SCHONBERGER: Crestere a cererii de profile infoliate pe plan national |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 30 Oct 2012 10:46 |
Robert Balan (36 de ani)
Functia/Firma: director general, Schonberger;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Infiintata in anul 2006, firma Schonberger, din Arad, s-a specializat in promovarea de folie din PVC (cu o pondere de 95% din total), diferenta constand in comercializarea de creioane corectoare pentru tamplaria din PVC. Pe segmentul dominant de activitate, societatea este reprezentanta autohtona a companiei Konrad Hornschuch – Germania. Grupul german a fost infiintat in anul 1898, detine cinci subsidiare si are birouri reprezentative in peste 80 de tari. Numarul total de angajati se situeaza la peste 1.000, iar in 2011 holdingul a inregistrat vanzari in valoare de aproximativ 200 milioane de euro.
-Prezentati gama sortimentala disponibila pe piata.
-Sortimentele pe care le comercializam se recomanda pentru personalizarea profilelor din PVC pentru usi, ferestre si paneluri. Dintre gamele promovate se remarca cea inovatoare Life Like si Cool Colours care reflecta razele soarelui si protejeaza impotriva temperaturilor ridicate. Ponderea in vanzari (cu 50% din total) o detin modelele in nuante de stejar auriu, iar anul acesta oferta a fost extinsa prin includerea categoriei ce imita aluminiul, in nuanta Metbrush aluminiu. In prezent, avem in oferta 10 nuante care sunt disponibil permanent pe stoc, iar incepand din 2013 avem in vedere sa majoram numarul acestora pana la 15. De altfel, am luat aceste masuri incepand cu anul acesta, ca urmare a unei cresteri sustinute a cererii in randul beneficiarilor nostri.
-Cum se deruleaza activitatile de distributie?
-Pe baza comenzilor directe pe care ni le lanseaza clientii, efectuam livrari prin curierat. De asemenea, efectuam numeroase vizite pe teren, printre principalii nostri parteneri aflandu-se firmele Lipoplast, Fink Fenster, Casa Noastra, Crios, Far Est, Dynamic Selling Group sau Magnicom. In randul acestora, am remarcat in ultimul interval o crestere a gradului de informare asupra segmentului foliilor, majorandu-se, totodata, si numarul culorilor solicitate. Principalul obiectiv pe care il avem permanent in vedere consta in crearea unor relatii de colaborare de lunga durata cu clientii nostri. De asemenea, consideram ca, oferind seriozitate si incredere atat clientilor, cat si furnizorilor nostri, putem dezvolta afaceri durabile si profitabile pentru toate partile implicate.
-Cum a evoluat cifra de afaceri a firmei in ultimul timp?
-Pe fondul majorarii cu 15% a livrarilor de folii in cursul acestui an fata de 2011, estimam ca pana la finalul exercitiului financiar in curs vom inregistra o majorare de 15% a incasarilor. Nivelul atins in 2011 s-a situat la aproximativ 0,8 milioane de lei, incasarile din ultimii ani fiind optime, in pofida crizei economice.
-Cum a evoluat segmentul specific de activitate in ultimul timp?
-In ultimii ani, procentul utilizarii de folie la tamplaria termoizolanta a crescut semnificativ, pe fondul orientarii activitatii firmelor producatoare de ansambluri termoizolante catre activitati de export in tari precum Franta, Italia sau Belgia, care sunt mari consumatoare de ferestre/usi infoliate. Astfel, domeniul a inregistrat o majorare de 10% in 2011 si de 15% in primul semestru din 2012 si consideram ca aceasta tendinta se va mentine si pe viitor. Segmentul de piata pe care activam a prezentat in 2011 caracteristici, precum scaderea drastica a consumului intern si cresterea constanta a exportului in randul firmelor producatoare de tamplarie din PVC. Pentru 2012 si intervalul urmator asteptarile noastre sunt reprezentate de revenirea usoara a productiei pentru piata interna.
|