Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 08 Decembrie 2022
ABONARER REVISTE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Crestere usoara a vanzarilor inregistrata pe pietele din Europa
DECEUNINCK: Crestere usoara a vanzarilor inregistrata pe pietele din Europa
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Sep 2019 06:30
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in primul semestru al anului 2019, corporatia a consemnat o crestere usoara a vanzarilor in Europa, gratie performantelor notabile ale subsidiarelor din regiune. In aceste conditii, programul ambitios de investitii continua sa se aplice (cu masuri de reducere a amprentei ecologice a produselor corporatiei, precum si de consolidare a marcii Deceuninck, concomitent cu integrarea afacerilor din Europa Centrala si de Vest, respectiv cu derularea proiectului unitatii de reciclare din Diksmuide), chiar daca anumite scaderi ale livrarilor din Turcia au determinat o diminuare din punct de vedere valoric a rulajului, de -8,5% in intervalul analizat, comparativ cu perioada similara din 2018.
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al grupului, dat recent publicitatii, vanzarile nete consolidate din ianuarie-iunie 2019 s-au cifrat la 312,5 milioane de euro, fiind mai reduse cu -8,5% raportat la primul semestru din 2018, iar EBITDA ajustat s-a micsorat, ajungand la 25,9 milioane de euro LFL (fata de 36,5 milioane de euro) sau la 8,3% din vanzari. Totodata, s-a consemnat o pierdere neta de -1,2 milioane de euro, comparativ cu un profit net de 7,5 milioane de euro, dar s-a reusit semnarea unei facilitati de credit de tip revolving, in valoare de 60 milioane de euro, cu maturitate in anul 2024, care a inlocuit facilitatea deschisa in 2015, avand termenul de maturizare in 2020, cu o valoare de 50 de milioane de euro. „Efectele declinului economic din Turcia, vizibile inca din 2018, au continuat sa se manifeste in 2019, insa, chiar si in acest context, suntem convinsi ca Turcia are un potential deosebit pe termen lung, atat in ceea ce priveste dimensiunea si dinamica pietei locale, cat si ca pol al exportului. Cu toate acestea, momentul in care va fi initiata o perioada de recuperare a pierderilor actuale este dificil de prognozat. In Europa, este de notat progresul deosebit al afacerilor, bazat pe lansarea a noi game de produse si pe integrarea business-ului din zona centrala si cea vestica a continentului. De asemenea, activitatea la noua unitate de reciclare se deruleaza in parametri optimi, ceea ce ne determina sa reafirmam angajamentul pe care ni l-am asumat din perspectiva sustenabilitatii”, a declarat Francis van Eeckhout, CEO al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, bazandu-se pe datele actuale, managerul estimeaza ca 2019 va fi un an al unor provocari semnificative. Pe termen lung, conducerea grupului este optimista privind potentialul de dezvoltare a industriei in care activeaza, dar este necesara depasirea rapida a situatiei dificile din Turcia, care s-ar putea manifesta in continuare.
Perioada analizata a insemnat o continuare a procesului de consolidare a actualei paradigme a afacerilor grupului, , iar in ceea ce priveste activitatea din Europa rezultatele anuntate pentru semestrul intai a.c. au confirmat o usoara crestere, asimilata unei stabilizari. Astfel, in spatiul european, livrarile au ajuns la 170,8 milioane de euro (fata de 170,6 milioane de euro). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, majorarile din Spania, Marea Britanie si Polonia au fost contracarate de cererea precara din Franta (pe fondul scaderii increderii consumatorilor si al unor modificari in acordarea subventiilor pentru lucrarile de renovare), in timp ce in Germania vanzarile au fost in linii mari aceleasi ca in primul semestru din 2018.
In intervalul de referinta, pentru America de Nord s-a evidentiat un progres de +1,9%, pana la 64,2 milioane de euro (de la 63 milioane de euro in perioada similara din anul anterior), intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari. Cu toate acestea, desi cererea ramane puternica, nivelul majorarii este sub potential, cantitatile livrate aflandu-se sub impactul negativ al unor conditii meteo nefavorabile. Totodata, pierderea unui client important a avut de asemenea un impact negativ, mai ales ca noile contracte semnate cu alti clienti vor incepe sa se materializeze efectiv la finalul anului in curs.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, in premiera pentru ultimii ani, cea mai nefavorabila cifra de afaceri pentru Deceuninck, intrucat acest indicator a scazut cu -28,1%, ceea ce a adus vanzarile la 77,6 milioane de euro (fata de 107,9 milioane de euro), pentru ca mediul de afaceri specific din Turcia continua sa fie foarte dificil. In acest sens, trebuie precizat ca nivelul anuntat anterior include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen), dar ale carui rezultate au putut fi doar partial compensate de exportul in tarile emergente, care se afla in crestere. Sunt necesare si masuri de ajustare in sens pozitiv a pretului, pentru a combate inflatia si devalorizarea monedei turcesti (TRY).
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (15 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 21 de centre logistice) in 19 tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro, la nivelul lui 2016 sa se raporteze 670,9 milioane de euro si 21 milioane de euro, iar in 2017 sa se consemneze 687,2 milioane de euro si 13,8 milioane de euro, dupa care, in 2018, s-a ajuns la 674,2 milioane de euro si 15,6 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 14 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2018 o cifra neta de afaceri in valoare de 21,08 milioane de lei (+1,39%), in conditii de profitabilitate, in 2017 s-a evidentiat cu o cifra de afaceri de 20,79 milioane de lei (-8,87%), avand 13 salariati, in 2016 a raportat 22,82 milioane de lei (+8,05%), avand 12 angajati, iar in 2015 s-a remarcat printr-un rulaj de 21,12 milioane de lei (+22,22%), realizat tot cu 12 salariati, dupa ce in 2014 a inregistrat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 incasarile s-au situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
2021-video-fer
Meesenburg
SISECAM
rehau
TOP-500-PRODUCERS
In curand apare editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza