Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 24 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SISECAM: Productia de sticla arhitecturala a crescut in primul trimestru cu 21%
SISECAM: Productia de sticla arhitecturala a crescut in primul trimestru cu 21%
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 26 Iun 2024 06:30
Managerii Sisecam au afirmat, prin intermediul unui raport financiar dat recent publicitatii, ca, la nivel de grup, in primele 3 luni ale anului 2024, in pofida tuturor problemelor globale, au fost consemnate rezultate relativ optime pe toate segmentele de activitate, iar procesul de dezvoltare a continuat. 
„In ciuda incertitudinilor economice si problemelor geopolitice globale aflate in curs de desfasurare, ilustrate de conflicte precum cele dintre Rusia-Ucraina si Israel-Palestina, Sisecam si-a mentinut traiectoria de crestere globala in primul trimestru al anului 2024. Cu operatiuni care se desfasoara in 14 tari de pe patru continente, suntem fermi in angajamentul nostru fata de activitatile si investitiile care se aliniaza cu viziunea noastra de a crea valoare durabila si care propulseaza Sisecam pe pozitia de lider global in sectoarele sale tinta. Investitiile noastre strategice au un rol esential in realizarea acestei viziuni. In special, initierea a trei noi investitii in linii de sticla float in Turcia, Italia si Bulgaria, la nivelul anului 2024, cu o capacitate totala de aproape 20 milioane de metri patrati, reprezinta o etapa importanta pentru noi. Cu aceste investitii, liniile de fabricare a sticlei float vor creste la sapte la nivel mondial, iar capacitatea de productie a Sisecam in acest domeniu va ajunge la aproximativ 42 de milioane de metri patrati. Prin aceasta decizie, ne propunem sa ne consolidam pozitia de lider pe piata sticlei arhitecturale din Turcia si sa imbunatatim competitivitatea noastra globala prin consolidarea capacitatilor noastre in categoria produselor cu valoare adaugata. In plus, in primul trimestru al acestui an, am marcat doua etape importante in ceea ce priveste cresterea capacitatii noastre de productie. Am pus in functiune cel de-al cincilea cuptor de fabricare a sticlei pentru ambalaje (recipiente din sticla) si am pus in functiune cuptorul de procesare a sticlei, dupa reparatii la rece, in Eskisehir. Ca urmare, fabrica de ambalaje din sticla Sisecam Eskisehir Glass Packaging Factory, dotata cu cinci cuptoare si 24 de linii, a devenit cea mai mare unitate de ambalare a sticlei din lume. Aceste investitii strategice au pozitionat Sisecam ca lider mondial in productia de ambalaje din sticla. Prin urmare, am subliniat angajamentul nostru de a raspunde cererii in crestere si de a sprijini sectoarele pe care le deservim, in ciuda climatului economic dificil. O alta realizare notabila a Sisecam a fost emisiunea de eurobonduri, in valoare de 1,5 miliarde de dolari SUA (prin conversie), in doua transe (675 de milioane de dolari cu scadenta in 2029 si 825 de milioane de dolari cu scadenta in 2032), de catre filiala noastra detinuta in proportie de 100%, Sisecam UK PLC. Aceasta emisiune a atras cererea din partea fondurilor internationale si a institutiilor financiare terte, printr-o subscriere de aproape 5 miliarde de dolari, marcand cea mai mare cerere pentru cea mai semnificativa emisiune de obligatiuni corporative din istoria Turciei. Aceasta cerere puternica reafirma increderea globala in ceea ce priveste activitatea Sisecam, in special ca urmare a ratingurilor noastre de credit atribuite de Moody's si Fitch la B2 si, respectiv, BB, care sunt cu o treapta in plus peste ratingurile suverane. Pe fondul tuturor acestor activitati, am luat, de asemenea, masuri pentru a doua investitie in linia de sticla float pe care o detinem in cadrul joint-venture-ului cu Saint Gobain Glass in Egipt. In perspectiva, pentru intreg anul 2024, recunoastem ca peisajul global dinamic este caracterizat de o redresare economica si tehnologica, de progrese economice, dar si de schimbari geopolitice. In ciuda incertitudinilor, ramanem optimisti in ceea ce priveste abordarea noastra proactiva si viteza de adaptare la schimbarile inerente pietei globale. Pe masura ce ne straduim sa identificam si sa valorificam oportunitatile atat pe pietele existente, cat si pe cele de perspectiva, ne propunem sa obtinem cresteri ale vanzarilor in 2024, pe baza impulsului anticipat, dar la un indice de baza redus”, a declarat Görkem Elverici, CEO al Sisecam. 
In cifre, vanzarile Sisecam din intervalul ianuarie-martie 2024 s-au situat la 40,58 miliarde lire turcesti – TRY, in scadere cu -16% fata de cele 48,55 miliarde TRY din perioada corespunzatoare a anului trecut. Profitul net ajustat a fost de 2,35 miliarde TRY (-56%), iar rata dintre cheltuielile de capital (investitii) si vanzari a fost, insa, mai mare (11%, comparativ cu 10%). Strict pentru divizia de sticla arhitecturala, s-au raportat vanzari de 8,61 miliarde TRY (-12%), in contextul unei cresteri cantitative (+21%), al scaderii pretului de comercializare, al mixului nefavorabil de produse si sub impactul negativ al ratelor de schimb valutar (cu o influenta cumulata de -33%). In primul trimestru din 2024, productia de sticla float a crescut cu 9%, la 670.000 de tone, iar rata de utilizare a capacitatii de fabricatie (productie actuala/ capacitate efectiva) a fost de 81%, in timp ce volumul vanzarilor a fost mai mare cu 21%, ceea ce a dus la o contributie de 21% a acestora la cifra de afaceri totala.
Comentand situatia specifica primului trimestru din 2024, la nivelul diviziei de sticla arhitecturala, managerii Sisecam au subliniat ca „in pofida cererii limitate, din cauza problemelor de a accesa si a utiliza finantarea externa, ca urmare a provocarilor macroeconomice determinate de o hiperinflatie de durata, linia de afaceri Architectural Glass si-a demonstrat pozitia rezilienta prin diferite initiative care vizeaza pietele de constructii noi si renovari. Desi linia de afaceri sus-mentionata a continuat sa urmeze strategii de echilibrare a stocurilor pe tot parcursul trimestrului, din cauza cererii scazute si a dinamicii sezoniere negative, productia a fost, totusi, de 670.000 tone, in crestere cu 9%, datorita impulsului productiei de sticla pentru piata auto (parbrize), intrucat pe acest segment productia comerciala a inceput in trimestrul al patrulea din 2023. Operatiunile din Turcia au contribuit cu 62% la productia de sticla float, in timp ce instalatiile de fabricatiei situate in regiunea UE au reprezentat 22% din volumul de productie consolidat. Soldul ramas a fost reprezentat de operatiunile relativ limitate din Rusia si India. Volumul consolidat al vanzarilor a crescut cu 21% in trimestrul analizat, in principal datorita performantelor mai bune ale operatiunilor din Turcia, da baza de comparare continua sa fie scazuta. Turcia, avand cea mai mare contributie la volumul vanzarilor consolidate, cu o cota de 62% (fata de 57% in trimestrul similar din 2023), a inregistrat o crestere de 33%. In ciuda volatilitatii consumului, avand in vedere capacitatile de finantare limitate ale clientilor B2B, din cauza politicilor monetare restrictive, volumul vanzarilor pe piata interna a crescut cu 28%, datorita diminuarii fluxului de bunuri importate ca urmare a masurii suplimentare de protectie a importurilor instituite in noiembrie 2023 si ianuarie 2024, blocarii Canalului Suez si deprecierii TRY. In plus, vanzarile interne au fost alimentate de eforturile rapide de reconstructie urbana in regiunea afectata de cutremur si de tendinta ascendenta a activitatilor de renovare a cladirilor. Intre timp, exporturile de sticla arhitecturala au urcat cu 68% in termeni de volum, datorita incetarii constrangerilor logistice care existau anul trecut din cauza cutremurelor masive din Turcia si a diversificarii pietei cu includerea de noi clienti angro si procesatori pe pietele internationale, in special in America Latina si de Nord. Blocarea Canalului Suez a constituit, de asemenea, un motiv de a crea spatiu suplimentar pentru canalul alternativ de export. Pe tot parcursul trimestrului, cererea de constructii si renovari in Europa Centrala si de Vest a ramas slaba, avand in vedere regresele macroeconomice. Intre timp, concurenta accentuata a persistat, desi constrangerile logistice au inceput sa limiteze prezenta producatorilor cu costuri reduse in regiune prin intermediul exporturilor. Cu toate acestea, vanzarile liniei de afaceri Architectural Glass de la instalatiile din Europa au fost stabile fata de anul trecut in termeni de volum. Ponderea regiunii in volumul vanzarilor consolidate a fost inregistrata la 22% (fata de 26% in primul trimestru din 2023). Operatiunile din India si Rusia au avut o crestere agregata a volumului de vanzari de 7%, determinata de vitalitatea observata in India in urma finalizarii procesului de reparatii la rece, precum si de conditiile optime ale cererii interne in Rusia. In consecinta, aceste doua regiuni au reprezentat 16% din volumul consolidat al vanzarilor de sticla arhitecturala. Abundenta de produse cu costuri reduse, scaderea continua a costurilor energetice, implicit a costurilor de productie si cererea tot mai slaba au continuat sa puna presiune asupra stabilirii preturilor la sticla arhitecturala. In consecinta, preturile produselor, exprimate in euro, au scazut in medie cu 25%, in toate regiunile. Astfel, in termeni reali, segmentul de sticla arhitecturala, cu venituri externe nete de 8,6 miliarde TRY, a inregistrat o contractie a cifrei de afaceri de 12%”. Informatii suplimentare, la www.sisecam.com.tr
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left