Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Perspective promitatoare pentru vanzarile de copertine
ANALIZA: Perspective promitatoare pentru vanzarile de copertine
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 31 Mai 2016 21:32
La fel ca alte segmente ale industriei sistemelor de umbrire, piata europeana de copertine a stagnat, in cel mai bun caz, in ultimii ani, iar in 2015 a avut loc o schimbare a trendului. In precedentele 12 luni, acest domeniu a consemnat in sfarsit o crestere a vanzarilor, evaluata la +1,8%, iar in particular dinamica optima din Spania (+4,5% din punct de vedere cantitativ si +5,4% ca valoare), precum si recuperarea din sectorul italian de copertine au generat rezultatul pozitiv pe plan continental. Potrivit unui studiu elaborat recent de Interconnection Consulting Group - Austria, previziunile pe termen scurt indica, pana in 2018, o rata medie de crestere anuala de +2,1%.
Valul de caldura determina alegerea sistemelor de umbrire de mari dimensiuni
Conform cercetarii, in intervalul anilor 2013-2014, piata europeana de copertine a fost grevata de scaderi succesive ale vanzarilor (-0,7%, respectiv -0,5%), recuperarea generala din 2015 putand fi considerata ca un adevarat punct de cotitura in industrie. „Clientii finali au reinceput sa aloce mai multe fonduri pentru sustinerea financiara a proiectelor de renovare - si in special in ceea ce priveste dotarea elementelor transparente (ferestre, fatade), ce au de regula suprafete vitrate mari, cu sisteme exterioare de umbrire care au dimensiuni corespunzatoare si fac parte din categoria copertinelor. Mai mult, valul de caldura din 2015, care a fost cel mai cald an din istoria masuratorilor specifice, reprezinta un alt motiv pentru care valoarea vanzarilor de elemente parasolare mari, efectuate de firmele din bransa, s-a majorat cu 3,3% in mai multe tari de referinta, reprezentative pentru intregul spatiu al UE (Germania, Italia, Spania, Elvetia, Olanda si Austria)”, sustine autorul studiului, dr. Stefano Armandi.
Totusi, desi premisele sunt relativ pozitive pentru acest segment al pietei, ratele de crestere difera net in statele analizate, avand un impact direct asupra cotelor de piata ce revin fiecarei tari in parte. „De exemplu, piata germana a consemnat o crestere de +1,6% a cotei pe care o ocupa pe plan european, ajungand la 37,9% din total, ceea ce se poate explica, pe de-o parte, prin consolidarea consumului privat, iar pe de alta parte prin cerintele tot mai mari de instalare a unor sisteme de umbrire potrivite ca functionalitate si design exigentelor actuale ale clientilor. Astfel, in Germania, s-au inregistrat sporiri cantitative de +2% si valorice de +4,8% pe acest segment. Prin contrast, in Italia, cota respectiva s-a diminuat cu -2,4%, pana la 24,3%, desi - dupa cum arata toate datele economice din peninsula - acest declin a fost, anul trecut, cel putin partial, depasit, pentru ca - dupa ani de scadere - a fost consemnata prima crestere valorica a vanzarilor, corespunzatoare macar unei stabilizari (+0,5%). Chiar daca in 2015 a avut loc o scadere cantitativa (-0,8%), in cazul in care se ia in considerare situatia dezastruoasa din anii anteriori aceste cifre denota o dezvoltare remarcabila. Pentru piata italiana - unde sistemele exterioare de umbrire sunt traditionale - estimam o crestere medie anuala de +1,6% in termeni cantitativi”, a mai explicat autorul cercetarii.
Ecranele textile tip „zip” reprezinta tendinta viitorului
Referindu-se la categoriile sortimentale preferate de beneficiarii europeni, dr. Stefano Armandi a explicat ca majorarea din ultimul an a vizat toate produsele asimilate copertinelor, din punct de vedere al cantitatilor comercializate. „Totusi, modelele cu brat incrucisat, ce reprezinta 51,9% din total, se afla si vor ramane, incontestabil, pe prima pozitie in cadrul grupelor de produse. Cu o cantitate comercializata de 602.972 unitati, la copertinele cu brat articulat s-a inregistrat o crestere de +1,4% a vanzarilor. Jaluzelele verticale de exterior, care constituie cea de-a doua categorie semnificativa de produse, avand o cota de 20,7% din total, au pierdut insa teren, diminuandu-si ponderea cu -0,9%. Anul trecut, cea mai semnificativa crestere - ce ar putea fi remarcata si pe termen mediu - a fost constatata la ecranele textile de tip «zip» (zip screen), care sunt tot un fel de jaluzele exterioare pentru ferestre, dar realizate din materiale speciale, cu o rata a majorarii volumului vanzarilor de +3,9%. Totusi, in ceea ce priveste promovarea sortimentelor «zip», trebuie luate in calcul diferentele nationale semnificative, ce tin de design, functionalitate si traditie, precum si de modelele de ferestre ce trebuie prevazute cu elemente parasolare ultramoderne. De pilda, daca in Olanda sistemele «zip» au deja o cota de piata de 18,6%, in Spania gradul de acceptare continua sa fie extrem de redus, acestea avand o cota a utilizarii de numai 5,4%. Si aceasta pentru ca, fiind oarecum similare cu jaluzelele verticale exterioare obisnuite, clientii spanioli prefera sa acorde incredere produselor consacrate, mai ales ca 34,3% din comenzi au vizat jaluzelele verticale clasice”, a mai precizat dr. Stefano Armandi.
Automatizarea da aripi incasarilor companiilor din bransa
In general, tocmai din cauza dimensiunilor mari si a dificultatii relative de actionare manuala, pe piata europeana de copertine solutiile motorizate (cu deschidere/inchidere automata) sunt tot mai preferate de consumatori. In analiza Interconnection se mai explica, astfel, ca, anul trecut, vanzarile de copertine motorizate au crescut cu +2,5% sub aspect cantitativ, in timp ce la unitatile cu actionare manuala majorarea a fost ceva mai ponderata, de +0,6%. „La fel ca in cazul grupelor de produse, gradul de automatizare este diferit de la o tara la alta si reflecta inclusiv nivelul de informare, puterea de cumparare si alte caracteristici specifice clientilor, toate acestea reprezentand aspecte utile mai ales pentru companiile ce decid sa-si suplimenteze vanzarile, prin intermediul exportului, dar nu cunosc in totalitate caracteristicile unor piete vest-europene. „Astfel, in timp ce in Germania mai mult de doua treimi din copertinele comercializate dispun de actionare electrica (75,6% din total), in Italia si Spania mai putin de jumatate se incadreaza in categoria respectiva (44,6%, respectiv 45,3%), ceea ce inseamna ca, in principiu, clientii meridionali au incredere tot in produsele actionate cu manivela. Potential exista, dar trebuie tinut cont si de faptul ca un factor decisiv pentru schimbarea mentalitatilor il are puterea de cumparare. Si aceasta pentru ca majorarea cererii de copertine cu actionare motorizata determina inevitabil o sporire a preturilor si, evident, a incasarilor consemnate de agentii economici din bransa. In consecinta, pentru aceasta industrie, estimam o crestere medie anuala a cifrei de afaceri de +3,8%, pe termen scurt”, a incheiat autorul cercetarii. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
 
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left