LUSTIC INVEST: Livrarile la export reprezinta 15% din productia totala |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 13 Mar 2012 10:26 |
Vasile Popa (48 de ani)
Functia/Firma: director executiv, Lustic Invest;
Experienta profesionala: 6 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Activitatile de distributie ale companiei Lustic Invest s-au extins la nivel national si international (in Republica Moldova si Belgia). Livrarile pe plan autohton se efectueaza direct, in 2011 cele mai multe comenzi fiind efectuate pentru mall-ul Palace Iasi (in domeniul vitrajelor izolante) si proiecte din Capitala. Ponderea exporturilor directe s-a situat la aproximativ 15% din totalul productiei. Se colaboreaza, de asemenea, cu producatori de tamplarie care livreaza ansambluri personalizate cu geam termoizolant realizat de Lustic Invest la nivelul intregii Uniuni Europene.
-Detaliati activitatile de productie derulate in cadrul firmei.
-Dispunem de o capacitate de fabricatie de 400 mp/schimb, pe care in acest moment o exploatam in proportie de 70%. In procesul de executie a geamului termoizolant utilizam sticla Saint-Gobain, AGC sau Guardian, ponderea acestui tip de activitati in cifra de afaceri fiind de aproximativ 50%. Diferenta este constituita de asigurarea unor servicii specifice de securizare, laminare, sablare, decupare, gaurire si slefuire. Toate produsele noastre sunt certificate cu marcajul CE.
-Cum au evoluat veniturile companiei in ultimul timp?
-In 2011, cifra de afaceri a inregistrat un regres de aproximativ 15%, comparativ cu 2010 (cand au fost inregistrate vanzari de 16,8 milioane de lei), care s-a datorat scaderii nivelului cererii pe piata si, implicit, scaderii numarului de proiecte de constructii. Pentru 2012, ne-am propus cel putin o recuperare a pierderilor inregistrate in 2011.
-Care sunt cele mai mari dificultati ale companiilor din bransa?
-Una dintre cele mai mari dificultati pe care o intampinam in acest moment este reprezentata de concurenta neloiala din partea unor societati de profil, manifestata prin practici de eludare a legislatiei in vigoare. Acestea isi comercializeaza produsele la preturi mult mai mici comparativ cu firmele care respecta legislatia si care intampina, astfel, probleme serioase in ceea ce priveste adjudecarea comenzilor/contractelor, intrucat beneficiarii se orienteaza, in mod preponderent, catre produsele care au preturile cele mai mici, ignorand de cele mai multe ori calitatea acestora. Din nefericire, legislatia aferenta acestui domeniu de activitate necesita completari pentru a contracara aceste nereguli, firmele in cauza profitand de lacunele legislative care le mai sunt ingaduite.
-Caracterizati dinamica actuala a pietei, evidentiind perspectivele pentru intervalul urmator.
-Segmentul de piata pe care activam s-a caracterizat in 2011 prin scaderea livrarilor (pe fondul lipsei proiectelor) si, implicit, a comenzilor de la consumatorii casnici. Pentru 2012 si perioada urmatoare asteptarile noastre sunt legate de reluarea lucrarilor la anumite proiecte importante, care au stagnat si de pastrarea unui numar de contracte care sa asigure o cerere suficienta pentru derularea activitatii in conditii optime. Gradul de influenta a factorilor de decizie politico-economici asupra mediului de afaceri specific este determinant, deoarece acestia ar putea sa faciliteze accesul la fonduri in vederea dezvoltarii unor proiecte publice de anvergura, ceea ce ar putea induce o imbunatatire a situatiei acestui segment. Spre deosebire de piata interna, cele externe se caracterizeaza printr-o disponibilitate sporita de a absorbi produse la preturi mult mai bune, in conditiile in care, pe plan national, exista o concurenta acerba intre producatorii de profil.
|