DECEUNINCK continua dezvoltarea si se extinde pe piata produselor sustenabile |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 12 Nov 2021 06:55 |
![]() ![]() Vanzari de peste 400 milioane de euro in primele sase luni din 2021
Cele mai recente date financiare disponibile indica faptul ca vanzarile consolidate, realizate de Deceuninck in primele sase luni ale lui 2021, se ridica la 404 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39,7% fata de perioada corespunzatoare din anul precedent si de 29,3% in raport cu semestrul intai din 2019. Avansul a fost sustinut de consolidarea sectorului constructiilor rezidentiale in toate regiunile in care compania activeaza, operatiunile de renovare beneficiind de bugete generoase si de o serie de stimulente pentru imbunatatirea locuintelor, iar constructiile noi de majorarea cererii pentru case unifamiliale. Afacerea a fost sustinuta in ultima perioada mai ales de nivelul ridicat de incredere a beneficiarilor in relansarea economica, posibila inclusiv gratie succesului inregistrat de programul de imunizare prin vaccinare. In ceea ce priveste cresterile preturilor de comercializare, care au fost implementate pentru a atenua efectul sporirii cotatiilor la materiile prime, acestea au dus, la randul lor, la o consolidare a cifrei de afaceri. In sens invers au actionat influentele induse de fluctuatiile cursului de schimb valutar, in special scaderea lirei turcesti si a dolarului exercitand un efect negativ asupra rezultatelor. Datoria financiara neta a scazut la 97 milioane de euro la 30.06.2021 fata de 118,4 milioane de euro la 30.06.2020. Referitor la cheltuielile de capital, acestea s-au consolidat la 24,8 milioane de euro (fata de 8,9 milioane de euro in perioada de referinta), ca urmare a achizitiei unui depozit in Turcia si a alocarii de fonduri pentru extinderea capacitatii de reciclare a grupului. In prezent, impartirea geografica a vanzarilor Deceuninck arata astfel: 50% in Europa, 22% in America de Nord si 28% in Turcia si pietele emergente. Grupul Deceuninck este listat la bursa de valori din Bruxelles, iar CEO Francis Van Eeckhout este cel mai important actionar, detinand peste 29% din totalul acestora.
![]() Europa de Est, o destinatie strategica de dezvoltare
In sustinerea demersurilor sale pentru excelenta, concept in jurul caruia pivoteaza intreaga activitate, concernul belgian are ambitia de a-si consolida pozitia actuala de grup mondial integrat, specializat in realizarea de retete de fabricatie, in constructia de matrite, in proiectare, dezvoltare si extrudare, in operatiuni de reciclare, de finisare si turnare prin injectie a sistemelor, profilelor si sistemelor de etansare pe baza de elastomeri termoplastici destinati industriei constructiilor. Deceuninck isi propune, de asemenea, sa ofere partenerilor sai exclusiv produse si servicii de o calitate superioara. In acest sens, compania se poate baza pe angajamentul constant al intregului sau personal, absolut necesar pentru a atinge excelenta la nivel operational, comercial, uman si financiar. Europa de Est a reprezentat o destinatie strategica de expansiune internationala si astfel au fost deschise in regiune mai multe birouri-pilot. Asadar inca din anul 1993 sistemele de profile din PVC Deceuninck pentru ferestre si usi au fost prezente pe piata din Romania. Incepand cu 1994, Deceuninck a fost prezenta in fiecare an la targurile organizate de Romexpo si pasiunea sa pentru excelenta a fost apreciata de oficialii din industria constructiilor locale. Toate aceste eforturi au dus la infiintarea filialei Deceuninck Romania in anul 1998 cu sediul central in Bucuresti. Un an mai tarziu s-a deschis si primul depozit, tot in Capitala. In prezent organizatia locala are 14 angajati, sediul central si depozitul fiind situate in localitatea Chiajna. Recent, depozitului local a fost extins, in continuate urmand noi modernizari logistice si informatice. Sistemele Deceuninck sunt furnizate unei retele de 90 de producatori de ferestre, majoritatea fiind parteneri de mai bine de 20 de ani.
![]() SUA si Turcia, piete importante pentru Deceuninck
In ceea ce priveste activitatea de peste ocean, care a completat politica de dezvoltare a grupului si i-a asigurat pozitia competitiva favorabila pe care o ocupa la momentul actual, aceasta a inceput in urma cu aproape trei decenii, odata cu preluarea companiei Slocomb Industries din Delaware si a filialei sale de extrudare, Acro Extrusion. Aceasta strategie a permis cunoasterea detaliata a pietei SUA si achizitia ulterioara a Dayton Technologies, filiala a gigantului Alcoa si unul dintre cei mai importanti competitori americani de pe segmentul sistemelor din PVC pentru constructii. Practic, Deceunink si-a securizat astfel o cota buna pe piata de profil din SUA, care a devenit unul dintre motoarele principale de dezvoltare ale grupului. Ulterior, la inceputul anilor 2000, Deceuninck a decis extinderea pe o alta zona europeana marcata de crestere, cumparand o participatie majoritara a Ege Profil, din Turcia, ce a asigurat grupului belgian o cota similara cu cea din SUA. La momentul actual, Deceuninck activeaza in peste 91 de tari, avand 35 de filiale pe intregul mapamond. Detinand 22 de centre de depozitare si distributie si 14 fabrici de extrudare in Europa de Vest, Europa Centrala, Europa de Est, Asia si America de Nord, concernul ofera clientilor sai din Germania, SUA, Australia, Belgia, Franta, India, Italia, Marea Britanie, Rusia, Romania, Polonia, Chile, Turcia si Thailanda produse de o deosebita calitate si varietate, realizand o cifra medie de afaceri de peste 650 milioane de euro, ce are toate sansele de a consemna un salt istoric in 2021. Practic, prin eforturi sustinute, derulate de-a lungul a numai 30 de ani de dezvoltare extensiva si intensiva, grupul Deceuninck a reusit sa-si asigure un loc de frunte in clasamentul celor mai mari producatori mondiali de profile din PVC destinate industriei constructiilor.
![]() |