Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 21 Decembrie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


AGER SRL

AGER SRL

Adresa: Str. Mihai Viteazu nr. 324, Intorsura Buzaului, Judet Covasna
Telefon: 0267-370.461
Fax: 0267-370.461
Mobil: 0762-200.005
E-mail: unikat@unikat-group.com
Web site: www.unikat-group.com
Domenii: Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu | Sticla arhitecturala & geam termoizolant
Descriere activitate
Producator de tamplarie PVC, aluminiu si geam termoizolant
Prezentare companie/institutie
Marius Bradea, directorul de vanzari si marketing al companiei Productie Prestari Servicii Comert Ager: "Unul dintre cele mai importante obiective de dezvoltare stabilite de managementul companiei noastre, care este detinatoarea marcii de tamplarie termoizolanta Unikat, pentru perioada 2024-2025, este reprezentata de cresterea capacitatii de productie, prin achizitia de utilaje performante, de ultima generatie, investitie totala in valoare de cateva milioane de euro. Ne-am propus sa cuantificam investitiile realizate in ultimii ani in capacitatea de productie si sa continuam investitiile in productia geamului termoizolant si a tamplariei din aluminiu. Acestea ne vor facilita in continuare cresterea structurii actuale si extinderea interna si internationala. Intentionam sa investim in mod continuu in calitatea produselor oferite si sa ne consolidam notorietatea pentru produse premium si servicii de calitate ridicata. Mai mult decat oricand, consideram ca ne-am apropiat de o maturitate digitala si aprofundam fiecare tendinta a pietei, migram continuu si ne mentinem business-ul in mediul digital relevant pentru industria din care facem parte. Dintre dificultatile intampinate in derularea activitatii in ultima perioada, putem spune ca persista inca intreruperile lantului de aprovizionare pentru unele materii prime, ceea ce afecteaza in mod direct procesul de productie si logistica. Pentru aceste variatii cautam solutii in mod curent, impreuna cu furnizorii. Totodata, in acest sens, am apelat la o abordare metodica pentru evaluarea, gestionarea si imbunatatirea relatiilor cu furnizorii pentru a minimaliza impactul asupra companiei. Metodologia nationala MC001 reprezinta o noua provocare atat pentru autoritatile publice locale, care trebuie sa treaca in caietele de sarcini anumite cerinte in executarea lucrarilor publice si private, cat si pentru profesionistii din domeniu, care trebuie sa proiecteze si sa implementeze la acest standard. Pentru a elimina caracteristicile de concurenta neloiala, este necesar ca toti producatorii si revanzatorii de tamplarie termoizolanta sa livreze/ ateste cu documente de calitate respectarea standardului impus. Mai mult, pe piata vom avea si un sistem software integrat, care sa ii ajute pe proiectanti sa calculeze repede ce au de facut. E ceva important, pentru ca iesim dintr-o anumita zona de ambiguitate, in care, pe de o parte, legea impunea niste obligatii, iar pe de alta parte, nu era clar la nivel de detaliu ce aveau de facut dezvoltatorii si constructorii. In ceea ce priveste mediul privat, desi costurile de intretinere ale unei cladiri eficiente energetic vor fi optimizate, aducand astfel un beneficiu pe termen lung utilizatorilor cladirii, solutiile tehnice care conduc la incadrarea sa in aceasta categorie vor presupune costuri initiale care vor avea impact in bugetul investitorilor sau a beneficiarilor, precum si asupra pietei imobiliare. In acest context, consideram ca este necesara in continuare sustinerea statului roman si incurajarea investitiilor, prin implementarea unor programe specifice. Portofoliul propriu de produse este in compatibilitate cu cerintele metodologiei, insa vom continua sa cooptam inovatiile de sistem si sa ne consolidam pozitia pe piata si notorietatea cu produse de inalta calitate si performanta".
(opinie aparuta in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2024)
 

 
Peste 50% din productia de tamplarie UNIKAT, exportata in 2022
 
 
 
 
 
 
Gabriel Muntean (41 de ani)
Functia/Firma: Chief Executive Officer, UNIKAT;
Experienta profesionala: 19 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
 
Investitiile derulate in dezvoltarea capacitatii de productie de catre compania Productie Prestari Servicii Comert Ager, din localitatea Intorsura Buzaului (judetul Covasna), activa pe piata nationala de profil din anul 1993, sub marca UNIKAT, au depasit in ultimii ani pragul de un milion de euro. Gabriel Muntean, Chief Executive Officer in cadrul firmei, precizeaza ca, pe termen scurt si mediu, vor continua investitiile in productia de geam termoizolant si a tamplariei din aluminiu. Astfel, au fost realizate deja demersurile necesare pentru achizitia utilajelor destinate cresterii calitatii productiei geamului termoizolant cu bagheta de tip Swisspacer Ultimate (cel mai performant distantier termic din lume) si care va fi disponibil in portofoliul firmei intr-o varietate de culori. De asemenea, cresterea capacitatii de productie pentru tamplaria din aluminiu va facilita, in continuare, dezvoltarea structurii actuale a afacerii, precum si extinderea distributiei interne si internationale. In prezent, compania detine deja o unitate de productie ultramoderna, prevazuta cu echipamente Rotox, Sturtz si Schirmer, iar in continuare intentioneaza sa investeasca in mod continuu in calitatea produselor sale si sa isi consolideze notorietatea prin comercializarea de tamplarie din categoria premium si prestarea unor servicii de inalta calitate. Managerul firmei mai precizeaza ca partenerii si clientii au fost obisnuiti de-a lungul timpului cu servicii de calitate si solutii profesioniste, iar aprecierea lor reprezinta principala motivatie de a continua activitatea cu dedicare.
 
- Detaliati modul in care se desfasoara activitatile de productie.
- Datorita investitiilor masive derulate in spatiile de productie din ultima perioada, am atins o capacitate de fabricatie de peste 250 unitati de ferestre/ schimb. Tinand cont de contextul crizei sanitare, in 2021, am exploatat aceasta capacitate in proportie de aproximativ 80% din total. Fiind preocupati constant de calitatea solutiilor oferite, ne selectionam intotdeauna atent furnizorii. In prezent, partenerii nostri pentru profilele din PVC sunt Veka AG si Gealan Germania, pentru reperele din aluminiu Schüco (Germania) si Aliplast (Belgia), pentru sistemele de feronerie Maco (Austria), Hoppe si Dr. Hahn, iar pentru sticla Saint-Gobain. In 2022 ne-am propus sa iesim din tipare si sa revolutionam chiar industria de tamplarie termoizolanta, prin lansarea unui produs nou, destinat celor interesati de structuri arhitecturale deosebite. Este vorba despre fereastra Mont Blanc by UNIKAT, ce accentueaza substantial liniile unei constructii in stil minimalist, care pune accent pe functionalitate, design si avangardism. Noul sistem convinge la interior prin aspectul unitar, lipsa baghetei pentru sticla ce creeaza un design spectaculos si cea a imbinarilor deranjante, in timp ce la exterior se distinge prin faptul ca elementul de cercevea nu este vizibil, ceea ce accentueaza impresia de armonie generala si contribuie la un aport cu 18% mai mare de lumina, prin intermediul vitrajului. Totodata, luminozitatea si transparenta sunt semnificativ imbunatatite datorita suprafetelor mari de sticla, iar designul este spectaculos, datorita liniilor moderne si culorilor specifice. Fiind orientata catre design, fereastra ofera arhitectilor oportunitati maxime de proiectare, precum si noi perspective. Imediat dupa lansare produsul a fost inclus rapid in lista preferintelor partenerilor si clientilor, mai ales in contextul cresterii cererii pentru constructiile noi cu eficienta energetica ridicata, conform principiilor nZEB. In portofoliul propriu de ferestre din PVC mai sunt disponibile alte cinci categorii - ST 74, Colosseum Design, Elba, Alpina si Eiffel - pentru toate ferestrele UNIKAT fiind oferita o garantie de cinci ani. In prezent, activitatea proprie consta in productia si comercializarea de ferestre si usi termoizolante din PVC (in proportie de 80% din totalul cifrei de afaceri) si aluminiu (15%), precum si geam termoizolant dublu si triplu sau alte categorii de produse din sticla (balustrade, sisteme pentru compartimentari), firma noastra asigurand si servicii de sablare a sticlei. Suntem bucurosi ca astazi cele trei valori dupa care ne ghidam zilnic activitatea - excelenta, inovatie si organizare - ne-au permis sa dezvoltam mica afacere traditionala inceputa inca din 1978, intr-una ce detine astazi o suprafata de productie de 10.000 mp. Ne aflam deja la a doua generatie in ceea ce priveste conducerea si avem o echipa implicata si organizata care ne-a ajutat sa ajungem aici.
- Care sunt modalitatile de asigurare a distributiei?
- Acoperim si abordam toate canalele de distributie, precum proiecte rezidentiale si non-rezidentiale, o retea nationala de dealeri sau piete externe. La export livram preponderent in Italia si Franta, dar si in alte tari precum Belgia, Elvetia si Germania sau Spania si Irlanda, in mai mica masura. Operatiunile de export au avut anul acesta o pondere de peste 50% din productia totala de ansambluri termoizolante. In cadrul strategiei de dezvoltare implementate in prezent, am luat in calcul atat dezvoltarea pietei interne, cat si a celei externe. Data fiind situatia actuala, anticipam o crestere in domeniul renovarilor si cel imobiliar, atat la nivel national, cat si international, interesul pentru acestea fiind in ascensiune, mai ales pentru produsele cu eficienta termica sporita. Consideram ca avansul pe care l-am inregistrat la categoriile de produse premium ne va ajuta sa ne consolidam portofoliul de produse, precum si pozitia pe piata.
- Cum au evoluat rezultatele financiare si ce estimati pentru perioada urmatoare?
- Anul trecut, ca si in 2020, am mizat pe anumite canale de vanzare, care au avut o contributie semnificativa la cifra de afaceri si ne-au asigurat o majorare de peste 60% a rezultatelor financiare, fata de 2020. Pentru 2022 avem un pronostic optimist, ne-am propus si estimam o majorare considerabila a incasarilor, in mare parte datorita exportului si celorlalte canale de vanzare strategice. Pentru anul viitor, ne-am propus o crestere sustinuta si sanatoasa, mizand in continuare pe o usoara crestere a segmentului specific de piata datorata majorarii cererii pentru produsele cu performante tehnice ridicate. Dincolo de cresterile de preturi in cascada, 2022 este un an de business plin de provocari, cu multiple necunoscute - restrictii, scaderea consumului, accentuarea blocajelor financiare, fluctuatiile cursului euro, scumpirea si limitarea accesului la credite si continua criza a fortei de munca de pe plan national - aspecte care credem ca vor fi vizibile si in 2023.
- Indicati in ce mod a fost influentata activitatea proprie de pandemie si de razboiul din Ucraina.
- Perioada pandemiei a blocat tranzactiile imobiliare si investitiile, inclusiv pe piata rezidentiala, aspect care a avut un impact puternic asupra activitatii proprii. In acelasi timp, consideram ca segmentul rezidential si-a revenit rapid, dar probabil ca numarul total de tranzactii va scadea, in timp ce impactul latent al pandemiei va continua sa genereze o fragmentare a investitiilor. Segmentul propriu de piata va fi sustinut de marile investitii imobiliare, comerciale si rezidentiale, aspect care ne stimuleaza sa ne eficientizam la randul nostru capacitatea de productie si termenele de livrare. Datorita inflatiei, cadrul macroeconomic este mai impredictibil ca oricand si pentru noi, la fel ca pentru multe companii de profil si este o adevarata provocare sa avem un plan de business foarte bine conturat pentru 2023. Evolutia impredictibila a situatiei geopolitice, scaderea consumului generata de cresterile spectaculoase de preturi, cresterea costurilor de finantare si lipsa increderii intre partenerii de afaceri contureaza deja un an plin de provocari, cu multiple necunoscute. Vestea buna, in tot acest tablou economic, este ca in mare parte am invatat lectia crizei si avem in vedere sa facem fata provocarilor generate de scaderea consumului si de accesul tot mai limitat la finantare. In continuare, vom eficientiza costurile logistice (utilitati, parc auto etc.), vom reduce creditul furnizor si vom continua digitalizarea activitatilor companiei, masuri ce s-au dovedit a fi eficiente in foarte multe dintre cazuri.
- Evaluati impactul fluctuatiilor preturilor materiilor prime asupra pietei de profil.
- Preturile materialelor de constructii au crescut vertiginos in 2022, impreuna cu multe alte produse. Costul materiilor prime, precum materialele plastice si otelul, a crescut in mod deosebit si a avut un impact direct asupra noastra, iar intreruperile lantului de aprovizionare, cauzate de criza sanitara, au diminuat oferta. Acest lucru a dus la penurie si, din nou, la cresteri de preturi. Din cauza intreruperilor lantului valoric si majorarii preturilor la energie si implicit a cresterii costurilor de productie, ne asteptam la noi majorari de preturi si in 2023. Totodata, maririle de preturi ale materialelor au pus sub presiune volumele de profit ale companiilor de constructii, iar acest lucru poate duce cu usurinta la proiecte cu pierderi, marjele de profit fiind deja reduse. Acest aspect este important pentru activitatea proprie, intrucat proiectele rezidentiale sunt o piata cheie pentru noi, o piata pe care produsele UNIKAT pun in valoare cladirile la care sunt montate.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2022)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
rehau
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left