SCHACHERMAYER isi consolideaza pozitia in topul furnizorilor de feronerie |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 20 Mai 2011 09:21 |
Infiintata in anul 1838, societatea Schachermayer International GmbH are 1.600 de angajati, fiind specializata in comertul cu feronerie/accesorii destinate productiei de tamplarie termoizolanta, mobilier etc. Compania se situeaza in topul celor mai importanti furnizori din domeniu, avand o cifra medie de afaceri de 400 de milioane de euro. Principalele marci comercializate sunt: Maco, Simmonswerk, Hoppe, Dr.Hahn, Winkhaus, Kaba, Geze, Dorma, Spax, Stadur, Blum etc. Grupul detine depozite in Ungaria, Slovenia, Croatia, Slovacia, Cehia, Polonia, Bosnia-Hertegovina etc. George Pirvu, director general al reprezentantei locale, se refera - in cele ce urmeaza - la situatia pietei de profil, precum si la posibilitatile de dezvoltare ale acesteia, pe termen scurt si mediu.
Cum au evoluat rezultatele financiare ale companiei pe care o reprezentati?
Pe segmentul de feronerie pentru tamplaria temoizolanta, in 2010 am consemnat o scadere de 12% a livrarilor fata de exercitiul financiar anterior. Aceasta a constituit o depasire in sens negativ a limitelor propuse in cadrul strategiei companiei la inceputul anului fiscal. Trebuie mentionat faptul ca, pentru a realiza o estimare credibila a valorii vanzarilor principalilor competitori pe segmentul respectiv, cea mai corecta metoda este constituita de analiza rapoartelor puse la dispozitie de companiile-mama, ce includ atat livrarile subsidiarelor locale, cat si pe cele directe sau efectuate prin intermediul unor companii de distributie.
Prezentati noutatile promovate de Schachermayer in acest domeniu.
In prezent, se afla in faza finala procesul de lansare a unui nou tip de feronerie (Maco Multimatic) reprezentand o solutie cu un grad superior de complexitate si oferind inclusiv posibilitatea instalarii automate, care il va inlocui, in maximum un an, pe cel existent (Maco Multitrend). Se poate afirma ca raspunsul la noile provocari este constituit de sporirea calitatii modelelor proprii, nefiind posibila o competitie directa in zona produselor economice. De asemenea, se are in vedere o eventuala pozitionare mai ferma pe segmentul produselor ce asigura caracteristicile strict functionale, insa nu a fost luata inca o decizie in acest sens.
Care sunt principalele probleme aparute in desfasurarea activitatii?
Negocierile dintre furnizori si producatorii de tamplarie se fac la niveluri foarte scazute, astfel incat un pret aparent insignifiant pentru un element de o importanta vitala se poate constitui intr-o piedica de nedepasitMomentan, facem eforturi de promovare, pentru a-i convinge pe partenerii din Romania sa adopte un sistem special intitulat AHS, cu patru puncte de inchidere (doua pe orizontala, unul pe colt si unul pe directie verticala).
Ce estimati in legatura cu momentul relansarii acestui sector de activitate?
Dupa finalizarea actualei crize, industria de profil are toate sansele de a redeveni principalul motor de crestere economica din Romania. In sustinerea acestei afirmatii sta cererea destul de ridicata pe toate segmentele pietei de constructii (rezidential, comercial si de birouri), nefiind vorba doar despre proiecte noi, ci si despre actiuni de reabilitare (ce vor presupune, de exemplu, aducerea imobilelor cu destinatie administrativa la standardele europene impuse de incadrarea in clasa A). Pentru Schachermayer, acesta va fi momentul unui nou "boom", de care va fi necesar sa profitam la maximum.
|