STROMTECH: Program de investitii pentru dezvoltarea afacerii |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 10 Oct 2011 12:31 |
Florin Marginean (39 de ani)
Functia/Firma: reprezentant de vanzari, Stromtech;
Experienta profesionala: 4 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Stromtech (din Alba Iulia) a adoptat anul acesta un set de masuri speciale pentru dezvoltarea afacerii, printre care se afla majorarea preturilor la produsele promovate (cu pana la 7%) si renuntarea la o parte din adaosul comercial in cazul anumitor categorii sortimentale. Totodata, s-a luat decizia continuarii programelor de investitii (care au constat, in principal, in promovarea imaginii firmei) si s-a extins oferta, prin integrarea de modele noi. Aceste masuri fac parte, de altfel, din planul de contracarare a efectelor recesiunii economice.
Caracterizati obiectivele de dezvoltare, implementate in 2011.
Prin aplicarea unui plan managerial specific, dorim sa ne consolidam pozitia pe piata, sa promovam intens imaginea proprie si sa ne sustinem temeinic parteneriatele existente. De asemenea, estimam obtinerea unei majorari de 20% a veniturilor anuale, in conditiile in care, in primul semestru a.c., am inregistrat o crestere de 17% a vanzarilor fata de perioada similara din 2010.
Cum se structureaza activitatea de distributie?
Zona in care efectuam cele mai multe livrari este, in acest moment, Transilvania, printre orasele cele mai active din acest punct de vedere aflandu-se Alba Iulia si Cluj-Napoca. Activitatile noastre de distributie se efectueaza, insa, la nivel national, prin intermediul celor cinci puncte de lucru proprii.
Care este structura vanzarilor proprii?
Livram preponderent sisteme de feronerie si accesorii, categorie care contribuie cu 30% la realizarea vanzarilor totale. Toate modelele promovate sunt fabricate de reputate firme din Germania, un parteneriat special fiind in derulare cu producatorul de elemente de inchidere Dr. Hahn. Clientii au solicitat preponderent in 2011 sortimente din categoria «low-cost», existand si tendinta de achizitie a produselor premium. Totusi, cei care activeaza in bransa nu reusesc sa stabileasca in mod corect raportul calitate-pret in cazul feroneriei.
Indicati tendintele segmentului specific.
Domeniul nostru de activitate s-a confruntat, incepand din 2009, cu grave probleme generate de criza economica, o mare parte dintre acestea regasindu-se pe piata si anul acesta. De exemplu, segmentul accesoriilor s-a inscris pe un trend descendent in 2011, fiind marcat de scaderea numarului de clienti si de conditiile economice dificile. Pentru intervalul urmator, potrivit parerii generale a specialistilor, nu exista premise optime in ceea ce priveste evolutia segmentului specific. Totusi, in ceea ce ne priveste, estimam ca si in 2012 vom putea inregistra o evolutie buna a activitatii. Principalele dificultati semnalate de furnizorii de feronerie - si care, implicit, afecteaza si activitatea noastra - sunt legate de aprovizionare si incasare. Relatiile de afaceri cu producatorii de tamplarie se modifica permanent, in functie de schimbarile inerente ale pietei. Astfel, apar tot timpul elemente noi pentru care ambele parti trebuie sa fie pregatite si sa se adapteze continuu. Din punctul nostru de vedere, acest domeniu economic, asa cum se prezinta in acest moment, este foarte interesant. Factorii de decizie din sfera politica au adoptat, in ultima perioada, anumite masuri care sustin dezvoltarea mediului de afaceri, dar consideram ca nu vor fi adoptate masuri suplimentare in afara de acestea.
|