Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Aluprof System Romania, Eurotenda Paradise, Jadex, Kondor Invest, Kronlux FM, Fakro, MCA, SKS Stakusit, Smart & Fast Construct, Tentrom Paradise, Ventia Decor si altele. Segmentul de piata al sistemelor parasolare, influentat de factorul sezonier, a inceput sa profite de efectele benefice induse de cresterea volumului constructiilor, observata in prima parte a anului in curs, insa, la fel ca in sectorul tamplariei termoizolante, din cauza nivelului relativ redus al comenzilor pe plan intern, vanzarile continua sa se orienteze tot mai vizibil spre export. Cu toate ca restructurarea acestui domeniu continua, intr-un ritm asemanator celei remarcate la nivelul producatorilor de ferestre, faptul ca livrarile locale devin semnificative mai ales in sezonul estival, precum si rata mai sporita de achizitie, din ultimul timp, a unor asemenea produse determina functionarea – in conditii de rentabilitate – a unui numar relativ sporit de societati specializate (inclusiv fabricanti de tamplarie ce pot realiza si rulouri, jaluzele etc.), ce raman active pe o piata de dimensiuni reduse, ceea ce poate fi considerat un paradox. Desi asigura un grad sporit de confort/ intimitate, control al radiatiei solare si, in multe cazuri, contribuie la cresterea performantelor de izolare termica sau fonica, elementele de umbrire pot fi comercializate doar in momentul in care potentialii beneficiari autohtoni sunt cu adevarat convinsi de necesitatea acestora, optand sa le instaleze, in detrimentul – de exemplu – schimbarii geamului termoizolant existent cu modele reflexive, de control solar, tip oglinda etc., ce au in principiu functiuni asemanatoare. In consecinta, pe piata autohtona a sistemelor de umbrire, dependenta de puterea de cumparare a populatiei, in pofida trendului ascendent remarcat in intervalul octombrie 2014 – iulie 2015, cererea continua sa fie polarizata fie pe achizitia unor produse cu performante deosebite si design atragator, fie pe instalarea de rulouri, jaluzele, obloane etc. din categoria economica, avand preturi reduse si calitate pe masura. O situatie diferita se consemneaza, insa, pe pietele dezvoltate din alte tari ale Uniunii Europene, spre care s-a indreptat, in ultimii doi ani, atentia managerilor multor firme specializate. Pentru informatii suplimentare,
click aici!