DEZVOLTARE&AFACERI: Prestigiul companiilor - un element vital |
PREMIILE EURO-FEREASTRA Publicat de Ovidiu Stefanescu 18 Iun 2015 14:32 |
Dezvoltarea armonioasa a afacerilor, mai ales intr-un context economic nefavorabil, cum a fost cel inregistrat in ultimii opt ani, constituie o conditie sine qua non pentru companiile ce activeaza in sectorul tamplariei termoizolante. Aceasta inseamna, in principal, un control strict al costurilor, orientarea productiei in functie de specificul cererii, adaptarea preturilor la puterea reala de cumparare, fara a face rabat de la calitate, consolidarea permanenta a distributiei in cautarea unor debuseuri care sa garanteze o utilizare judicioasa a capacitatilor proprii de fabricatie si, mai ales, o comunicare profesionala, in vederea asigurarii vizibilitatii necesare pe o piata confruntata cu grave disfunctionalitati. Experienta din ultimul timp a demonstrat ca au existat companii care au inteles perfect necesitatea abordarii integrate a tuturor elementelor mentionate anterior, cele mai performante dintre acestea fiind recompensate cu distinctii in cadrul Conferintei Internationale despre Sisteme de Tamplarie si Fatade, editia a VIII-a.
Criterii obiective si subiective pentru alegerea castigatorilor
Trofeele au fost oferite companiilor Rehau Polymer, Alumil Rom Industry, Dynamic Selling Group, Schachermayer Romania si Dualsoft, in vreme ce diplome de excelenta s-au inmanat reprezentantilor firmelor Bitt-Bau, New House Design, Atto Regal si Metale International. Criteriile de acordare au fost extrem de precise, urmarindu-se identificarea aspectelor esentiale care au concurat la consolidarea firmelor, precum modul in care actiunile intreprinse mai ales in ultima perioada a avut un efect pozitiv in ceea ce priveste dezvoltarea sustenabila a afacerilor. Unul dintre elementele cele mai importante luate in calcul de echipa care s-a ocupat de elaborarea propunerilor de premiere s-a referit la capacitatea societatilor de a oferi produse pe masura exigentelor curente ale consumatorilor, care sa raspunda, in acelasi timp, reglementarilor stipulate in cadrul legislatiei comunitare de eficientizare energetica a imobilelor - si nu numai. In contextul dat, a fost fireasca alegerea acelor companii care au promovat solutii ingenioase, venind in intampinarea acestor cerinte. Desigur, nici calitatea nu a fost neglijata, avand in vedere faptul ca orientarea preponderenta a consumatorilor autohtoni in functie de criteriul pretului minim a generat deja destule probleme competitorilor de varf, care s-au vazut nevoiti sa-si ajusteze tintele de afaceri, neputandu-se adapta intotdeauna unor niveluri la care profitabilitatea firmelor proprii era deja anulata. O asemenea provocare a constituit, pana la urma, un adevarat resort de impulsionare a activitatii derulate in cadrul departamentelor de cercetare-dezvoltare ale celor mai importanti furnizori europeni ce desfasoara operatiuni comerciale inclusiv in Romania, in urma eforturilor depuse rezultand produse deosebit de competitive atat in planul caracteristicilor de performanta, cat si al preturilor.
Strategii moderne de management pentru dezvoltare armonioasa
Desigur, avand in vedere faptul ca premiile EURO-Fereastra au fost acordate de un juriu format din jurnalisti cu o experienta relevanta in domeniul respectiv de activitate, evaluarea companiilor a tinut cont inclusiv de o serie de criterii specifice, legate, in principal, de imaginea societatilor si de modul in care acestea au reusit sa comunice in ultima perioada. Fara a minimaliza profesionalismul pe care s-a fundamentat intregul proces de selectie, trebuie subliniat faptul ca elementele subiective au avut o cota semnificativa, cu atat mai mult cu cat, actualmente, principiile ce tin de prestigiul firmelor din domeniu precum si de alte componente la fel de intangibile au inceput sa se afle tot mai mult in atentia analistilor si sa se transforme, treptat, in active propriu-zise, care au o pondere semnificativa in evaluarea patrimoniala a unei firme moderne. Cu alte cuvinte, un semnal major dat inclusiv prin intermediul evenimentului EURO-Fereastra se constituie in faptul ca deja nu mai este suficienta orientarea spre cercetare, productie si distributie, ci se impune focalizarea spre construirea unei imagini impecabile a companiilor si bunurilor promovate de acestea. Chiar daca dezvoltarea nu se va putea desprinde niciodata de ideea de inovare in domeniul produselor/serviciilor, modul in care sunt comunicate toate aceste aspecte catre parteneri/utilizatori va deveni o componenta fara de care toate demersurile celelalte vor fi, practic, inutile. Masura in care managerii vor intelege conceptul respectiv si se vor adapta, in mod dinamic, la trendul definit anterior va fi data de performantele financiare ce se vor consemna in perioada urmatoare. Vestea buna este ca redactia revistei Fereastra a reusit in acest an sa identifice suficient de multe companii in Romania care au raspuns optim provocarilor legate de dezvoltarea afacerii in sensul modern al conceptului. Pentru viitor, provocarea majora ramane aceea ca tendinta respectiva sa se consolideze, demonstrand capacitatea intreprinzatorilor autohtoni de a avea un comportament managerial perfect adaptat contextului economic actual.
|