Prezent la cea mai recenta editie a videocoferintei EURO-Fereastra, Hubert Nuckowski, managing director Aluprof System Romania, a subliniat ca "grupul Aluprof a inregistrat atat la nivel autohton, cat si pe plan international rezultate financiare situate cu mult peste previziunile initiale. Acesta reprezinta un motiv de multumire. In Romania, avansul a fost consemnat pe partea de umbrire, precum si pe cea de usi, ferestre si pereti cortina. Cauza este reprezentata in special de cresterea masiva a cererii, care se constituie intr-un motiv puternic al actualei crize a materialelor. De asemenea, am asistat, in ultima perioada, la o veritabila explozie in domeniul constructiilor rezidentiale uni- si multifamiliale, ceea ce a pus si mai multa presiune asupra lanturilor de aprovizionare. In prima parte a pandemiei, in primavara anului precedent, la nivelul Aluprof s-a inregistrat o majorare semnificativa a cererii de plase impotriva insectelor si de rulouri, mai ales in Polonia si Romania, dar si in restul statelor din Europa. Aceasta a reprezentat efectul lucrului la distanta, cand angajatii obligati sa-si deruleze activitatile de la domiciliu au alocat fonduri importante pentru renovari si reamenajari, cu atat mai mult cu cat sumele respective nu au putut fi cheltuite in alte directii, de asemenea, din cauza crizei medicale. Motivele pentru care clientii au decis sa achizitioneze sisteme performante de umbrire rezida in efectele pe care acestea le au in ceea ce priveste scaderea cheltuielilor cu energia atat in sezonul rece (gratie sporirii gradului de termoizolare), cat si in cel estival (prin limitarea consumului de electricitate pentru conditionarea aerului). In ceea ce priveste cresterile costurilor ca urmare a sporirii cotatiilor aluminiului la LME, am transferat aceste sarcini suplimentare in preturile de comercializare, strategia in cauza fiind adoptata de toti concurentii de pe piata de profil. Cea mai mare problema cu care ne confruntam in prezent este legata de intarzierile aparute pe lanturile de aprovizionare, dar speram ca lucrurile vor reveni la normalitate incepand cu jumatatea anului urmator. Desigur, am fost nevoiti sa sporit un pic termenele de livrare, dar nicidecum la intensitatea la care fenomenul respectiv se manifesta in industria auto, de exemplu. Bransa noastra este in prezent incurajata de o serie de factori extrinseci de influenta. De pilda, cresterea preturilor la gaze naturale si electricitate - care reprezinta o constanta a vietii economice, in general - incurajeaza majorarea cererii de sisteme pentru tamplarie avand caracteristici mai bune de termoizolare, care sa fie apte sa indeplineasca sarcinile de limitare a consumului. Pentru Aluprof, fenomenul in cauza va fi benefic pentru toate segmentele - sisteme de umbrire, de tamplarie, dispozitive de automatizare etc. Aceasta inseamna practic majorarea livrarilor de produse cu valoare adaugata mai mare, ceea ce se traduce imediat prin cresterea eficientei financiare a activitatii. Este de asteptat, de asemenea, o largire a bazinului de clienti pentru o serie de produse pana in prezent considerate exclusiviste, avand in vedere faptul ca presiunile exercitate din directia costurilor cu energia ii vor determina si pe clientii obisnuiti sa opteze pentru sisteme capabile sa limiteze consumul si, implicit, costurile, asigurand economii substantiale, ce amortizeaza, in timp-record, cheltuielile de achizitie".