VEKA: Obiectiv de crestere cu 10%, stabilit pentru 2012 |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 22 Iun 2011 08:55 |
Compania Veka Romania continua strategia de promovare exclusiva a profilelor din PVC incadrate in clasa A, conform prevederilor standardului SR EN 12608. Prin aceasta decizie, este reafirmata convingerea conducerii grupului german ca promovarea sistemelor de inalta performanta constituie singura metoda pentru consolidarea imaginii si pozitiei societatii pe piata. Desi sectorul de ferestre din Romania a inregistrat un usor recul in prima parte a lui 2011, managerii Veka Romania sunt increzatori in faptul ca semestrul al doilea va aduce cu sine o revenire a vanzarilor pe un trend ascendent. Directorul general adjunct al Veka Romania, Gabriel Nicolaescu, se refera in cele ce urmeaza la cateva elemente esentiale specifice pietei locale.
Cum caracterizati situatia pe piata de profil, din punct de vedere al cererii?
Din pacate, 2011 nu a adus pana acum surprize placute, iar stagnarea si usorul declin erau previzibile inca de la finalul anului trecut. Cererea scazuta si oferta supradimensionata duc la aparitia unor dezechilibre, competitia intre producatori purtandu-se, din pacate, la nivel de pret. Mai mult, remarcam aparitia a tot mai multe solutii tehnice din clase inferioare de performanta, ce pot genera, pe termen lung, deteriorarea imaginii ansamblurilor de tamplarie din PVC. Chiar si in aceste conditii aspre, Veka ramane consecventa angajamentului de a oferi producatorilor profile exclusiv din clasa A.
Care au fost solutiile adoptate pentru echilibrarea situatiei?
Daca anul trecut observam o crestere a vanzarilor in cazul solutiilor premium, constatam ca si in 2011 trendul se mentine pentru produsele superioare din punct de vedere al gradului de izolare termica destinate modelelor speciale, cum ar fi usile/ferestrele glisante. Trebuie sa remarcam o crestere a gradului de implicare al partenerilor Veka Romania pe piete europene precum Italia, Spania, Belgia, Franta etc. Toate acestea ne fac increzatori in ceea ce priveste evolutia vanzarilor si estimam, pentru a doua jumatate a anului in curs, plasarea incasarilor peste pragul corespunzator din 2010.
Ati implementat strategii speciale in ultima perioada?
Inca de la infiintare, Veka desfasoara, in mod constant, activitati de sustinere a activitatii partenerilor sai. Dezvoltam permanent serviciile cu valoare adaugata mare la niveluri tot mai ridicate. In ultimii ani, am sporit permanent stocurile disponibile la depozitul din Romania atat pentru profilele albe, cat si pentru variantele infoliate in nuantele cel mai des utilizate. De asemenea, de la finalul sezonului trecut, am eliminat profilele de trei camere, promovand reperele pentacamerale cu coeficienti de transfer termic de pana la 1,0 W/mpK, la un pret competitiv.
Descrieti elementele caracteristice politicii de marketing.
Pentru 2011 ne propunem o usoara imbunatatire a vanzarilor, in comparatie cu anul trecut, la nivelul lui 2012 cresterea estimata se situeaza la minimum 10%. Actualul exercitiu financiar este unul consolidare a campaniilor de educare a cumparatorilor de tamplarie termoizolanta. Proiectul online destinat beneficiarilor finali a adus pana in prezent rezultate foarte bune si ne propunem sa stabilim noi sporiri de trafic. In planul relatiilor de parteneriat cu producatorii, urmeaza sa dezvoltam capacitatea de acordare a suportului tehnic si de vanzari, precum si diversificarea seminariilor de specializare.
Cum considerati ca va arata oferta pe piata de profil dupa finalizarea actualei recesiuni?
Suntem convinsi ca, in momentul respectiv, vom putea constata inclusiv efectele benefice ale crizei, caracterizate prin aparitia si aplicarea unor norme si standarde asemanatoare celor existente in majoritatea statelor europene. Astfel, piata locala va avea o structura diferita, in sensul sporirii achizitiilor realizate in urma recomandarilor. Totodata, estimam ca producatorii care nu depun eforturi pentru promovarea unor produselor/servicii de inalta calitate vor falimenta.
|