Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Crestere consecutiva a pietei de ferestre
ANALIZA: Crestere consecutiva a pietei de ferestre
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 14 Oct 2016 18:56
In 2016, piata europeana de ferestre se va situa pe un trend ascendent pentru a doua oara consecutiv, insa rata de crestere din estul continentului (+3,6%) va fi superioara celei din vest (+1,8%). Schimbarea radicala a paradigmei productiei de ansambluri, prin translatarea fabricatiei din vest spre est, continua sa se manifeste in mod pregnant, la fel ca si cresterea gradului de utilizare a ferestrelor din material plastic. In consecinta, in perioada urmatoare (pana in 2019), media de crestere a pietei de ferestre din Europa va fi de +2,6% pe an, in termeni cantitativi. Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unei noi versiuni a cercetarii cu privire la dinamica pietei de tamplarie termoizolanta, elaborata de expertii Interconnection Consulting Group, care au mai explicat ca, din punct de vedere valoric, in pofida majorarii peste medie a vanzarilor in est, vestul continentului va continua sa detina suprematia din acest punct de vedere.
Stabilizare la o cota de 75% din nivelul consemnat ante-criza
„In 2016, pe plan european vor fi comercializate 69,7 milioane de unitati de fereastra - u.f., cu o valoare de 18,7 miliarde euro. Piata creste, astfel, pentru a doua oara consecutiv, dar in cazul in care comparam nivelul cantitativ cu cel din 2007, cand s-au vandut peste 93,2 milioane de unitati, se observa ca este vorba cel mult despre o stabilizare. Circa 82,1% din ferestrele comercializate in acest an se indreapta catre beneficiarii aflati la vest de granita trasata de regiunea Oder-Neisse, cu zona formata din Germania-Austria-Elvetia care conteaza pentru mai mult de 17 milioane de unitati. In Europa de Est (fara Rusia), unde au fost agregate rezultatele statelor ce formeaza grupul de la Visegrád (V4), precum si cele din Romania, Bulgaria si fosta Iugoslavie, Polonia ramane fara niciun dubiu cea mai mare piata de ferestre, cu 46,1% din total, in termeni cantitativi”, se arata in studiul biroului austriac de cercetare.
In acelasi timp, dupa cum precizeaza specialistii Interconnection, cererea din Europa de Est (3,6%) s-a dublat comparativ cu ascensiunea estimata pentru vestul Europei. „Consolidate de investitiile straine directe, mai ales in sectorul IT si industria auto, economiile statelor din est beneficiaza ca urmare a recuperarii lente dupa criza financiara si a zonei euro. Siguranta locurilor de munca si salariile in crestere, dublate de rata scazuta a dobanzilor la credite fac posibila investitia in cresterea confortului locuintelor, prin achizitia de tamplarie termoizolanta, mai ales in randul generatiilor tinere”, a declarat Dennis Rauen, autorul studiului.
Drumul spre est - schimbarea paradigmei de productie
Conform cercetarii, in timp ce majoritatea ferestrelor continua sa se achizitioneze si instaleze in vestul Europei, dezvoltarea extensiva a productiei a devenit apanajul fabricantilor din partea de est a continentului. „Actualmente, companiile din Polonia exporta minimum 50% din productie, iar cele din Romania devin, de asemenea, exportatoare importante de ferestre. Concomitent cu o crestere a cererii, fabricantii din vest sunt expusi la o presiune a pretului, exercitata de competitorii lor din est, a caror forma indirecta de distributie reprezinta, in sine, o inovatie ce va duce la transformarea ireversibila a pietei europene de tamplarie termoizolanta. Cine nu reuseste sa-si adapteze activitatea de productie prin adoptarea unor masuri de eficientizare a costurilor, prin achizitia altor companii sau prin mutarea unitatilor de fabricatie in tarile cu pretentii salariale reduse renunta la activitatea productiva si devine montator de ferestre, ceea ce duce la aparitia unor noi categorii de operatori in bransa”, a adaugat Dennis Rauen.
PVC-ul este inca la moda
Trendul de achizitie preponderenta a tamplariei din PVC continua sa-si faca simtite efectele, dupa cum se mai explica in cadrul cercetarii, mai ales ca si in 2016 aproape 46,6% din ferestrele comercializate sunt din material plastic. Prin comparatie, la nivelul lui 2007, cota de piata a acestora (stabilita intr-un studiu similar din punct de vedere al tarilor analizate) nu a depasit 41,7%. „Pe de-o parte, ferestrele din PVC sunt ieftine, mai ales daca provin din Europa de Est, iar pe de alta parte, sunt disponibile in mai multe culori ca in trecut, ceea ce le face atractive pentru consumatorul final. Interconnection presupune ca fiecare a treia fereastra din material plastic vanduta are o culoare diferita de alb. In plus, dupa cum se estima anterior, este adevarat ca ansamblurile din materiale compozite (lemn-aluminiu) au castigat cote semnificative de piata in ultimii ani, dar popularitatea lor s-a limitat, acestea fiind preferate doar pe pietele scandinave si in regiunea formata din Germania, Austria si Elvetia. Totodata, ferestrele din metal si lemn sunt defavorizate de tendinta actuala, diminuandu-si cota de piata in Europa cu 8,3 puncte procentuale in perioada anilor 2007-2016”, se mai precizeaza in analiza Interconnection.
Crestere ponderata pe termen scurt si mediu
Referindu-se la evolutia pietei, Dennis Rauen a concluzionat ca „nivelul mediu de crestere in urmatorii trei ani a vanzarilor de ferestre pe plan european este prognozat la +2,6% pe an in termeni cantitativi, ceea ce inseamna ca abia in 2019 se vor comercializa mai mult de 75 milioane u.f. Luand in calcul diferitele situatii de criza specifice uneia sau altei tari europene, aceasta situatie este pozitiva si poate fi considerata drept satisfacatoare, insa trendul ascendent este lent si marcheaza mai degraba o recuperare, iar operatorii din industria ferestrelor trebuie sa accepte, odata pentru totdeauna, ca activeaza pe o piata care s-a micsorat cu o patrime fata de dimensiunea sa initiala, stabilita inainte de recesiune. Ca principale motoare ale dezvoltarii, Germania si statele din Peninsula Scandinava par sa aiba un viitor luminos, pentru ca au acumulat 3% din cantitatea totala livrata intr-un an, iar vanzarile vor creste cu 4,8% ca valoare.
***
La fel ca si in alte cercetari dedicate acestui domeniu de activitate, in ceea ce priveste studiul actual, dat recent publicitatii (mai precis, la data de 14 octombrie a.c.), renumitul institut austriac a pus la dispozitia celor interesati diagrame multianuale relevante. Pornind, astfel, de la praguri de referinta (estimate pentru Europa de Est - fara Ucraina si Rusia) de 12,02 milioane unitati de fereastra - u.f. si 1,86 miliarde euro anul trecut, pentru 2016 se prognozeaza livrari de 12,45 milioane u.f. si 1,91 miliarde euro, in 2017 se va ajunge la 12,99 milioane u.f. si 2,03 miliarde euro (depasindu-se, astfel, un prag psihologic semnificativ pentru intervalul recesiunii), in 2018 la 13,51 milioane u.f. si 2,15 miliarde euro, pentru ca in 2019 sa se inregistreze 13,94 milioane u.f. si 2,25 miliarde euro. Acestor niveluri le corespund indici de crestere compozita ai perioadei (CAGR) de +3,8% din punct de vedere cantitativ si +4,8% ca valoare. Din punct de vedere al situatiei din vestul Europei, piata de ferestre din aceasta regiune valoreaza 17 miliarde euro, spre deosebire de cea din est, pentru care se preconizeaza cel mult 2,25 miliarde euro. Astfel, in Europa Occidentala, anul trecut s-au comercializat 56,18 milioane u.f., in valoare de 16,7 miliarde euro, pentru ca in actualul exercitiu financiar sa se ajunga la 57,2 milioane u.f. si 16,81 miliarde euro. Pentru intervalul anilor 2017-2019, Interconnection preconizeaza valori succesive de 17,36 miliarde euro, 18 miliarde euro si 18,58 miliarde euro, corespunzatoare unor cantitati de 58,67 milioane u.f., 60,23 milioane u.f. si circa 61,6 milioane u.f., fiind evident faptul ca o mare parte a acestora vor fi fabricate in Europa de Est. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com, iar pentru consultarea celor doua diagrame, click aici si aici!
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left