ALUKONIGSTAHL aniverseaza un sfert de secol de excelenta pe piata din Romania |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Dec 2020 06:45 |
Alukonigstahl este un nume de referinta pe piata autohtona a fatadelor cortina, in ultimii 25 de ani furnizorul austriac impunandu-se in Romania prin promovarea unor solutii tehnice de inalta calitate. Prezenta in portofoliul companiei a unor sisteme consacrate si de mare notorietate, cum ar fi Schuco pe segmentul profilelor din aluminiu si PVC, respectiv Jansen pe cel al sistemelor din otel, a asigurat succesul pe un segment unde, de cele mai multe ori, compania si-a asumat rolul de veritabil deschizator de drumuri. Cu o cifra de afaceri de 24 de milioane de euro, in 2019, Alukonigstahl a implementat permanent principii de dezvoltare strategica, ce au avut in centrul lor asigurarea libertatii de expresie a arhitectilor, sustenabilitatea imobilelor, eficientizarea proceselor de productie si a stocurilor partenerilor - companii specializate in executia de fatade cortina si tamplarie termoizolanta. Aniversarea unui sfert de secol de prezenta neintrerupta gaseste compania pe o pozitie competitiva solida, cu perspective de crestere in perioada urmatoare, in pofida provocarilor actuale, date de criza sanitara. Detalii ofera in continuare Attila Beer, administrator al societatii.
- Cum caracterizati evolutia economica a companiei in semestrul al doilea si ce estimari aveti in ceea ce priveste rezultatele la finele lui 2020?
- Alukonigstahl s-a redresat repede dupa blocajul din economie, care a avut loc in primavara acestui an, ca urmare a pandemiei Covid-19. Pe masura ce activitatea de pe santiere si-a revenit la nivelul existent inaintea aplicarii masurilor de carantina si partenerii nostri care si-au sistat operatiunile le-au reluat. In ceea ce ne priveste, am consemnat doar o incetinire a ritmului vanzarilor. Rezultatele financiare de la finele lui 2020 vor reflecta efectele crizei sanitare asupra economiei. In acest context, anticipam o scadere a vanzarilor pana la 10% fata de anul anterior, cu sanse bune de stabilizare, pe termen scurt.
- Ce politici ati implementat pentru minimizarea efectelor negative ale pandemiei, mai ales in ceea ce priveste gestionarea relatiilor de aprovizionare si distributie - vitale pentru a asigura continuitatea operatiunilor?
- Inca din luna martie am intreprins o serie de masuri organizatorice, prin care am vizat reducerea prezentei fizice la sediul companiei si trecerea la sistemul de munca de la domiciliu. In ceea ce priveste depozitul, activitatea a decurs in parametri normali, reusind sa evitam prezenta simultana a unui numar mare de colegi in acelasi loc. Un aspect pozitiv este acela ca aprovizionarea a functionat in parametri normali pe intreg parcursul anului, nefiind inregistrat niciun efect negativ in directia respectiva.
- Care sunt prognozele in ceea ce priveste evolutia pe termen scurt si mediu a operatiunilor, dincolo de starea actuala de incertitudine?
- Am pregatit doua bugete pentru anul urmator, cu scenarii de activitate clar stabilite. Obiectivele noastre sunt de mentinere a nivelului vanzarilor si a rezultatului financiar la nivelul lui 2020, dar nu putem evita impactul evenimentelor de pe piata imobiliara. Compania noastra are un rol important in anveloparea cladirilor, in asigurarea aspectului final din punct de vedere arhitectural. Ca sa ne indeplinim aceasta functie, este nevoie de finalizarea structurilor si de existenta cererii pe piata de constructii. Crearea acesteia din urma este in afara ariei noastre de influenta, parametrul respectiv fiind in stransa corelatie cu increderea investitorilor. De aceea, noi ne vom concentra asupra a ceea ce putem face mai bine - si anume identificarea si fructificarea oportunitatilor.
- Ce rol joaca digitalizarea in contextul modificarii structurii afacerilor si modului de organizare/relationare cu mediul extern?
- Digitalizarea, indiferent de modul cum definim acest concept prin prisma operatiunilor derulate in bransa noastra, este deja prezenta in viata cotidiana, iar aceasta realitate se intensifica in mod continuu. Noi intelegem prin digitalizare automatizarea cat mai multor activitati administrative, pornind de la ofertare si terminand cu organizarea livrarilor. Am pus deja la dispozitia partenerilor nostri o platforma prin care au acces la informatii selectate din piata, in orice moment al zilei. Documentatia tehnica este accesibila in forma digitala de cativa ani. De asemenea, am invatat ca sedintele de vanzari si de lucru se pot tine si pe platforma virtuala si am identificat, astfel, surse importante pentru a reduce cheltuileile. Totusi intalnirile directe cu partenerii raman importante, avand o utilitate indiscutabila si urmand sa fie reluate dupa depasirea problemelor actuale.
- Enumerati elementele care se pot constitui in centre solide de crestere pentru perioada postpandemica.
- Analistii se asteapta la o revenire rapida la un trend ascendent, dupa ce un vaccin, care sa previna infectarea cu noul coronavirus, va fi accesibil. Intrebarea este, unde va fi acel punct de inflexiune, in care trendul actual se va schimb intr-unul pozitiv? De asemenea, cat timp va dura pana se va reveni la nivelul din 2019, continuand cresterea intrerupta in primavara lui 2020? In plus, este important de aflat momentul cand va reveni inclusiv pe piata imobiliara optimismul care se observa in prezent in cotatiile marilor burse de pe mapamond. Viitorul ne va oferi raspuns la toate aceste incertitudini. Noi, echipa Alukonigstahl, ne concentram pe activitatea zilnica si vom depune eforturile necesare pentru a exploata la maximum posibilitatile de dezvoltare oferite de realitate.
- Cum marcati aniversarea din acest an? Privind retrospectiv, care considerati ca sunt punctele definitorii pentru activitatea companiei pe piata din Romania? - Planuisem sa aniversam cei 25 de ani de activitate a firmei pe piata din Romania in mod traditional, cu un eveniment de mare amploare, la care sa-i invitam pe toti partenerii si colaboratorii. Criza sanitara a impiedicat acest lucru, asa ca am sarbatorit prin munca. Pentru ca ne dorim clienti cat mai multumiti de serviciile noastre, iar un aspect important al activitatii este logistica, anul acesta a fost marcat de modernizarea (digitalizarea) depozitului si reorganizarea fluxurilor de lucru. Am investit mult pentru imbunatatirea acestui serviciu. Fiecare proiect finalizat aduce satisfactii deosebite echipei, iar faptul ca, oriunde calatorim prin tara, vedem rezultate ale muncii noastre transpuse in cladiri emblematice ne ajuta sa mergem mai departe si in perioade mai grele, cum este cea actuala. Am fost mereu deschizatori de drumuri in domeniul fatadelor cortina si tamplariei de aluminiu, marturie stand cladiri precum Opera Center - primul imobil de birouri de clasa A, S Parc - cea dintai fatada modulara, Cristal Tower - singura constructie cu fatada dubla sau cele mai inalte cladiri din Romania (Sky Tower, Globalworth Tower si Ana Tower). Lista este mult, mult mai lunga si, dupa cum subliniam anterior, continuam sa facem ceea ce stim cel mai bine si o vom face si mai bine in viitor.
|