GENIUS GROUP: Doar sezonul de varf va marca o crestere a domeniului tamplariei |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 28 Ian 2014 13:51 |
Compania Genius Group, din Brasov, a inregistrat anul trecut o crestere a cifrei de afaceri cu 30% fata de 2012, pentru 2014, fiind vizata o majorare de 10% - 15% a incasarilor, comparativ cu 2013. Totodata, societatea a recuperat din pierderile inregistrate in recesiune, majorandu-si cota de piata detinuta la nivel local, obiectiv atins prin identificarea de noi clienti (in judetele limitrofe si pe plan national), precum si prin initierea unor noi parteneriate de afaceri (cu dealeri, antreprenori si dezvoltatori imobiliari). In cele ce urmeaza, directorul de comunicare al firmei, Andra Reit, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Ce strategie manageriala a aplicat compania dumneavoastra in ultima perioada?
- In anul 2013 am implementat o strategie manageriala axata pe consolidarea companiei si pe sporirea incasarilor. Gratie unor masuri de organizare si a implementarii unor strategii flexibile, am reusit sa obtinem cresteri substantiale. Planul de dezvoltare a inclus inaugurarea unui nou showroom (cu o suprafata de 200 mp). Relansarea site-urilor companiei a avut o contributie foarte importanta la cresterea afacerilor, precum si promovarea pe plan local prin intermediul campaniilor „outdoor”. Strategia manageriala a inclus si intensificarea operatiunilor de export, precum si realizarea unor parteneriate cu retele de magazine, Ambient Sibiu si Brasov.
- Prezentati gama sortimentala disponibila pe piata si activitatile proprii de distributie.
- Domeniul principal de activitate (cu o contributie de 65% la cifra de afaceri) este reprezentat de realizarea tamplariei termoizolante din PVC, incadrate in clasa A, marca proprie Decor. Fabricam trei tipuri de ferestre din PVC, respectiv Confort, Compact si Trend, care integreaza profile Veka, feronerie Roto si vitraje realizate cu sticla Saint-Gobain. Totodata, realizam ansambluri din aluminiu cu serii Alumil si Exalco, pereti cortina, usi de inalta siguranta Secor (10%), precum si o gama diversa de produse din domeniul amenajarilor interioare - mobila si perdele (25%). Pe segmentul principal de activitate dispunem de o capacitate de fabricatie de 120 de unitati/zi, pe care in prezent reusim sa o exploatam in proportie de 40%. Efectuam livrari la nivel zonal, precum si national (preponderent in Arad si Bucuresti). De asemenea, exportam ansambluri in Germania, Italia si Franta, ponderea activitatilor de acest tip fiind de 20% din total. Cele mai multe comenzi au provenit anul trecut, din zona centrala a tarii, iar produsul cel mai bine comercializat din oferta a fost Decor Compact.
- Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel national si european?
- Se constata, in mod evident, un declin fata de perioada de varf (2007 - 2008), ca urmare a regresului pietei constructiilor si a faptului ca volumul investitiilor pe segmentul edificarii imobilelor influenteaza in mod direct activitatea producatorilor de profil. Segmentul de piata pe care activam s-a inscris pe un trend in scadere in prima parte a anului, urmat de o usoara evolutie in segmentul al doilea. Pentru 2014 preconizam o stagnare la nivelul activitatii specifice, cu o crestere semnificativa spre lunile de varf.
|