CAVALA GLASS: Plan de extindere a afacerilor pe intreg teritoriul tarii |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 07 Mar 2013 09:00 |
Infiintata in anul 2005, compania Cavala Glass, din Galati, si-a organizat activitatea pe doua segmente, respectiv distributia de sticla plana (categorie ce contribuie cu aproximativ 85% la incasarile totale) si executia de geam termoizolant. In domeniul sau principal este distribuitor autorizat de sticla plana in regiune al holdingului Trakya Cam – Turcia, iar in sectorul fabricarii de vitraje colaboreaza cu furnizorii Trakya si Guardian.
Interviu cu Gabriel Mocanu, manager al Cavala Glass.
- Detaliati activitatile de productie si distributie.
- Pe segmentul geamului termoizolant reusim sa exploatam in mare parte echipamentele specifice, a caror capacitate se situeaza la aproximativ 5.000 mp/luna. Activitatile de distributie se efectueaza cu ajutorul unor transporturi la nivel national, dar dispunem si de un parc auto propriu, care include diverse tipuri de autovehicule, prin intermediul carora avem posibilitatea sa efectuam livrari de dimensiuni diferite, respectiv mici, medii si mari. Depunem permanent eforturi pentru diversificarea modalitatilor de livrare, pentru cresterea competitivitatii si crearea unor oferte cat mai atragatoare pentru parteneri. De asemenea, ne implicam in imbunatatirea continua a tehnologiei, astfel incat sa asiguram un grad ridicat de calitate pentru sortimentele oferite, investitiile derulate in ultimii ani sporind cu peste 50% numarul echipamentelor detinute. Chiar la inceputul lui 2013 am achizitionat un camion si o autoutilitara, pentru a dota noul punct de lucru al companiei. De asemenea, suntem in discutii si cu noi furnizori de sticla, astfel incat sa putem dispune de toata gama de sortimente necesare clientilor nostri. Totodata, prin prezenta la targuri nationale/internationale, am stabilit colaborari cu societati din Germania, Luxemburg, Ungaria, Polonia, Bulgaria si Turcia, iar pe termen scurt avem in vedere sa initiem noi programe de cooperare cu parteneri din tara si din Uniunea Europeana. Anul acesta avem in plan sa lansam si modele noi, in special cele solicitate de clientii nostri din zona respectiva, sa ne largim aria de activitate a firmei, astfel incat sa inregistram vanzari optime in toata tara si sa cream mai multe locuri de munca.
- Evidentiati evolutia financiara a firmei.
- In 2012 nu am inregistrat o majorare a cifrei de afaceri fata de 2011, dimpotriva, a existat un usor declin, dar scaderea poate fi atribuita faptului ca ne-am axat mai mult pe investitii, deoarece aveam ca principal obiectiv deschiderea unui nou depozit in tara. Astfel, ne-am ocupat, in principal, de acest aspect al activitatii noastre - si anume dotarea cu echipamente de lucru, constand in masini si utilaje pentru amenajarea noului spatiu. La nivelul lui 2013, ne-am propus obtinerea unei cresteri a cifrei de afaceri fata de 2012, fara a avea in plan noi investitii.
- Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp?
- Segmentul de piata pe care activam a prezentat in 2012 un declin major, in sensul ca multe firme de profil au dat faliment, pe fondul stagnarii inca din 2009 a domeniului constructiilor. Pentru 2013 preconizam o evolutie usoara, pe fondul unui potential optim de dezvoltare al constructiilor. Principalele dificultati specifice firmelor regionale sunt reprezentate de dificultatea incasarilor de la clienti. Pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs la masuri multiple de verificare atenta a potentialilor beneficiari, printre cele mai mari dificultati pe care le intampinam in acest moment aflandu-se si neachitarea unor sume restante.
|