a reluarii activitatii industriale la parametri optimi, dar dinamica pozitiva si-a incetinit ritmul in Europa de Vest, Asia si statele emergente, mai ales ca urmare a contractarii semnalate in industria auto", se arata intr-un comunicat al grupului.
Tintele initiale au fost reconfirmate
"In pofida unui mediu economic nesigur si a unei baze dure de comparare, Saint-Gobain a reusit sa raporteze o crestere organica solida in perioada de referinta. Am continuat sa ajusta preturile produselor finite in sens pozitiv, pentru a contracara in totalitate efectele induse de sporirea cotatiei materiilor prime si a costurilor cu energia. Volumul cantitativ a livrarilor a fost satisfacator, insa au fost consemnate fluctuatii deosebite de la o regiune a globului la alta. Reluarea ascensiunii pietei de constructii rezidentiale din SUA ne-a ajutat sa depasim problemele pe care le-am intampinat in Europa (mai ales din cauza conditiilor meteo nefavorabile din februarie a.c.), precum si usoara restrangere a comenzilor din Asia. Gratie pozitiei strategice pe care o detinem in domeniul habitatului, pentru care furnizam produse cu o valoare adaugata mare, consideram ca rata de majorare a vanzarilor va depasi media pietei mondiale, mai ales ca urmare a comercializarii de sisteme ce se inscriu in categoria celor care asigura eficienta energetica si respecta criteriile sustenabilitatii. De aceea, pentru 2012 reconfirmam tintele stabilite la nivel de grup, care vizeaza o crestere organica moderata, precum si o imbunatatire a profitului operational si a rentabilitatii", a declarat Pierre-Andre de Chalendar, presedinte si director executiv al Saint-Gobain. Din suma de 10,16 miliarde euro, aproape 2,38 miliarde euro (-0,2%) au fost aferente diviziei de materiale inovatoare (sticla float si sisteme de inalta performanta), alte 2,81 miliarde euro revenind sectiei de produse pentru constructii (+6%), in timp ce serviciile de distributie/comercializare a materialelor de constructii au avut un aport de 4,34 miliarde euro (+4,6%), iar in domeniul ambalajelor – Verallia s-au consemnat 880 milioane de euro (+3,3%). Cea mai importanta piata pentru Saint-Gobain a ramas cea a statelor din Europa de Vest, fara Franta (cu livrari de 4,18 miliarde euro, in crestere cu 2%), urmata de cea franceza, unde s-au inregistrat 2,89 miliarde euro (-0,5%). In America de Nord a avut loc cea mai importanta crestere, de 16,7%, pana la 1,51 miliarde euro, iar in tarile emergente si Asia/Pacific Saint-Gobain a avut vanzari trimestriale de 2,02 miliarde euro (+2,4%). Informatii suplimentare, la www.saint-gobain.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left