OKNOPLAST se adapteaza si creste sustinut afacerile din T3, cu peste 24% |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 30 Nov 2021 06:12 |
Oknoplast, producator de ferestre si usi de inalta calitate din PVC si aluminiu, priveste in urma la un an 2020 de succes, chiar daca perioada respectiva a fost marcata de pandemiei. Cu o cifra de afaceri totala de 230 de milioane de euro, compania este unul dintre cei mai importanti producatori ai industriei de ferestre si usi din Europa.
Oknoplast a intrat pe piata spaniola la sfarsitul anului 2020, odata cu preluarea grupului Ampuero. Construirea unei unitati de productie suplimentare la sediul companiei din Ochmanów (Polonia) creeaza premisele pentru o crestere sustenabila in continuare, in pofida pandemiei. Jens Eberhard, Managing Director al Oknoplast Germania, priveste increzator catre viitor „Suntem bine pozitionati la nivel international si mai ales in Germania, suntem inovatori si constienti de toate schimbarile privind performanta si designul. Toate produsele noastre sunt certificate de IFT Rosenheim si, astfel, indeplinesc cele mai inalte standarde de calitate germane. Pe plan international, vanzarile pentru cele trei marci Oknoplast, Aluhaus si WnD, precum si ale marcii spaniole Hermet 10 au crescut la 230 de milioane de euro, dupa preluarea grupului Ampuero. Aceasta inseamna o crestere de 24,4% fata de anul precedent (185 de milioane de euro in 2019). Pe piata germana, compania a reusit sa se dezvolte in intervalul procentual de pana 10%, dar cresterea a fost mai mare decat cea a pietei, ceea ce i-a permis sa castige noi cote de piata. Pietele din Polonia, Italia, Franta si Germania continua sa fie motoarele cresterii organice. Cota de export a companiei este acum de 75%. In Germania, Oknoplast a beneficiat de gama sa extinsa de usi rezidentiale din PVC Oknoplast si din aluminiu Aluhaus. In total, producatorul de ferestre si usi din PVC si aluminiu ofera acum 87 de modele diferite de panouri in segmentul usilor rezidentiale din PVC. Introducerea noii usi glisante de terasa Slide a fost, de asemenea, foarte promitatoare, consemnand vanzari optime, iar livrarile de rulouri si jaluzele exterioare se extind in continuare. „Aceasta inseamna ca partenerii nostri specialisti obtin totul dintr-o singura sursa, de la ferestre si usi pana la sisteme de protectie solara”, subliniaza Jens Eberhard.
In timpul pandemiei de coronavirus, dupa cum se arata intr-un comunicat al producatorului de ferestre, Oknoplast si-a sustinut partenerii specialisti de retail din Germania printr-o campanie publicitara la scara larga. Afacerea poloneza de familie a plasat reclame online in peste 50 de portaluri pentru clientii finali, inclusiv pe portaluri de stiri cotidiene si saptamanale, pe care milioane de utilizatori le acceseaza in fiecare zi. In plus, Oknoplast si-a sprijinit dealerii specialisti in abordarea cat mai mult posibil a activitatii in mediul digital, de exemplu, cu achizitii si gestionarea portofoliului de clienti. In general, transformarea digitala are un rol major la Oknoplast. „Vrem sa ne dovedim puterea inovatoare si in acest domeniu si sa fim pionieri, pentru a simplifica si accelera procesele pentru partenerii de retail specialisti si clientii finali”, a concluzionat Jens Eberhard.
|