DELTA GLASS: Exportul reprezinta o conditie a dezvoltarii din urmatorii ani |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 19 Sep 2019 07:10 |
Compania Delta Glass, din Bucuresti, promoveaza pe piata nationala si la export geamuri termoizolante (a caror contributie la totalul cifrei de afaceri este actualmente de 75%), sticla procesata pentru mobilier (10%) si alte game de produse. Dupa cum declara Catalin Iuhasz, reprezentantul Delta Glass, un nivel de aproximativ 40% din productie se indreapta spre export, pe pietele din Germania, Marea Britanie, Belgia, Franta, Spania, Elvetia, Israel, Canada si Statele Unite ale Americii.
- Ce tipuri de proiecte accesati pe pietele externe?
- Cele mai numeroase obiective pentru care am livrat in 2019 produse specifice au fost reprezentate de cladiri de birouri, hoteluri si imobile rezidentiale, iar numarul acestora este in usoara crestere fata de anii precedenti. Pentru livrarile externe, indeplinim, in cele mai multe cazuri, cereri speciale, iar pe segmentul sticlei, de exemplu, pentru exportul in SUA trebuie sa realizam, constant, un audit in cadrul firmei.
- Care este situatia pe piata nationala, din perspectiva proiectelor accesate?
- Si pe piata interna, vitrajele speciale destinate proiectelor de anvergura sunt cel mai bine vandute, iar anul 2019 ne-a adus implicarea in proiecte reprezentative pe plan national, precum mall-ul din Timisoara, Universitatea de Arhitectura si Urbanism «Ion Mincu» din Bucuresti si retelele de magazine Lidl si Mega Image. Segmentul constructiilor isi pune in mod categoric amprenta asupra domeniului tamplariei termoizolante, in timp ce competitia in randul firmelor de profil nu este intotdeauna una propice derularii afacerilor in cele mai bune conditii, intrucat adesea se remarca pe piata produse de calitate inferioara, la preturi foarte mici. Astfel, in continuare, piata nationala de profil este marcata de accentul deosebit care se pune pe pret.
- Precizati cum vedeti dezvoltarea afacerii pe termen mediu.
- Consider ca dezvoltarea Delta Glass va fi generata, in principal, de activitatea de export. Vom depune toate eforturile necesare pentru a ne mentine trendul ascendent si vom continua programele de investitii pe care le derulam constant. De exemplu, anul acesta am alocat 550.000 de euro, in vederea achizitiei unor utilaje noi de procesare, a unui stivuitor si a unui autocamion. In prezent, capacitatea de productie pe care o detinem pe segmentul geamului termoizolant se situeaza la nivelul de 13.000 mp/luna, in procesul de executie utilizandu-se sticla AGC, Saint-Gobain si Guardian.
- Cum au evoluat rezultatele financiare ale firmei in ultimul timp?
- In 2018, am inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri, care, de la nivelul de 18,7 milioane de lei din 2017, a atins 27 de milioane de lei. Pentru 2019, estimam o mentinere a acestui trend ascendent si consideram ca obiectivul pe care ni l-am propus poate fi atins, luand in considerare evolutia buna a comenzilor din primele luni ale anului.
|