Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Indicatorul EBITDA ajustat a ajuns la un prag record in 2018
DECEUNINCK: Indicatorul EBITDA ajustat a ajuns la un prag record in 2018
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Feb 2019 07:45
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in anul 2018, corporatia a consemnat o majorare a indicatorului profitabilitatii EBITDA ajustat, care a ajuns la un nivel record pentru ultimul deceniu, gratie performantelor notabile din America de Nord si din cadrul pietelor emergente. In aceste conditii, programul ambitios de investitii continua sa se aplice (cu masuri de reducere a amprentei ecologice a produselor corporatiei), chiar daca anumite scaderi cantitative ale livrarilor din Turcia, coroborate cu stabilizarea din Europa au determinat o diminuare din punct de vedere valoric a rulajului, de -1,9% in intervalul analizat, comparativ cu 2017.
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al grupului, dat recent publicitatii, vanzarile nete consolidate din ianuarie-decembrie 2018 s-au cifrat la 674,2 milioane de euro, fiind mai reduse cu -1,9% raportat la 2017, insa EBITDA ajustat s-a majorat cu 0,8 puncte procentuale, ajungand la 72,4 milioane de euro (fata de 68,1 milioane de euro) sau la 10,7% din vanzari. Totodata, profitul net s-a plasat la 15,6 milioane de euro, comparativ cu 13,8 milioane de euro, concomitent cu o diminuare la 93,7 milioane de euro a datoriei nete. „Astfel, 2018 a fost un an bun, cu o crestere solida a indicelui EBITDA ajustat, la un nivel record in ultimii zece ani. De asemenea, a fost confirmata justetea actualei strategii de afaceri, cu o expunere internationala puternica. Deoarece ne-am confruntat cu o serie de provocari in cadrul celei mai semnificative piete pentru grup – si anume in Turcia, am reusit sa solutionam numeroase probleme ca urmare a sporirii puternice a afacerilor in America de Nord si pe pietele emergente. Suntem multumiti de primele rezultate ale unitatii de reciclare din Belgia, care confirma ambitia ecologica a Deceuninck si a clientilor sai. In fine, dar nu in ultimul rand, prin sponsorizarea echipei de ciclism Quick-Step, am inceput seria unor initiative importante pentru a duce renumele marcii la nivelul urmator”, a declarat Francis van Eeckhout, CEO al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, bazandu-se pe datele actuale, managerul estimeaza ca 2019 va fi un an atat al oportunitatilor, cat si al unor provocari semnificative. Pe termen lung, conducerea grupului este optimista privind potentialul de dezvoltare a industriei in care activeaza, dar este necesara depasirea rapida a situatiei dificile din Turcia, care s-ar putea manifesta in continuare. „Suntem pregatiti sa facem fata unei deteriorari a contextului economic din Turcia si in primul semestru a.c., considerand ca, in timp, aceasta criza va reprezenta o oportunitate de a ne consolida pozitia pe piata si suntem increzatori cu privire la potentialul Turciei pe termen lung”, a adaugat Francis van Eeckhout.
De asemenea, proiectele strategice importante ale Deceuninck constau in punerea in functiune a unitatii de reciclare din Diksmuide – Belgia, care a devenit operationala, urmand sa ajunga sa recicleze 45.000 de tone de PVC pe an, initierea procesului de transformare a marcii Inoutic in Deceuninck, investitiile in produse inovatoare (cum ar fi platforma pentru constructia de ferestre Elegante, cu design zvelt, apreciata pe plan global de arhitecti/beneficiari finali si care a inceput sa fie lansata in Europa), joint-venture-ul cu So Easy, un proiectant si producator de sisteme inovatoare din aluminiu, activ preponderent in estul Europei si derularea fazei finale de implementare a sistemului SAP in Europa de Vest, in acelasi timp cu pregatirea acestuia pentru aplicare in alte regiuni ale lumii.
Cea mai semnificativa crestere a avut loc in Europa de Vest
Perioada analizata a insemnat o continuare a procesului de consolidare a actualei paradigme a afacerilor grupului, ce nu se mai realizeaza majoritar in vestul Europei, ci mai ales in Turcia si statele emergente, in pofida dificultatilor social-politice din zona, desi cea mai semnificativa crestere (ca ritm) s-a remarcat in Europa Occidentala. In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est – CEE (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru anul trecut au confirmat o usoara tendinta negativa, mai ales ca, spre deosebire de anul anterior, in aceasta regiune s-au constatat scaderi ale vanzarilor (cu precadere, din cauza efectelor negative ale cursului de schimb). Astfel, in spatiul CEE, inclusiv Germania, livrarile din 2018 au scazut, ca valoare, cu -2,3%, pana la 159,6 milioane de euro (fata de 81,1 milioane de euro). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, diminuarea cantitativa puternica a livrarilor din Germania si Cehia a fost doar partial influentata pozitiv de cresterea pretului la produsele finite (aspect necesar pentru a compensa cotatia sporita a materiilor prime si pierderile induse de inflatie). Interesant este insa si faptul ca impactul negativ al cursului de schimb a fost dat tocmai de deprecierea puternica a rublei (-12% fata de 2017).     
In perioada analizata, reprezentata de cele 12 luni din 2018, in Europa de Vest a avut loc o crestere optima a incasarilor (+4,5%), la 178,8 milioane de euro (comparativ cu 171,1 milioane de euro), ceea ce se explica mai ales printr-un progres al livrarilor cantitative in anumite tari din regiune, coroborat cu diverse majorari de pret ale produselor corporatiei, concomitent cu o renuntare in etape la sortimentele nerentabile. Desi dinamica este diferita pentru fiecare tara in parte, pe piata europeana, in general, se poate lua in considerare o stagnare. Pentru America de Nord s-a evidentiat un progres de +1,7%, pana la 131,3 milioane de euro (de la 129,1 milioane de euro in perioada similara din anul anterior), intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari, desi cresterea cantitativa de +5,4% a fost aproape anulata de efectul negativ al cursului de schimb valutar (-4,5%).
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cea mai semnificativa cifra de afaceri pentru Deceuninck, desi acest indicator a scazut cu -8,5%, ceea ce a adus vanzarile la 204,5 milioane de euro (fata de 223,6 milioane de euro), pentru ca in vara anului trecut mediul de afaceri specific din Turcia a fost foarte dificil. Totusi, aceasta regiune ramane cea mai importanta pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit din nou pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. In acest sens, trebuie precizat ca nivelul anuntat anterior include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen).  
In contextul mentionat anterior, eforturile privind mentinerea rentabilitatii corporatiei au avut, astfel, efectul scontat, indicele EBITDA fiind in valoare de 72,4 milioane de euro, ceea ce reprezinta 10,7% din vanzari. Aceasta situatie a fost posibila pentru ca deprecierea unor monede nationale fata de euro, pe pietele unde grupul isi mentine un grad ridicat de expunere, precum si sporirea cotatiei materiilor prime, nivelurile mari ale inflatiei etc. au fost compensate de cresterea preturilor de comercializare, de efectuarea unor investitii strategice, de scaderea costului financiar aferent unor debite si de eficienta operationala.     
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (15 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 21 de centre logistice) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro, la nivelul lui 2016 sa se raporteze 670,9 milioane de euro si 21 milioane de euro, iar in 2017 sa se consemneze 687,2 milioane de euro si 13,8 milioane de euro, dupa care, in 2018, s-a ajuns la 674,2 milioane de euro si 15,6 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 13 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2017 o cifra neta de afaceri in valoare de 20,79 milioane de lei (-8,87%), in conditii de profitabilitate, in 2016 a raportat 22,82 milioane de lei (+8,05%), avand 12 angajati, iar in 2015 s-a remarcat printr-un rulaj de 21,12 milioane de lei (+22,22%), realizat tot cu 12 salariati, dupa ce in 2014 a inregistrat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 incasarile s-au situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left