GEIGER COMPANY: Este vizata o cifra de afaceri de 3,6 milioane de euro |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 05 Apr 2013 14:06 |
Managerii firmei Geiger Company, din Satu Mare, intentioneaza sa extinda in intervalul 2013-2014 cota exportului, care s-a situat in 2012 la nivelul de 45% din productie, operatiunile de acest tip derulandu-se in Germania, Austria, Belgia, Franta, Olanda si Italia. De asemenea, se urmareste diversificarea serviciilor in relatia cu firmele de constructii externe, inclusiv prin asigurarea serviciilor de transport si montaj cu personal propriu. Potrivit declaratiilor reprezentantilor firmei, aceasta hotarare a fost adoptata din cauza stagnarii cererii interne pentru produse din gama premium si de faptul ca decizia de achizitie a beneficiarilor locali este dictata exclusiv de pret, cea mai mare dificultate in activitate fiind reprezentata de convingerea si pastrarea fidelitatii unui client, fie antreprenor, fie dezvoltator. Mai multe detalii referitoare la evolutia activitatii firmei sunt oferite, in cele ce urmeaza, de administratorul Geiger Company.
-Ce strategie manageriala s-a stabilit pe termen scurt/mediu?
-Prin majorarea cotei exportului, pentru 2013 ne-am propus in principal sa obtinem o majorare a cifrei de afaceri, pana la nivelul de circa 3,6 milioane de euro. Incasarile din 2011 s-au situat la nivelul de 3,6 milioane de euro, iar cele din 2012 la 2,7 milioane de euro. De asemenea, anul trecut am dezvoltat investitii pentru achizitia de utilaje ce permit fabricarea de tamplarie din aluminiu si pentru executarea fatadelor ventilate din materiale compozite, ceramica si lemn compozit.
-Cum se desfasoara operatiunile de fabricatie si distributie pe plan intern?
-Detinem doua hale de productie, unitatea de fabricatie pentru tamplaria din aluminiu avand o arie de 600 mp, iar cea pentru executia tamplariei din PVC de 1.400 mp. Aceasta din urma este utilata cu echipamente Urban, care ne permit sa atingem o capacitate de productie de 140 unitati/schimb, iar produsele promovate detin certificarea cu marcajul CE. In procesul de executie, utilizam profile Rehau, Schüco, Alumil sau Profilco, feronerie Roto, Maco sau de sistem, geamul termoizolant integrand sticla Guardian. Relatiile de colaborare cu furnizorii principali (Rehau, Alukönigstahl, Alumil, VBH, glass si Real Glass) se deruleaza neintrerupt de 14 ani si se bazeaza, in principal, pe corectitudine. In oferta noastra se regasesc ansambluri din PVC (cu o pondere de 45% din total), usi/ferestre din aluminiu (35%), pereti cortina din sticla si fatade ventilate (15%), precum si alte tipuri de produse, cum ar fi elemente din categoria tehnicii de umbrire, porti de garaj, sisteme de actionare automata, wintergarten etc. Pentru 2013, ne-am propus sa majoram incasarile pentru tamplaria termoizolanta executata cu sisteme 6C Geneo, de la Rehau, aceasta fiind certificata si pentru casele pasive. Dintre serviciile auxiliare asigurate se remarca transportul si montajul, pe plan intern modalitatile de vanzare fiind diverse si adaptate tuturor categoriilor de beneficiari. In principal pentru persoanele fizice, acestea se realizeaza prin intermediul agentilor si a showroom-urilor proprii, iar pentru proiecte atat direct (pentru cele finantate din fonduri private), cat si in sistem de subantrepriza, in cazul celor de interes public.
-Mentionati cateva caracteristici ale pietei autohtone de profil.
-Chiar daca impunerea aplicarii marcajului CE ar fi trebuit sa contribuie la sporirea nivelului calitativ al produselor, acest lucru nu este inca foarte vizibil pe piata. Un aspect pozitiv consta in faptul ca in domeniul fortei de munca se constata un echilibru datorita intreruperii activitatii mai multor producatori de mici dimensiuni.
|