VELUX obtine rezultate financiare spectaculoase, intr-un an plin de provocari |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 08 Iul 2021 06:24 |
De aproape un sfert de secol compania Velux Romania aduce lumina si aerul proaspat in casele din Romania si in cele din Republica Moldova. Reprezentanta locala a reputatului furnizor danez de ferestre de mansarda – care detine 27 de unitati de productie in intreaga lume si in cadrul caruia activeaza peste 11.500 de angajati - are sediul central si depozitul la Brasov, alegerea unui oras din centrul tarii fiind o decizie strategica, pentru a asigura distributia optima a produselor. Cu o experienta de peste 80 de ani si o gama completa de sisteme si accesorii, VELUX este, in prezent, un veritabil simbol al calitatii in domeniu, impunandu-si acest statut inclusiv pe piata nationala. In continuare, Noemi Ritea, manager general al reprezentantei locale, ofera detalii interesante referitoare la activitatea din Romania.
-Nominalizati principalele elemente care au caracterizat, din punctul dvs. de vedere, sectorul de ferestre de mansarda in anul pandemic 2020.
-Piata de ferestre de mansarda a avut un start foarte bun in exercitiul financiar precedent, care s-a mentinut pe parcursul celor 12 luni din 2020. Aceasta tendinta a fost sustinuta, pe de o parte, de proiectele incepute in 2019 care au trebuit finalizate si, de pe alta parte, de acel moment in care oamenii au constientizat cat de important este sa locuiasca intr-o casa confortabila. De asemenea, lucrul de acasa a insemnat pentru multi beneficiari amenajarea unui birou, separat de restul casei, unde sa aiba linistea si intimitatea necesare. Astfel, unii dintre ei au descoperit ca mansarda poate fi acest loc potrivit si plin de lumina naturala, de unde se poate lucra in timpul zilei. Desigur, nu ne-am asteptat ca anul 2020 sa fie unul usor, dar experienta acumulata pana in prezent pe piata din Romania ne-a invatat cat de important este sa le oferim clientilor servicii diverse, de foarte buna calitate, cu un grad ridicat de personalizare.
-Cum ati gestionat problemele crizei sanitare?
-La inceputul primaverii trecute, am constientizat mai mult ca niciodata faptul ca trebuie sa fim solidari si responsabili. Am pus pe primul loc siguranta si sanatatea colegilor, a partenerilor si a clientilor si am luat o serie de masuri care ne-au asigurat un flux normal de lucru. Astfel, am dovedit inca o data ca suntem o companie-model, care promoveaza produse folositoare pentru societate si isi trateaza clientii, furnizorii si angajatii intr-un fel care poate servi drept exemplu oricui. Revenind la masurile concret implementate, a fost vorba in principal despre noi standarde de igiena. I-am sfatuit pe membrii echipei noastre sa urmeze un protocol de siguranta indiferent unde s-ar afla, iar activitatea colegilor de pe teren a fost redusa la maximum. Am lucrat si de la domiciliu, intrucat structura noastra de afaceri ne permite sa munca de la distanta, iar tehnologia ne-a ajutat sa avem la dispozitie toate instrumentele necesare astfel incat sa fim functionali in perioada respectiva si sa ne putem deservi in mod optim clientii. Practic, am ramas la dispozitia acestora, chiar si de la distanta, avand un program normal de activitate. Acum, ne bucuram ca am depasit acel moment, ne-am vaccinat si ne-am intors la birou si pe teren.
-Ce efect a avut pandemia asupra rezultatelor financiare din 2020? Care a fost raport fata de 2019 si ce perspective exista pe termen scurt si mediu?
-Grupul VELUX se afla in proprietatea VKR Holding A/S, o societate pe actiuni detinuta integral de fundatii non-profit (The Velux Foundations) si de familia Kann-Rasmussen. In 2019, VKR Holding a avut incasari totale de 2,9 miliarde euro, iar fundatiile VELUX au donat 178 de milioane de euro pentru actiuni caritabile. Pentru VKR Holding, 2020 a fost un an fara precedent, pe parcursul caruia a inregistrat un profit-record. Daca in prima jumatate a exercitiului financiar in majoritatea tarilor veniturile s-au redus cu 0,7%, in semestrul al doilea activitatea comerciala a crescut semnificativ, ceea ce a dus la o majorare a rezultatelor financiare cu 10,2%. Rezultatul final a fost un profit net anual de 3,7 miliarde coroane daneze (DKK) si un avans de 4,9% al cifrei de afaceri fata de 2019, indicatorul respectiv ajungand la 22,6 miliarde de DKK. Avand in vedere contextul dat, rezultatele la nivel de grup sunt, intr-adevar, spectaculoase.
-Mentionati cele mai importante solutii inovatoare incluse in portofoliul de produse.
-Avem o serie de noutati care ne consolideaza pozitia de lideri inovatori ai pietei pe care activam. Fereastra de mansarda VELUX GGLS 3 in 1 este un astfel de produs, compus dintr-o combinatie de trei ferestre intr-un singur cadru, cu multiple beneficii pentru utilizatori. Modelul are o suprafata vitrata neintrerupta de capriori, iar profile de cadru sunt extrem de subtiri, astfel incat permit accesul in mansarda al unei cantitati mai mari de lumina naturala. Astfel, incaperea capata un plus de eleganta, iar privelistea spre exterior este si ea mai ampla. In final, proprietarii primesc trei ferestre la pretul cu care, in mod normal, ar fi achizitionat doar doua astfel de produse. De asemenea, promovam o colectie noua de rulouri care cuprinde 70 de culori noi, tesaturi cu diferite optiuni de filtrare a luminii naturale si o colectie dedicata copiilor. Rulourile ofera mai multa intimitate intr-o incapere, pentru ca atenueaza razele puternice ale soarelui si pot asigura inclusiv un efect total de intunecare. Acestea sunt concepute special pentru ferestrele noastre de mansarda, din motivul respectiv montajul lor este extrem de simplu. Pentru controlul luminii si al caldurii din mansarda, este disponibil noul ruloul exterior parasolar opac, care se monteaza pe exteriorul ferestrei de mansarda, are efect de intunecare si poate reduce aportul de caldura din mansarda cu pana la 80%.
-Ce strategii va propuneti sa implementati pentru consolidarea pozitiei detinute pe piata de profil?
-Pe langa noutati, trebuie mentionata si politica noastra de sustenabilitate, care este una foarte ambitioasa. Ne-am angajat ca pana in 2041, atunci cand vom aniversa 100 de ani de activitate pe plan international, sa devenim integral neutri in ce priveste emisiile de carbon. Vom face acest lucru la nivel global, implicandu-ne in proiecte de conservare a padurilor si a naturii din intreaga lumea. Nu este vorba doar despre atat. Investim inclusiv in imbunatatirea eficientei energetice, reciclam deseurile provenite din productie sau le folosim pentru producerea de energie, iar 99,6% din lemnul folosit pentru ferestrele noastre de mansarda produse in Europa provine din paduri sustenabile certificate. O fereastra de mansarda achizitionata in 2030 va avea o amprenta de carbon cu 50% mai mica fata de un produs similar achizitionat in 2021. Am fost si vom fi mereu o companie responsabila din punct de vedere ecologic.
|