Noile date ale Eurostat, valabile pentru anul 2013 cu privire la produsele reunite in cadrul codului PRODCOM denumit „Usi din otel si alte metale (exclusiv aluminiu), cadre pentru usi, ferestre din otel si ramele acestora” reflecta faptul ca indicatorul valoric al pietei romanesti de profil, rezultat ca urmare a excluderii exporturilor si adaugarii importurilor la pragul de referinta PRODVAL (cuantumul productiei interne), este aproape similar celui din Polonia, ceea ce inseamna ca firmele din bransa au un potential insemnat in ceea ce priveste vanzarile, inclusiv pe plan local. Totusi, productia interna din Romania, ce a insumat anul trecut 13,3 milioane de euro (sau 48.843 unitati), a fost surclasata de importuri, cifrate la 26,36 milioane de euro si 435.176 de bucati, in timp ce exporturile de ansambluri metalice nu au depasit 6,42 milioane de euro, pentru 28.892 unitati. In consecinta, piata nationala de profil a fost evaluata la 33,24 milioane de euro, iar in Cehia aceasta se plaseaza la 32,05 milioane de euro, insa firmele cehe sunt mult mai competitive la export, de vreme ce productia interna insumeaza 58,84 milioane de euro (710.909 unitati), importul se plaseaza la 21,06 milioane de euro (727.390 bucati), iar exportul la 47,85 milioane de euro (254.432 unitati). In UE-28, la nivelul lui 2013, productia de ferestre si usi din otel a statelor membre a avut un cuantum de 6,38 miliarde euro (88,82 milioane de unitati), cu un import de 117,7 milioane de euro (4,87 milioane de bucati) si un export de 634,5 milioane de euro (1,95 milioane de bucati). Cei mai semnificativi fabricanti, in cazul in care se ia in considerare doar indicii PRODVAL si PRODQNT (cantitate rezultata din productia interna) sunt cei din Germania (1,73 miliarde euro si 4,26 milioane de unitati), urmati la mica distanta de companiile italiene (1,33 miliarde euro si 4,94 milioane de bucati) si de societatile din Franta (914,5 milioane de euro pentru un numar nespecificat de unitati). La polul opus, daca se exclud statele in care nu se realizeaza asemenea ansambluri de tamplarie (Luxemburg, Malta si Cipru), se afla tari precum Bulgaria (7,23 milioane de euro si 30.502 unitati), Slovacia (5,62 milioane de euro si 21.934 bucati), respectiv Slovenia (3,36 milioane de euro si 7.761 de unitati). In vederea dinamizarii activitatii de export, producatorii autohtoni de ferestre si usi din otel pot initia – in cazul in care n-au facut-o deja – operatiuni specifice pe cele mai mari piete din acest punct de vedere, cum ar fi Germania (ce a importat anul trecut 1,82 milioane de produse, in valoare de 188,26 milioane de euro, mai mare decat in tot spatiul UE-28), Franta (174,42 milioane de euro si 1,6 milioane de bucati), Polonia (72,7 milioane de euro si 691.842 unitati), Austria (72,7 milioane de euro si 494.299 bucati), Belgia (63,4 milioane de euro si 409.189 unitati), Marea Britanie (48,8 milioane de euro si 1,41 milioane de bucati), Olanda (33,3 milioane de euro si 1,83 milioane de bucati) etc. Pentru informatii suplimentare,
click aici!