MAGNICOM: Proiect de majorare a capacitatii productive |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 05 Mar 2014 16:49 |
Managerii companiei Magnicom - Brasov intentioneaza sa definitiveze anul acesta un important proiect de investitii care a presupus constructia unei hale de productie a tamplariei din PVC, cu o suprafata de 1.500 mp. Realizata din fonduri proprii, aceasta urmeaza sa fie echipata cu utilaje Stürtz si Vegoma, care vor asigura o capacitate de fabricatie de 24.000 unitati/an, aceasta situandu-se, in prezent, la nivelul de 20.000 unitati/an. Prin planul respectiv se continua strategia de dezvoltare aplicata in precedentele 12 luni, care a presupus retehnologizarea atelierului unde se produce geam temoizolant pentru uz propriu si terti. In cele ce urmeaza, directorul de marketing al firmei, Claudiu Braic, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Detaliati evolutia financiara a firmei din ultimul timp.
- Daca la finalul lui 2013 am inregistrat o cifra de afaceri cu o valoare de aproximativ 4 milioane de euro, pentru 2014 ne-am propus obtinerea unei majorari de cel putin 5% a incasarilor.
- Cum se desfasoara activitatile de productie si distributie in cadrul firmei?
- Activitatea generala a firmei consta in distributia de feronerie Maco si Vorne (cu o cota de 5% din vanzarile totale) si de profile din PVC marca Ramplast, in calitate de unic distribuitor in zonele Prahova, Brasov, Harghita si Covasna (62%). Totodata, producem tamplarie din PVC cu sisteme Ramplast si feronerie Maco sau Vorne (25%), geamul termoizolant fiind realizat in unitatea proprie cu sticla de la Saint-Gobain. Livrarile de usi/ferestre se deruleaza la nivel national atat direct (catre proiecte imobiliare si lucrari de reabilitare), cat si prin intermediul unei retele formate din aproximativ 60 de dealeri. Cele mai numeroase comenzi din ultima perioada au fost indeplinite in zona Brasovului si aria limitrofa. Totodata, aproximativ 30% din productia ansamblurilor din PVC este livrata la export, in Belgia, Franta, Suedia, Algeria sau Africa de Sud.
- Descrieti evolutia pietei de profil din ultimul timp, la nivel national si european.
- Pe segmentul de piata in care activam s-a remarcat in 2013 o oarecare stagnare din punct de vedere financiar. In ceea ce priveste nivelul de dotare tehnica a ferestrelor, am constatat o crestere a cererilor privind o echipare superioara, ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Principalele dificultati specifice firmelor din bransa sunt reprezentate de lipsa acuta de resurse financiare pe piata interna, ceea ce ingreuneaza foarte mult relatiile comerciale. In consecinta, colaborarea dintre furnizorii de materii prime si producatori s-a modificat in ultima perioada, din acelasi motiv. Piata fortei de munca este caracterizata de lipsa personalului cu pregatire specializata. Gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra mediului de afaceri specific este ramane destul de ridicat, iar stagnarea programului de reabilitare termica si efectuarea achizitiilor publice fara licitatii favorizeaza doar un mic segment de producatori, in general aceiasi.
|