Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Aluprof System, Bestal Balkan, Door-Met, Eurotenda Paradise, Hamat Impex, Jadex Trading, MCA Grup, RTH Proconstruct, SKS Stakusit, Smart & Fast Construct, Somfy, Sunproiect, Suntech, Vanvest International, Ventia Decor si altele. Segmentul de piata al sistemelor parasolare continua sa se restructureze, la fel ca si sectorul tamplariei termoizolante, iar oferta continua sa fie eterogena, cu toate ca nivelul comenzilor pe plan intern se diminueaza vizibil. De altfel, numarul mare de societati pe o piata foarte mica poate fi considerat un impediment major. In continuare, desi asigura un grad sporit de confort si de izolare termica sau fonica, elementele de umbrire sunt percepute de beneficiarii din tara noastra ca produse a caror achizitie nu constituie o necesitate obiectiva si, in consecinta, cererea este polarizata fie spre cumpararea sporadica de produse cu performante deosebite si design atragator, fie spre instalarea de rulouri, jaluzele, obloane etc. din categoria economica, avand preturi reduse si calitate pe masura. O situatie diferita se consemneaza, insa, pe pietele dezvoltate din alte tari ale Uniunii Europene, spre care s-a indreptat, in ultimele 12 luni, atentia managerilor multor firme specializate. Avand capacitatea de a realiza produse similare din punct de vedere calitativ sau al designului ca ale companiilor din strainatate, insa la un pret competitiv, producatorii din Romania au inceput – in acelasi mod cu fabricantii de tamplarie – sa incheie parteneriate cu diversi intermediari ce pot facilita exportul. De altfel, inca din 2012 caracteristicile specifice domeniului sistemelor de umbrire indicau faptul ca, in pofida crizei economice, majoritatea managerilor din bransa a decis sa abordeze acest segment de piata intr-o maniera dinamica, prin promovarea unor produse adaptate cerintelor actuale ale utilizatorilor, care solicita preponderent sortimente de calitate la preturi reduse. In acest context, scumpirea materiilor prime constituie si in acest an o provocare atat pentru firmele specializate (care sunt puse in postura de a ajusta in mod proportional preturile produselor finite), cat si pentru beneficiari, asupra carora fenomenul inflatiei si degradarea continua a puterii de cumparare exercita presiuni suplimentare. Pentru mai multe informatii,
click aici!