Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 21 Decembrie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


SAINT-GOBAIN GLASS ROMANIA SRL

SAINT-GOBAIN GLASS ROMANIA SRL

Adresa: Str. Varianta Nord nr.4 bis, Calarasi, Judet CALARASI
Telefon: 0242/305.217, 0242/305.195, 0242/305.105
Fax: 0242/305.111
E-mail: glassinfo.ro@saint-gobain-glass.com
Web site: www.saint-gobain-glass.ro
Domenii: Sticla arhitecturala
Descriere activitate
Producator national de sticla (pentru constructii si amenajari interioare).
Prezentare companie/institutie
SAINT-GOBAIN: Performante optime, intr-o perioada controversata
 
 
 
 
 
Ovidiu Pascutiu
Functia/Firma: CEO, Saint-Gobain Romania;
Experienta profesionala: 18 ani pe piata materialelor de constructii, in Romania si in strainatate.
 
Detinand o vasta experienta si o mare capacitate de inovare, liderul mondial in domeniul habitatului si al materialelor de constructii, Saint-Gobain, si-a dovedit, de-a lungul intregii sale existente, capacitatea de a crea, fabrica si distribui produse si solutii care sa contribuie la bunastarea utilizatorilor. Dovezi in acest sens pot fi gasite pretutindeni, in cladiri, transporturi, infrastructura si in multe aplicatii industriale. Materialele promovate de gigantul francez asigura confort, performanta si siguranta, respectand provocarile legate de sustenabilitatea in constructii, de eficienta utilizarii resurselor si de schimbarile climatice. In primele sase luni din 2021, Grupul a inregistrat o crestere organica de 27,4% a vanzarilor, in raport cu perioada similara a exercitului financiar precedent. Inceputul de an a fost deosebit de favorabil, avand in vedere faptul ca vanzarile au crescut cu 11,9% fata de semestrul intai din 2019. Operatiunile aferente sectorului de constructii au continuat sa se imbunatateasca semnificativ, mai ales datorita trendului ascendent pe piata globala a termosistemelor exterioare. Prezent la nivel national de peste un deceniu si jumatate, Saint-Gobain furnizeaza solutii din gamele Abrasives, Building Glass, Pietta Glass Working, Sekurit, ISOVER, PAM, Rigips si Weber. Compania are aproximativ 1.800 de angajati pe plan local si detine 22 de linii de productie in 12 situri industriale, situate in Calarasi, Branesti, Ploiesti, Satu-Mare, Turda, Suceava si Valenii de Munte. In continuare, Ovidiu Pascutiu, director general al Saint-Gobain Romania ofera cateva repere ale activitatii companiei din ultima perioada, puternic marcata de criza pandemica.
 
- Ce cifra de afaceri ati raportat in Romania pentru 2020 si prima jumatate a lui 2021? Cum au evoluat incasarile si ce estimari aveti pentru intregul an in curs?
- In anul 2020, am reusit sa ne depasim obiectivele de crestere a afacerii derulate in tara noastra, in pofida efectelor si constrangerilor cauzate de pandemia de Covid-19. Acest lucru a fost posibil gratie adaptabilitatii si agilitatii echipei noastre, precum si transformarii organizationale implementate, care ne-au ajutat sa fim mai aproape de parteneri, sa ne ajustam capacitatile de productie nevoilor pietei si, in general, sa luam decizii mai prompte si mai aplicate pe dezvoltarea afacerii. Astfel, in 2020, pentru Romania, Saint-Gobain a raportat o cifra de afaceri de aproape 1,2 miliarde lei, in crestere cu peste 7% fata de exercitiul financiar precedent. Trebuie mentionat ca, la nivel global, Grupul a inregistrat o crestere organica puternica de 4,8% a vanzarilor in semestrul al doilea al anului anterior, cu o accelerare la 6,4% in trimestrul al patrulea. Revenirea brusca a veniturilor din exploatare in partea a doua a anului precedent s-a materializat printr-o crestere cu 22,4%, aferenta unei profitabilitati operationale de 10% (cu 160 bps mai mare fata de S2 2019). Veniturile nete recurente s-au majorat cu 23,4%, ajungand la 1,198 miliarde de euro, iar indicatorul FCF (ce masoara fluxul liber de numerar) a atins recordul de 3,044 miliarde euro in 2020 (in crestere cu 64%). In ceea ce priveste datoria neta, aceasta s-a redus la 7,2 miliarde euro. Suntem increzatori ca, datorita portofoliului nostru cuprinzator de solutii si produse inovatoare, care promoveaza eficienta energetica, precum si angajamentului echipelor noastre de experti, vom inregistra un ritm semnificativ de crestere atat in 2021, cat si in urmatorii ani. De asemenea, avand in vedere ca, in sectorul rezidential, numarul proiectelor se plaseaza pe un trend puternic ascendent, in special in cazul obiectivelor rezidentiale premium, al caselor unifamiliale noi, precum si al renovarilor, preconizam o crestere sustinuta a afacerilor Saint-Gobain in Romania.
- Ce efecte directe a exercitat criza Covid-19 asupra activitatii dvs. incepand cu martie 2020?
- Grupul Saint-Gobain resimte o mare responsabilitate pentru sanatatea si siguranta angajatilor, clientilor si partenerilor sai. Astfel, inca de la inceputul pandemiei, am schimbat modul de lucru si am dispus implementarea tuturor masurilor de protectie necesare - fapt ce a asigurat continuitatea activitatii noastre de productie. De asemenea, am accelerat transformarea digitala, care se afla in centrul strategiei noastre si este esentiala pentru cresterea competitivitatii, fiind o realitate pentru fiecare dintre noi, prezenta pretutindeni: in capacitatea noastra de a comunica cu colegii si cu clientii, in noile canale de distributie, in intretinerea predictiva a unitatilor de productie, in optimizarea consumului de energie in cadrul proceselor, in digitalizarea fluxurilor financiare si in utilizarea BIM (Building Information Modeling), care ne ajuta sa construim mai eficient si mai responsabil. Principala provocare in 2021 vine dinspre piete. Sectorul constructiilor ramane destul de impredictibil, chiar daca se afla intr-o faza de crestere in acest moment, iar piata materiilor prime este instabila, cu variatii atat in ceea ce priveste preturile, cat si disponibilitatea. De asemenea, in continuare ne confruntam cu o lipsa a fortei de munca calificate. Mai exact, este vorba despre numarul redus al persoanelor specializate in constructii si eficienta scazuta in proiectele derulate. De aceea, ne implicam activ in educarea profesionala a fortei de munca, a partenerilor nostri, precum si a elevilor si studentilor, prin programe de practica si stagiatura, punandu-le acestora la dispozitie o experienta globala si cunostinte de specialitate. Totodata, suntem extrem de atenti la eficientizarea operatiunilor pe santiere, precum si la proiectarea digitala a solutiilor constructive, astfel incat amanuntele importante sa fie intelese inca din faze incipiente, iar etapele de lucru sa fie riguros planificate. In opinia noastra, Romania are nevoie de progres in ceea ce priveste eficienta energetica, produsele si solutiile care o imbunatatesc. Exista specialisti si materiale de constructii care permit edificarea de cladiri cu niveluri ridicate de performanta energetica, insa este nevoie de un proces de crestere a nivelului constientizarii beneficiarului final, al investitorului, precum si de perfectionarea celor care pun in opera aceste solutii moderne. In ultima perioada, am inregistrat o cerere crescuta pentru sistemele eficiente energetic, ceea ce reprezinta un semnal ca piata devine mai informata si cauta solutii mai performante.
- Ati lansat produse noi in primele sapte luni ale acestui an? Detaliati.
- Saint-Gobain Romania a promovat, incepand cu luna mai 2021, un model avansat de sticla, din gama COOL-LITE KN 148 II Rapsodia, care se remarca printr-o nuanta subtila de ivoriu si prin performante tehnice care contribuie la obtinerea unei eficiente energetice sporite a cladirilor ce o integreaza si la crearea unui mediu interior confortabil si placut. Acest nou tip de sticla face parte din gama COOL-LITE KN, ale carei performante le perpetueaza cu succes, asigurand conditii optime de locuire si utilizare, din punct de vedere al confortului vizual si termic din interior. Sticla KN 148 II Rapsodia este conceputa pentru a controla excelent valoarea factorului solar, fapt ce asigura o protectie termica ridicata in sezonul estival si o transmisie luminoasa care permite o calitate speciala a iluminarii, reducand puternic "efectul de orbire". Produsul se caracterizeaza prin cel mai performant coeficient de transfer termic, in comparatie cu solutiile similare existente pe piata, asigurand un ambient placut inclusiv in ceea ce priveste confortul interior pe timp de iarna. Caracteristicile tehnice si diversitatea estetica permit sticlei COOL-LITE KN 148 II Rapsodia sa fie utilizata atat pentru cladiri rezidentiale moderne, cat si pentru constructii industriale, comerciale si de birouri.
- Cum ati comunicat cu partenerii avand in vedere anularea principalelor manifestari expozitionale de profil? In ce fel ati folosit instrumentele digitale dezvoltate in ultimul timp?
- Saint-Gobain a avut si va avea intotdeauna capacitatea de a conecta atat angajatii, cat si partenerii, in Romania si oriunde in lume. Folosirea instrumentelor digitale si transformarea digitala au fost, in ultimii ani, o componenta esentiala a strategiei noastre, sistemele informatice si aplicatiile folosite avand capacitatea de a sustine functionarea corespunzatoare a comunicarii online. Am ramas aproape de parteneri prin diverse modalitati de comunicare digitala, cum ar fi organizarea de intalniri online si sustinerea de webinar-ii cu clientii. Un exemplu este cel cu tema "Casa Eficienta Energetic", care a avut loc in septembrie 2020 si care s-a referit inclusiv la solutiile pe care Saint-Gobain Glass le ofera pentru raspunde cerintelor programului. In plus, avand in vedere posibilitatea redusa de a organiza cursuri de specializare fata in fata pentru parteneri, am raspuns suplimentar provocarii cu care ne-am confruntat in ultima perioada prin dezvoltarea si lansarea platformei de e-Learning Saint-Gobain Academy (www.saint-gobain-academy.com), constituind un instrument util, ce speram sa devina indispensabil colaboratorilor nostri. Pe platforma respectiva am grupat, intr-un mod interactiv, diverse cursuri si ghiduri despre tipurile de sticla, eficienta energetica si modalitatile de a imbunatati performantele vitrajelor, chestionare de testare si instrumente de sustinere a procesului de vanzare (de la brosuri, la materiale video). Raspunsurile primite pana in prezent de la utilizatori sunt pozitive si ne manifestam increderea ca acest nou proiect din portofoliu va lua amploare in urmatoarele luni.
- Nominalizati proiectele majore la care ati participat prin intermediul procesatorilor de sticla, in ultimul an.
- Numarul acestora este mare, printre lucrarile majore la care a fost utilizata sticla Saint-Gobain in ultima vreme numarandu-se: Tandem Offices, Matei Millo Offices, Globalworth Square, One Verdi Park, One Cotroceni Park, Dacia One, Miro Offices, Jiului Campus Offices, Neo Floreasca, Marmura Residence, Aeroport Brasov, Sema Park C3 & C4, Equilibrium faza 2.
- Ce prognoze aveti in legatura cu evolutia pietei in Romania, pe termen scurt si mediu, dupa finalizarea actualei crize?
- Ne asteptam sa continue trendul de crestere a cererii pentru sticla caracterizata printr-o transmisie luminoasa cat mai mare, precum si printr-un control solar cat mai bun, cu aspect cat mai neutru si cu reflexie cat mai scazuta. In plus, ca urmare a intrarii in vigoare a standardului nZEB (cladiri cu un consum de energie aproape egal cu zero), prognozam o sporire a solicitarilor pe segmentul vitrajelor triplustratificate, care asigura o izolare termica net superioara celor clasice, realizate cu doua foi de sticla. Structurile rezidentiale noi, din gama premium, se bucura de suprafete vitrate mari (tendinta care se va consolida in viitor), iar de aici rezulta necesitatea utilizarii sticlei laminate, ce ofera avantaje legate de siguranta, securitate si confort acustic. La Saint-Gobain, avem solutii pentru toate aceste cerinte, cum ar fi gama COOL-LITE® si PLANISTAR SUN® PLUS, pentru confort termic si vizual indiferent de anotimp sau gama de sticla laminata STADIP®.
(articol aparut in revista Fereastra, editia August 2021)
 

 
SGGR: Solutia pentru relansare - produse cu valoare adaugata mare
Saint-Gobain Glass Romania (SGGR) a reusit sa depaseasca momentul critic al recesiunii prelungite care a afectat puternic in ultimii ani cererea de pe piata internationala de sticla, cele mai recente rapoarte financiare indicand un reviriment de 10% al incasarilor, care au ajuns astfel, in anul fiscal anterior, la peste 70,6 milioane de euro. Impulsul hotarator asupra rezultatelor a fost imprimat de strategia implementata de grupul francez, care a implicat orientarea explicita spre indeplinirea exigentelor partenerilor locali. Astfel, prin lansarea activitatii de productie a sticlei laminate - sortiment destinat in special companiilor cu o intensa activitate de export - s-a obtinut o ajustare pozitiva de 5% a vanzarilor. Avand in vedere experienta care a demonstrat utilitatea promovarii inovatiilor, echipa manageriala a SGGR intentioneaza ca, inclusiv in perioada urmatoare, sa aloce fonduri importante destinate atat dezvoltarii de solutii noi, cat si majorarii substantiale a productivitatii, toate acestea in contextul unei abordari centrate pe sustenabilitate.

Jerôme Lionet, director general al Saint-Gobain Glass Romania: „Suntem increzatori in dezvoltarea pietei locale de constructii si speram ca, in curand, vor fi aplicate si pe plan local standardele internationale ce impun utilizarea sticlei laminate in cadrul pachetelor de geam termoizolant. De asemenea, mizam pe o majorare substantiala a cererii pe segmentul produselor cu valoare adaugata mare, din gama sticlei vopsite, antireflexive etc. In estimarile noastre ne bazam pe faptul ca deja economia, la nivel general, a inceput sa se revigoreze dupa recesiune, ceea ce va constitui un impuls inclusiv pentru piata vitrajelor arhitecturale. De altfel, deja trendul ascendent a fost confirmat in 2013 de cifra de afaceri raportata, iar pentru anul in curs mizam pe o crestere cel putin la fel de consistenta”.

Investitii de peste 150 milioane de euro in Romania
Unitatea de productie detinuta in Romania de concernul din Hexagon este dotata cu tehnologii ultramoderne, ce permit realizarea unor produse care sa se adapteze in mod optim la orice tip de aplicatii arhitecturale. Fabrica din Calarasi, cu o capacitate de 200.000 de tone/an, livreaza anual catre parteneri peste 21 milioane mp de sticla float, din care aproape 10 milioane mp reprezinta ponderea modelelor speciale (Low-E, colorate, reflexive etc.). Strategia implementata de conducerea unitatii presupune distributia produselor catre partenerii din Europa de Sud-Est, astfel incat peste 95% din modelele realizate au o astfel de destinatie. In ceea ce priveste diferenta, aceasta este reprezentata de produsele de inalta tehnologie, cum ar fi, de exemplu, sticla antireflexiva, destinata, de regula, unui segment special al cererii din Europa Occidentala si alte regiuni puternic industrializate. „Cea mai recenta investitie realizata in Romania de compania noastra a insumat 6 milioane de euro, vizand amenajarea unitatii de laminare ce utilizeaza tehnologia de polivinilbutiral (PVB). Capacitatea actuala pe acest segment este de 5.000 mp/schimb si speram ca va fi suficienta pentru a acoperi, in mod optim, solicitarile partenerilor locali. Am ajuns, astfel, la o valoare totala de peste 150 milioane de euro a sumelor alocate de SGG, ceea ce ne asigura un loc de frunte in randul companiilor internationale ce deruleaza activitati operationale in regiune. Evident, lucrurile nu se vor opri aici, avand deja planificate alte programe de dezvoltare, ce vor fi implementate in perioada urmatoare, in functie de conditiile specifice ale pietei si de evolutia cererii”, a declarat Jerôme Lionet, director general al societatii.
Orientare spre eficienta energetica si protectie a mediului
Abordarea sustenabila reprezinta deja o realitate la nivelul SGGR, conducerea companiei anuntand implementarea procedurilor de „Life Cicle Assessment” (LCA). „Societatea noastra este prima din domeniu care a avut o astfel de initiativa, prin care dorim sa ne implicam activ in sustinerea strategiilor actuale de dezvoltare durabila, ce reprezinta, de altfel, o prioritate la nivel international. Prin metoda LCA ne propunem sa masuram impactul avut de productia si utilizarea modelelor promovate asupra mediului, prin utilizarea unei metodologii solide si cantitative, care sa ia in considerare toate etapele, de la extractia materiilor prime, pana la procedurile de reciclare a produselor iesite din uz. Obiectivele majore ale acestei politici sunt constituite de reducerea consumului de energie si apa, precum si a celui de materii prime (in special prin stimularea refolosirii fragmentelor de sticla), diminuarea emisiilor de dioxid de carbon, incurajarea actiunilor de recuperare a deseurilor etc. In opinia noastra, incorporarea materialelor reciclate in procesul de productie reprezinta o oportunitate de afaceri ce nu si-a atins inca limita tehnica, insa procesul respectiv trebuie sa se deruleze in anumite conditii, ce presupun, printre altele, o configurare corecta a sistemului de colectare si tratare, pentru a se asigura o calitate corespunzatoare a produselor finite realizate prin aceasta metoda”, a subliniat oficialul companiei. Pe scurt, LCA implica, potrivit planului general: reducerea consumului de nisip, dolomita, calcar si apa pentru producerea sodei calcinate, precum si inlocuirea a circa 30% din aceasta cu materiale reciclate, diminuarea emisiilor de dioxid de carbon prin limitarea arderilor de hidrocarburi (inclusiv aceasta tinta poate fi atinsa prin cresterea procentului de cioburi in sticla float, avand in vedere temperaturile mai scazute necesare pentru procesarea acestora, ceea ce ar duce la economii de pana la 300 kg CO2), optimizarea productiei prin gestionarea in circuit inchis a apei si limitarea emisiilor nocive (praf, sulfuri de oxigen, gaze acide etc.) cu ajutorul unor filtre speciale, cresterea gradului de utilizare a sortimentelor speciale (de joasa emisivitate, reflexive etc.) ce au un impact hotarator asupra diminuarii consumului de energie, gestionarea corecta a proceselor de prelucrare a sticlei, prin incurajarea actiunilor de reciclare a deseurilor rezultate, optimizarea transportului prin scurtarea rutelor, alegerea unor mijloace mai putin poluante si folosirea unor flote auto noi, respectiv coordonarea corecta a procedurilor de scoatere din uz si, implicit, de intrare in ciclul de recuperare a deseurilor.
Solutii de ultima generatie pentru fatade si structuri de compartimentare
Una dintre noutatile lansate pe piata din Romania de producatorul francez este reprezentata de modelul SGG U-Glass, reprezentand un sistem vitrat imprimat si translucid, cu sectiune in forma de U, ce poate fi utilizat pentru constructia unor pereti de compartimentare care nu necesita o retea metalica pentru sustinere. Produsul poate fi utilizat atat la executia de constructii noi cu un grad ridicat de complexitate, cat si la renovarea unor spatii existente. Profilele din gama U-Glass pot fi asamblate in sistem simplu sau dublu, asigurand o serie de avantaje, precum: izolare termica si acustica, nivel ridicat de transmisie a radiatiei luminoase, difuziune omogena, posibilitatea montajului atat pe directie verticala, cat si orizontala, realizarea unor structuri cu inaltimi de pana la patru metri in sistem simplu si cinci metri pentru partitiile duble etc. De asemenea, U-Glass poate fi folosit pentru realizarea unor ansambluri curbate, raspunzand astfel in mod optim cerintelor arhitecturale moderne. Conform indicatiilor de montaj oferite de SGGR, pentru sistemele liniare simple reperele se plaseaza cu fetele orientate in aceeasi directie, la varianta intercalata amplasarea presupunand intrepatrunderea elementelor constructive si alternarea pozitiei acestora. In ceea ce priveste sistemul dublu, acesta presupune, de asemenea, asezarea in linie si etanseizarea prin juxtapunere. Principalele aplicatii aferente domeniului constructiilor se refera la: fatade plane sau curbate, compartimentari interioare, acoperisuri/luminatoare, balustrade de interior/exterior etc.
Aplicatii IT specializate pentru identificarea vitrajelor optime
In ultima perioada, pe fondul dezvoltarii accelerate a solutiilor si modulelor IT disponibile pentru toate tipurile de utilizatori, conducerea SGG a luat decizia facilitarii operatiunilor de alegere a sticlei potrivite pentru fiecare aplicatie in parte, prin dezvoltarea unor programe specializate, disponibile in cele mai populare sisteme de operare comercializate in prezent pe plan mondial. Unul dintre acestea este distribuit in mod gratuit, sub titulatura Glass Compass, fiind valabil in majoritatea statelor din Uniunea Europeana, inclusiv in Romania. Pe scurt, software-ul faciliteaza calculul rapid al economiilor energetice obtinute pentru fiecare varianta in parte si permite alegerea automata a celui mai potrivit tip de sticla, in functie de datele de intrare introduse (localizare geografica, amplasare din punct de vedere cardinal, tip de incalzire, dimensiuni ale geamului termoizolant, nivel de confort termic si acustic, siguranta si securitate etc.). Interfata este intuitiva, usor de utilizat, iar sistemul de calcul energetic indica economiile ce pot fi obtinute pentru fiecare solutie disponibila. O alta solutie interesanta din gama IT este DBStation, specializata in determinarea precisa a tipului de sticla necesara in conformitate cu nivelul de poluare fonica masurata in zona in care se doreste instalarea vitrajelor. Aplicatia are capacitatea de a analiza diferitele scenarii posibile de stres acustic ce pot aparea in arealul stabilit si propune combinatiile optime pentru limitarea acestei probleme.
***
Parte a grupului Saint-Gobain, cel mai important furnizor international activ pe piata mondiala a constructiilor, care a realizat in 2013 o cifra de afaceri de peste 42 miliarde euro, divizia de sticla SGG se plaseaza in topul companiilor din domeniu, avand peste 32.000 de angajati in 42 de state de pe intregul mapamond. Grupul dispune de 37 de linii de fabricatie a sortimentelor float, dintre care 10 sunt gestionate impreuna cu diversi parteneri. Conform datelor oficiale, compania se plaseaza pe prima pozitie in Europa si pe locul al doilea la nivel global in ceea ce priveste sticla arhitecturala clara, colorata, reflexiva si Low-E, in vreme ce pe segmentul produselor speciale, ocupa locul de lider sau imparte aceasta pozitie cu principalii competitori. Datele financiare raportate pentru 2013 indica vanzari nete de peste 9 miliarde euro ale sectorului de produse inovatoare din cadrul Saint-Gobain (ce include activitatea de productie a vitrajelor pentru constructii), rezultatul respectiv fiind in scadere usoara fata de anul fiscal anterior, in principal din cauza prelungirii efectelor negative ale crizei economice care au dus la inchiderea temporara a unor unitati de fabricatie. Cu toate acestea, veniturile operationale au inregistrat o ajustare pozitiva de 33% fata de perioada de referinta, ca urmare a masurilor de scadere a costurilor si retragere de pe piata produselor solare. In perioada urmatoare, conducerea Saint-Gobain va implementa noi solutii vizand imbunatatirea performantei industriale si reducerea cheltuielilor generale. Conform datelor actuale, trendul general din 2013 se va manifesta pana la finele anului curent, caracterizat printr-o crestere usoara a cererii in Europa Occidentala, o imbunatatire a performantelor in zona de est a continentului si o expansiune viguroasa la nivelul economiilor emergente. Prioritatile diviziei de sticla raman implementarea unui „controlling” riguros, imbunatatirea mixului de marketing din punct de vedere al produsului si pretului (cu accent pe dezvoltarea unor solutii cu valoare adaugata mare), respectiv orientarea eforturilor de cercetare-dezvoltare inspre sortimente inovatoare, de maxima performanta.
SGGR: The solution to recovery - products with high added value
Saint-Gobain Glass Romania (SGGR) overcame the critical moment of prolonged recession that has hit in recent years the demand for architectural glass on international market, the most recent financial reports indicating a recovery of 10% of revenue, which reached in the previous fiscal year more than 70.6 million euro. An important impulse on the results was the strategy implemented by the French group, which involved an explicit orientation towards meeting the needs of local partners. The launch of laminated glass production - particularly designated to companies with strong export activity - helped to a positive adjustment of sales. Given the experience that demonstrated the utility of promoting innovation, management team of SGGR intends to allocate significant funding for both the development of new solutions and substantial increase productivity, all in the context of sustainability-centered approaches. Production unit owned by the corporation in Romania is equipped with modern technology that allow the products to optimally adapt to any architectural application. The factory in Calarasi with a capacity of 200,000 tons/year, annually delivers more than 21 million square meters of float glass, of which nearly 10 million square meters represents the share of special models (Low-E, colored, reflective etc.). The strategy implemented involves the distribution of products to partners from South-East Europe, over 95% of the models having this destination. Regarding the difference, it is formed by high-tech products such as antireflexive glass glare, designated usually to a special segment of demand in Western Europe and other industrialized regions. The latest investment made by SGGR amounted to 6 million euro, aimed at setting unit lamination technology using polyvinyl butyral (PVB). Existing capacity is 5,000 sq m/ shift and will be enough to optimally cover the demand of local partners. The total value of over 150 million euro invested by SGG in Romania place the group on a leading position among international companies operating in the region.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2014)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left