INWIDO implementeaza strategia Simplify si obtine rezultate bune in e-commerce |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 29 Iul 2019 07:27 |
Producatorul multinational de tamplarie termoizolanta Inwido AB (cu baza operationala in Suedia, dar cu vanzari ce il fac lider in tarile nordice si un fabricant european de top, inclusiv in estul continentului) a anuntat ca rezultatele financiare din primul semestru al anului in curs au fost fluctuante, in contextul unei dinamici organice negative, determinate, pe de-o parte, de conditiile meteo nefavorabile din perioada de referinta, iar pe de alta parte, de operatiunile derulate la un nivel redus in Suedia, Finlanda – si nu numai. In orice caz, din punct de vedere sezonier, primul semestru al fiecarui an este cel mai slab pentru Inwido. Rezultate pozitive s-au consemnat, insa, doar in zona de e-commerce, unde Inwido s-a implicat puternic, iar in anumite tari din aria de business Sud (Inwido Sud) s-au constatat cresteri ale vanzarilor de ferestre.
„In intervalul ianuarie-iunie 2019, vanzarile nete s-au plasat la putin peste 3,153 miliarde coroane suedeze – SEK (n.r. - sau aproape 299,7 milioane de euro la cursul mediu actual de schimb), in crestere, in termeni reali, cu +1%, dar reflectand o scadere organica de -4%. In acelasi timp, EBITA si EBITA operational au fost de 232 milioane SEK (fata de 220 milioane SEK), astfel incat putem continua implementarea strategiei Simplify, chiar si in contextul in care conditiile economice au ramas provocatoare pe principalele piete in care activam. Totodata, in cel de-al doilea trimestru din 2019, indicatorii financiari de baza atesta vanzari nete de 1,71 miliarde SEK (-1% in termeni reali si -4% din punct de vedere organic), iar EBITA si EBITA operational au fost in crestere, pana la 187 milioane SEK. In aprilie-iunie 2019, ca urmare a profitabilitatii sporite, s-au putut formula in continuare diverse initiative de eficientizare a costurilor, iar vanzarile catre consumatorii finali persoane fizice au fost similare celor din 2018, scaderea acestora fiind remarcata doar in cazul livrarilor catre persoane juridice (industrie). Astfel, pentru 2019, putem afirma ca reusim sa castigam noi cote de piata in nordul Europei, unde, dupa cum se cunoaste, sectorul de tamplarie termoizolanta se afla in declin, competitia se acutizeaza, iar provocarile sunt foarte mari. Tot in aprilie-iunie a.c., zona de e-commerce a continuat sa se dezvolte puternic, cu o crestere organica de +7%, reprezentand actualmente 9% din vanzarile grupului, insa valoarea intregului portofoliu de comenzi a scazut cu -2%, desi contractele potentiale beneficiaza de un mix mult mai avantajos, cu o proportie crescuta pe segmentul de consumatori – persoane fizice. Practic, diminuarea comenzilor pentru Inwido Nord a fost compensata de majorarea acestora la nivelul Inwido Sud. De asemenea, fluxul de lichiditati din activitati operationale, calculat dupa eliminarea unor schimbari in capitalul de lucru, care este in mod normal negativ in al doilea trimestru al fiecarui an, din cauza sezonalitatii, s-a cifrat in aprilie-iunie a.c. la 163 milioane SEK (fata de 126 milioane SEK), iar in primul semestru din 2019 acesta a fost de 213 milioane SEK, deviatia in sens pozitiv a acestuia fiind explicabila prin managementul mult mai eficient al capitalului de lucru”, a declarat Henrik Hjalmarsson, presedinte si CEO al Inwido.
Analizand rezultatele pe noile divizii, conturate prin implementarea strategiei Simplify, pentru Inwido Nord (reunind fostele segmente operationale Suedia-Norvegia si Finlanda), contextul a fost fluctuant, cu o diminuare de -6% in termeni reali a rulajului din aprilie-iunie 2019 (si cu o scadere organica de -9%), pana la 973 milioane SEK, in contextul in care regresul vanzarilor pe pietele de constructii noi din Suedia si Finlanda (aflate in declin), precum si scaderea increderii consumatorilor au erodat profitul, ceea ce s-a reflectat printr-o diminuare a indicelui EBITA operational, cu -24% (respectiv, cu -44% in primul semestru). De asemenea, la 30 iunie 2019, portofoliul de contracte si comenzi, exprimat in monede locale, a fost cu -14% mai redus decat in perioada similara a anului precedent.
Insa, in cazul Inwido Sud (fostele segmente Danemarca si EBE – inclusiv Marea Britanie si Romania, precum si companiile e-commerce), cresterea a fost continua, vanzarile plasandu-se la aproape 690 milioane SEK (+6% in termeni reali si +4% din punct de vedere organic) in aprilie-iunie 2019. Rata EBITA operational la finele perioadei de referinta a urcat la 16,7%, ceea ce a presupus si o sporire deosebita a acestui indicator (de la 15,2% cu 12 luni in urma). Mai mult, portofoliul de contracte si comenzi s-a majorat cu +19% (in monede locale).
Data fiind proportia fiecarui segment de piata in structura vanzarilor (74% fiind cota produselor achizitionate direct sau indirect de consumatorii finali si 26% livrarile catre industrie), platforma de comert electronic (e-commerce) are o importanta deosebita. In general, cu toate ca beneficiarii finali sunt reticenti in ceea ce priveste inlocuirea ferestrelor, mai ales in nordul Europei, perspectivele sunt pozitive. Prognozele pentru 2019 continua astfel sa reflecte, in cazul Inwido Nord, o directie fluctuanta, cu provocari majore in Suedia si Finlanda, ca urmare a declinului activitatilor de constructii noi si pe fondul unei instabilitati politice, dar cu perspective ceva mai bune in Norvegia, mai ales pentru platforma de e-commerce. De aceea, se va acorda mai multa atentie diviziei Inwido Sud, unde in Danemarca trendul ascendent este asteptat sa continue, iar operatiunile din Marea Britanie si Irlanda vor fi stabile si rentabile. De asemenea, se remarca un potential sporit in ceea ce priveste lucrarile de reabilitare termica, fiind asteptata o implicare mai puternica a companiilor afiliate Inwido Sud in cadrul acestor proiecte. In acelasi timp, continua dezvoltarea platformei de e-commerce, estimandu-se ca aceasta ar putea avea un aport major, de aproape 30%, la cresterea organica a rulajului diviziei.
***
In opinia managerilor sai, Inwido este cel mai mare producator european de ferestre si unul dintre furnizorii de top, pe plan continental, de usi. Corporatia are operatiuni in Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia (unde se afla si firma-mama, la Malmö), Austria, Germania, Estonia, Irlanda, Lituania, Romania, Polonia, respectiv Marea Britanie. De asemenea, Inwido exporta ansambluri de tamplarie in numeroase alte tari europene. Grupul promoveaza cel putin 20 de marci cu un puternic impact local, printre care se afla Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat si Sokolka, are circa 4.500 de angajati si a generat vanzari de peste 6,4 miliarde SEK (circa 624 milioane de euro) in 2017, respectiv mai mult de 6,6 miliarde SEK (aproape 630 milioane de euro in 2018). Prin intermediul grupului recent achizitionat Bedst & Billigst (cu o baza operationala de productie in Romania), Inwido are, astfel, o prezenta activa in tara noastra. Informatii suplimentare, la www.inwido.com
|