Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 02 Mai 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SCHÜCO: Sporire a cotei de piata pentru reputatul furnizor german
SCHÜCO: Sporire a cotei de piata pentru reputatul furnizor german
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Aug 2012 14:44
Dupa ce grupul german Schüco, cu sediul in Bielefeld, a inregistrat in 2010 cea mai propice perioada din istoria sa in ceea ce priveste cifra de afaceri, la nivelul lui 2011 managerii corporatiei au inteles faptul ca protectia climatica nu constituie un concept care sa fie inteles si implementat de beneficiari doar pe baza unor slogane. „Asa-numita «revolutie energetica», proclamata si descrisa pe larg de factorii de decizie mondiali dupa catastrofa reactorului nuclear de la Fukushima, se deruleaza intr-un ritm moderat si, probabil, va fi nevoie de mai mult timp in vederea trecerii pe scara larga la sursele regenerabile si/sau alternative. Mai mult, nesiguranta pietelor financiare globale si situatia economica neclara din multe tari ale Uniunii Europene limiteaza avantul investitional”, se arata in cadrul celui mai recent raport financiar al holdingului. In pofida acestor aspecte nefavorabile, liderul furnizorilor de sisteme din aluminiu, solutii pentru aplicatii din sectorul solar, profile din otel si din PVC-U pentru anvelopa cladirilor caracterizate de inalta eficienta si de inovatie a reusit pentru al doilea an consecutiv sa obtina o valoare-record a cifrei de afaceri. Astfel, veniturile s-au situat la 2,23 miliarde euro (-6,6% fata de 2010, cand s-au inregistrat 2,38 miliarde euro) si, in pofida deprecierii procentuale, conducerea Schüco este increzatoare in ceea ce priveste expansiunea afacerilor, mai ales ca peste 50% din venituri reprezinta livrarile in alte tari decat Germania. „Contrar diverselor conditii adverse, Schüco – reprezentand o companie axata pe dezvoltare sustenabila si pe viitor – a decis sa aloce pentru investitii suma de 53 milioane de euro in 2011, majoritatea fondurilor indreptandu-se spre extinderea centrului tehnologic Schüco din Bielefeld. De asemenea, numarul de angajati s-a majorat de la 5.250 de persoane la 5.400 de specialisti, din care 3.820 lucreaza in Germania. In mod similar anului anterior, divizia care a contribuit cel mai mult la formarea cifrei de afaceri din 2011 a fost cea implicata in realizarea produselor din metal. Pe acest segment, cifra de afaceri de 1,2 miliarde euro a reflectat o sporire de 2,7%, in timp ce sectia de profile din PVC-U a reusit sa perpetueze succesul precedent, raportand venituri de 220 milioane de euro (+6,8%). In schimb, segmentul solar a avut de suferit din cauza diminuarii drastice a preturilor la sistemele specifice si restrangerii fara precedent a cererii din multe state europene, experimentand un declin de 19% al cifrei de afaceri, de la peste un miliard euro la aproximativ 850 milioane de euro. Cu toate acestea, in 2011 au fost castigate si consolidate noi cote de pieta pentru toate cele trei sectii”, a declarat Dirk U. Hindrichs, presedinte-director general al Schüco International KG. Din punct de vedere al pietelor-tinta, succesul diviziei de profile metalice a fost generat cu precadere de sporirea comenzilor din Europa – si nu numai, insa pot fi notate cu precadere solicitarile beneficiarilor din tarile nordice si est-europene, ca si cele ale clientilor din Turcia, Federatia Rusa si China. Rezultate exceptionale au fost anuntate de membrii departamentului de sisteme din PVC-U in Polonia, Federatia Rusa si spatiul Benelux. Livrarile Schüco Solar de panouri fotovoltaice au fost cu 10% mai mari in termeni cantitativi, insa a trebuit sa se faca fata unei diminuari cu 40% a pretului modulelor, aspect ce a determinat o pierdere in ceea ce priveste cifra de afaceri. In mod particular, a fost afectata activitatea fabricilor de pelicule subtiri din Osterweddingen si Großröhrsdorf, ale caror planuri de afaceri se bazau initial pe comenzi posibile de produse cu valoare adaugata mare de ordinul zecilor de milioane de euro. In acelasi timp, dezvoltarea pietei de panouri solare din statele Benelux nu a compensat deprecierea cererii din Germania, Italia si Franta (tari care au reprezentat „motorul” acestei afaceri in 2010).
Schüco Energy3 – noul concept lansat in cadrul BAU
Cu prilejul targului BAU 2011, din München, Schüco International KG a prezentat urmatorul pas spre viitor, constand in conceptul cladirilor Schüco Energy3, care economisesc energia, o produc si o distribuie prin intermediul retelelor nationale. Pentru abordarea specifica si inovatoare a politicii de marketing, compania a primit distinctia specifica din Germania, juriul fiind impresionat de felul in care managerii corporatiei au decis sa se adreseze operatorilor pietei, partenerilor de afaceri si clientilor. Puterea de inovare a grupului este insa reflectata cu acuratete de premiile acordate unor produse performante, cum ar fi medalia de aur iF pentru seria ASS 77 PD.SI din aluminiu folosita la tamplaria glisanta si distinctia iF privind designul pentru sistemul 2o si cel de control al usilor. In Marea Britanie, subsidiara Schueco UK Ltd a fost desemnata drept producatorul anului, iar in Germania arhitectii-consultanti ai Schüco au primit premiul parteneriatului in arhitectura, ca urmare a sustinerii activitatii de vanzari. Din punct de vedere al perspectivelor pentru 2012, echipa de conducere a grupului continua sa fie precauta, intrucat primele luni din acest an nu au constituit un interval benefic derularii afacerilor. „Sectia de sisteme din metal isi focalizeaza atentia pe activitatea de baza, extinzandu-si si consolidandu-si cota de piata in Europa. Totusi, se recomanda fructificarea oportunitatilor existente pe plan mondial, ceea ce presupune continuarea procesului de globalizare a livrarilor. Un exemplu pozitiv in acest sens il reprezinta inaugurarea subsidiarei din India, filiala locala beneficiind de o noua strategie de piata si de promovare a produselor, pe fondul crearii unei structuri speciale de vanzari, care a inceput deja sa consemneze rezultate optime. Divizia de profile din PVC-U are ca tinta in 2012 diminuarea costurilor operationale, pe fondul dezvoltarii vanzarilor si este mandatata sa fructifice, in particular, majorarea cererii din Germania, Benelux, Federatia Rusa si Italia. Din pacate, ca urmare a reducerii subventiilor guvernamentale stabilite pentru achizitia de panouri fotovoltaice in mai multe state europene, departamentul de energie regenerabila s-a confruntat deja cu o reducere de peste 10% a livrarilor, comparativ cu 2011. Situatia continua sa fie negativa mai ales in Franta, Italia, zona Benelux, Marea Britanie si Grecia, iar preturile medii ale sistemelor solare continua sa se inscrie pe un trend descendent. Daca schimbarile legislative din Germania, aplicate din luna martie a.c., nu vor fi rectificate in sens pozitiv, intreaga industrie de profil din aceasta tara va avea mari probleme de competitivitate. Dupa ce preturile s-au redus cu pana la 40% in 2011, sectorul economic specializat se va confrunta cu un nou regres, care va avea un impact semnificativ asupra profitabilitatii. Spre deosebire de competitorii sai din bransa, holdingul Schüco are capacitatea de a-si consolida divizia de energie solara pe baze sustenabile, deoarece va folosi competentele si performanta celorlalte doua departamente consacrate, astfel incat, dupa restructurare, sa devina un holding mult mai puternic, cu idei, clienti si piete noi”, a concluzionat Dirk U. Hindrichs.
***
Noua strategie de afaceri a Schüco International KG este orientata pe dezvoltare durabila si poate fi rezumata succint prin mottoul „Tehnologie verde pentru o planeta albastra”. Acest concept inseamna, de fapt, promovarea energiei din surse alternative obtinute prin intermediul ferestrelor si al panourilor fotovoltaice. Astfel, sistemele performante pentru tamplarie si pereti cortina nu numai ca au un rol definitoriu privind economia de energie, ca urmare a proprietatilor implicite de termoizolare, ci pot contribui la productia energetica in cazul in care sunt combinate cu panouri solare. Surplusul energetic este necesar atat functionarii imobilelor, cat si pentru alte aplicatii, in momentul in care este distribuit in cadrul retelelor. Pentru Schüco - o corporatie cu mai mult de 5.400 de angajati, 12.000 de clienti institutionali ce constituie parteneri de afaceri pozitionati in 78 de tari din intreaga lume si o cifra de afaceri care a depasit pragul de doua miliarde euro – acesta reprezinta doar un pas spre conservarea sustenabila a resurselor naturale si spre un viitor mai sigur. Informatii suplimentare, la www.schueco.com
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left