Producatori de tamplarie
Publicat de AG&F
04 Oct 2013 17:44
|
Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor celor mai importante companii implicate pe pietele de export, cum ar fi: Arcom Gealan, Astra Roger, Mondo Style, Optimedia, Frontal Production Rumanien, Perfectview, Roplasto Window Center, Fagetul Deac (Grup BD), Conf Binale, Tehnic Clima, Azi, Vi-Fi, Komfort Wood, Lapella, Unilem si altele. In contextul in care pe piata nationala de ferestre cererea continua sa se diminueze puternic, fara ca pe termen scurt sau mediu sa se evidentieze premisele unei stabilizari (fie si la nivelul extrem de scazut din prezent), livrarile de tamplarie termoizolanta pe pietele din strainatate par deocamdata sa fie o optiune viabila, ce asigura un profit mai mult decat acceptabil, precum si folosirea optima a unor capacitati de productie excedentare. Astfel, nu este suprinzator ca, pe masura intensificarii efectelor recesiunii – si pornind de la anumite praguri referentiale din 2008 – in perioada 2009-2012 producatorii de ferestre si usi din PVC sau lemn (pentru care Institutul National de Statistica – INS a agregat date specifice) au intensificat progresiv ritmul derularii operatiunilor de export. Data fiind situatia dificila din 2013, orientarea activitatii spre pietele cu un grad sporit de maturitate din Europa, cu precadere in anumite tari din UE, tinde sa se consolideze vizibil, majoritatea fabricantilor din bransa sustinand faptul ca aceasta reprezinta o oportunitate viabila pe termen lung. Analizand – pe baza datelor furnizate de INS – situatia exportului ambelor categorii de produse (ansambluri din PVC si lemn), rezulta ca, in intervalul luat in considerare (anii 2008 – 2012), principalele piete de destinatie au fost constituite de cele ale statelor membre UE, cu precadere din Europa Centrala si de Vest. In acelasi timp, informatiile INS, relevate pe larg in cadrul publicatiei intitulate „Analiza importurilor de sisteme pentru tamplarie si a exporturilor de ferestre” (elaborata de departamentul specializat al revistei Fereastra), confirma ca pretul mediu declarat de producatorii din tara noastra (mult mai redus fata de cel practicat pe pietele destinatare) constituie cel mai important atu al firmelor ce au decis sa efectueze asemenea operatiuni comerciale. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|