ACCELERAREA procesului de inovare – o realitate contemporana |
Punct de vedere Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Feb 2016 09:02 |
Chiar in momentele de maxim stres financiar din timpul crizei economice, s-au indeplinit conditiile optime pentru aparitia unor solutii cu adevarat revolutionare, indiferent daca vorbim despre profile, sisteme de feronerie, dispozitive de automatizari, sticla, aplicatii software etc. Am asistat, in ultima vreme, chiar la o veritabila emulatie intre furnizorii de sisteme, cei mai importanti dintre acestia intrecandu-se realmente in oferta de sortimente care sa se adapteze in mod dinamic exigentelor in schimbare ale pietei.
Intr-un domeniu aparent simplu din punct de vedere al continutului tehnologic, este totusi evident ca presiunile din partea clientilor devin tot mai mari, indeobste incurajate de o legislatie tot mai restrictiva in ceea ce priveste consumul energetic. Concurenta acerba reuseste, la randul sau, sa catalizeze aceasta reactie oricum destul de accelerata, aproape niciunul dintre competitorii majori activi pe piata de profil nepermitandu-si luxul de a asista pasiv la stradaniile celorlalti de a se adapta noului context. Este evident ca rezultatele unui astfel de proces sunt destul de eterogene atat in ceea ce priveste continutul inovatiei, cat si adresarea geografica a acesteia. Este aproape imposibil ca toti furnizorii sa ofere in mod simultan produse dedicate pentru aceeasi aplicatie, dupa cum este la fel de dificil ca solutiile identificate sa se potriveasca pe toate meridianele lumii, avand in vedere diferentierile in materie de design, performanta tehnica, obisnuinte de achizitie etc.
Mai devreme sau mai tarziu, oferta de produse/servicii va manifesta o tendinta de uniformizare, luand in considerare automatizarea proceselor de productie, similitudinea materialelor folosite si, in general, fenomenul tot mai accentuat de globalizare, ce are ca principal efect eliminarea celor mai multe dintre diferentele caracteristice diverselor piete ce formeaza economia mondiala.
Desi pare destul de greu de crezut, este de asteptat ca majoritatea inovatiilor ce par, actualmente, dedicate unei anumite categorii de clienti dintr-o regiune specifica sa vizeze, intr-un orizont temporal rezonabil, intreaga piata mondiala. Desigur, teoria respectiva se aplica in totalitate domeniului ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, luand in calcul faptul ca factorii majori de influenta in ceea ce priveste designul si caracteristicile tehnice ale sistemelor de anvelopare au deja un continut unitar, dat fiind ca izvorasc din aceeasi sursa – furnizorii de sisteme si materiale cu prezenta solida pe toate pietele relevante din intreaga lume. Astfel, probabil ca in viitor nu va mai mira pe nimeni „importul” in Europa a unor solutii ce pareau destinate exclusiv unor zone din America de Nord sau din Asia, dupa cum este la fel de probabil ca solutii de maximizare a eficientei de termoizolare specifice pana nu demult nordului spatiului comunitar sa fie adoptate cu succes in Golful Persic, pe fondul restrictiilor tot mai mari in ceea ce priveste consumul energetic aferent operatiunilor de conditionare a aerului. Ramane de vazut ce impact vor avea asemenea solutii asupra pietei din Romania.
|