ANALIZA: Crestere de 1,2% pe piata europeana de ferestre |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 21 Apr 2017 17:58 |
![]() Tarile non-UE pot deveni destinatii interesante de export
Referindu-se strict la structura livrarilor, Ulrich Tschorn, director general al VFF, arata ca, anul trecut, „din cele aproximativ 129,4 milioane u.f., doar in Norvegia, Elvetia si Turcia s-au comercializat 26,9 milioane u.f. (+1,2%), iar 31,1 milioane u.f. au revenit Federatiei Ruse si Ucrainei (-1,5%). Rezulta, in consecinta, ca in statele membre ale UE s-au vandut in 2016 circa 71,4 milioane u.f. Astfel, cota de piata pentru grupul de tari format din Norvegia, Elvetia si Turcia este de 20,8%, iar Rusia si Ucraina conteaza pentru 24% din total. In consecinta, cu mai mult de 44% din vanzarile totale de ferestre, tarile invecinate Uniunii Europene, care nu fac parte din structura comunitara, dar au incheiat sau deruleaza diverse tratate comerciale cu UE, reprezinta o piata interesanta de export pentru producatorii germani de tamplarie termoizolanta, partenerii acestora - si nu numai”.
Din punct de vedere al materialelor utilizate, cotele specifice anului 2015 nu s-au modificat in 2016, expertii VFF si ai KIM explicand faptul ca gradul paneuropean de utilizare a ansamblurilor din PVC a ramas constant in ultimii ani, la 61,9%, in timp ce tamplaria metalica (din aluminiu sau otel) si lemn si-a diminuat usor cotele, cu cateva zecimi de punct procentual, ajungand la 18%, respectiv la 16%. De asemenea, materialele compozite (in special pentru grupa combinatiilor din lemn si metal) au ajuns la un nivel mai mult decat satisfacator, de 4,1%, comparativ cu numai 0,6% in 2012. Conform studiului, exclusiv in zona UE, tamplaria din PVC are o cota de 51,3%, fiind urmata de cea metalica (22,2%), de ansamblurile din lemn (20,8%) si de materialele compozite lemn-metal (5,7%), cu o dinamica asemanatoare, respectiv cu o crestere puternica, de aproape 4,7 puncte procentuale, in perioada 2012-2016, doar in ceea ce priveste ferestrele din lemn-metal. „Diferentele dintre intregul continent si zona UE, din acest punct de vedere, se explica prin faptul ca ansamblurile din PVC domina fara echivoc piata (consistenta) din Federatia Rusa si Ucraina, pe de-o parte, iar pe de alta parte, exista inca traditii regionale care fac ca tamplaria metalica, din aluminiu si/sau otel, sa fie preferata in sudul Europei, iar cea din lemn sa se utilizeze covarsitor in statele din nordul continentului”, a concluzionat Ulrich Tschorn. Datele prezentate de VFF si KIM, care indica livrarea a 71,4 milioane u.f. in tarile membre UE, sunt apropiate de cele anuntate in toamna anului trecut de analistii institutului austriac de cercetare a pietei Interconnection Consulting Group, care preconizau in acel moment ca pe piata europeana de ferestre s-ar fi putut comercializa in 2016 aproape 69,7 milioane u.f., in valoare de 18,7 miliarde euro (+3,6%). Informatii suplimentare, la www.window.de
|