Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 26 Noiembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Crestere de 1,2% pe piata europeana de ferestre
ANALIZA: Crestere de 1,2% pe piata europeana de ferestre
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 21 Apr 2017 17:58
Piata europeana a tamplariei termoizolante (plus cea din cateva tari importante invecinate) a crescut, din punct de vedere cantitativ, cu +1,25% in 2016, fata de anul precedent, fiind recuperata o parte din pierderea consemnata incepand cu 2011, cand a fost constatat un prag psihologic care ar fi permis reluarea trendului ascendent, pe baze sustenabile, ceea ce insa nu s-a intamplat. Aceasta este numai una dintre concluziile unei noi cercetari elaborate de specialistii asociatiei germane a industriei de ferestre si fatade VFF, in colaborare cu expertii institutului de marketing Künzelsau (din cadrul Universitatii din Heilbronn - KIM) - si date publicitatii la 21 aprilie a.c. - potrivit careia, daca in 2015 s-au comercializat 127,8 milioane de unitati de fereastra - u.f. (contabilizate ca o fereastra standard rectangulara, cu dimensiunea de 1,3 m x 1,3 m), in 2016 s-a ajuns la aproximativ 129,4 milioane u.f. Conform VFF, majorarea este sub asteptari si inca nu s-au recuperat pierderile fata de anul de referinta 2011, cand pe piata europeana s-au livrat 132,7 milioane u.f. Insa, asa cum era de asteptat, momentul de criza economica majora, cu multe repercusiuni negative in industrie, s-a constatat in anul 2009, cand a avut loc un regres de aproape -21%, de la 161,3 milioane u.f. vandute in 2008 la numai 127,9 milioane u.f. Dupa cum se observa, dupa 2011 a avut loc din nou un regres al pietei, pragul minim de referinta fiind din nou atins in 2015, dupa care se pare ca trendul va deveni treptat ascendent, fara sa se estimeze, insa, salturi bruste, din cauza contextului economic incert ce caracterizeaza intregul continent european - si nu numai.
Tarile non-UE pot deveni destinatii interesante de export
Referindu-se strict la structura livrarilor, Ulrich Tschorn, director general al VFF, arata ca, anul trecut, „din cele aproximativ 129,4 milioane u.f., doar in Norvegia, Elvetia si Turcia s-au comercializat 26,9 milioane u.f. (+1,2%), iar 31,1 milioane u.f. au revenit Federatiei Ruse si Ucrainei (-1,5%). Rezulta, in consecinta, ca in statele membre ale UE s-au vandut in 2016 circa 71,4 milioane u.f. Astfel, cota de piata pentru grupul de tari format din Norvegia, Elvetia si Turcia este de 20,8%, iar Rusia si Ucraina conteaza pentru 24% din total. In consecinta, cu mai mult de 44% din vanzarile totale de ferestre, tarile invecinate Uniunii Europene, care nu fac parte din structura comunitara, dar au incheiat sau deruleaza diverse tratate comerciale cu UE, reprezinta o piata interesanta de export pentru producatorii germani de tamplarie termoizolanta, partenerii acestora - si nu numai”.
Din punct de vedere al materialelor utilizate, cotele specifice anului 2015 nu s-au modificat in 2016, expertii VFF si ai KIM explicand faptul ca gradul paneuropean de utilizare a ansamblurilor din PVC a ramas constant in ultimii ani, la 61,9%, in timp ce tamplaria metalica (din aluminiu sau otel) si lemn si-a diminuat usor cotele, cu cateva zecimi de punct procentual, ajungand la 18%, respectiv la 16%. De asemenea, materialele compozite (in special pentru grupa combinatiilor din lemn si metal) au ajuns la un nivel mai mult decat satisfacator, de 4,1%, comparativ cu numai 0,6% in 2012. Conform studiului, exclusiv in zona UE, tamplaria din PVC are o cota de 51,3%, fiind urmata de cea metalica (22,2%), de ansamblurile din lemn (20,8%) si de materialele compozite lemn-metal (5,7%), cu o dinamica asemanatoare, respectiv cu o crestere puternica, de aproape 4,7 puncte procentuale, in perioada 2012-2016, doar in ceea ce priveste ferestrele din lemn-metal. „Diferentele dintre intregul continent si zona UE, din acest punct de vedere, se explica prin faptul ca ansamblurile din PVC domina fara echivoc piata (consistenta) din Federatia Rusa si Ucraina, pe de-o parte, iar pe de alta parte, exista inca traditii regionale care fac ca tamplaria metalica, din aluminiu si/sau otel, sa fie preferata in sudul Europei, iar cea din lemn sa se utilizeze covarsitor in statele din nordul continentului”, a concluzionat Ulrich Tschorn. Datele prezentate de VFF si KIM, care indica livrarea a 71,4 milioane u.f. in tarile membre UE, sunt apropiate de cele anuntate in toamna anului trecut de analistii institutului austriac de cercetare a pietei Interconnection Consulting Group, care preconizau in acel moment ca pe piata europeana de ferestre s-ar fi putut comercializa in 2016 aproape 69,7 milioane u.f., in valoare de 18,7 miliarde euro (+3,6%). Informatii suplimentare, la www.window.de
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left