Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor a depasit asteptarile
DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor a depasit asteptarile
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 12 Mai 2015 16:19
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in trimestrul intai din 2015, corporatia a consemnat o majorare a cantitatilor de sisteme comercializate pana la +3,1%, precum si o sporire neasteptata a livrarilor din punct de vedere valoric, de +18% (sau +8,7% in termeni comparabili). Totodata, vanzarile au fost influentate pozitiv de impactul favorabil al cursului de schimb dintre moneda europeana si alte valute (+4,6%), iar modificarile pretului la anumite produse in cadrul unor arii geografice strategice, coroborate cu ajustarile efectuate ca urmare a scumpirii materiei prime din Turcia, au avut, la randul lor, un aport pozitiv net (+1%).
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat publicitatii la 12 mai a.c., vanzarile nete consolidate s-au cifrat la 136,2 milioane de euro, fiind mai mari cu +18% raportat la perioada ianuarie-martie 2014, ceea ce a depasit estimarile initiale. "Pe baze comparabile, cifra de afaceri a sporit cu +8,7% si, in particular, cresterea cu 20% in volum la nivelul continentului nord-american, in pofida conditiilor meteo extreme din nord-est, reprezinta dovada faptului ca majorarea continua a cotei proprii, pe o piata extrem de atractiva, constituie o realitate. In Turcia, am beneficiat de contributia substantiala a vanzarilor Pimas (Pimapen), in timp ce cantitatile comercializate au ramas stabile, ca indicator al cresterii organice. Trendul ascendent a fost pronuntat si in Marea Britanie, Spania si Italia, iar majorarea de cel putin 10% din Polonia si Cehia a inversat tendinta trimestrelor anterioare. Climatul sectorului de constructii in Franta, Belgia si Germania continua sa fie, insa, impropriu, pe aceste piete caracterizate de un nivel inalt al competitiei. In plus, problemele economice din Federatia Rusa afecteaza domeniul imobiliar, precum si increderea consumatorilor, astfel incat strategia de afaceri pentru intregul exercitiu financiar va fi caracterizata de prudenta”, a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group. In alta ordine de idei, oficialul grupului a aratat ca, in urma consolidarii rezultatelor financiare (inclusiv ca rezultat al cresterii de capital din august 2014) si conditiile favorabile de piata au permis conducerii corporatiei de origine belgiana sa negocieze termeni mult mai favorabili pentru liniile de creditare. Astfel, termenii facilitatilor de imprumut au fost extinsi cu trei ani, pana in 2020.
In ceea ce priveste perspectivele, exista, insa, anumite motive de ingrijorare, mai ales pe termen scurt. „La inceputul celui de-al doilea trimestru din 2015, nivelul portofoliului de contracte si comenzi este normal pentru aceasta perioada a anului. Astfel, estimam ca, in toate regiunile globului, trendul de sporire cantitativa a livrarilor se va observa cel putin pana in iunie a.c. Suntem, insa, profund preocupati de cresterea  numarului declaratiilor de forta majora in ceea ce priveste stocul european de materiale chimice, in general si cel de rasini PVC, in particular, ceea ce a dus deja la sporiri drastice de pret. Din punct de vedere al substantelor convertoare pentru PP (polipropilena) si PE (polietilena), fluctuatiile de aprovizionare cu materiale au determinat, deja, inchiderea unor fabrici si, daca si in cazul convertorilor PVC situatia dificila se va perpetua, rezultatul va fi acelasi. Deceuninck a implementat, insa, masuri proactive de procurare, productie si vanzari, in asa fel incat sa asigure disponibilitatea produselor sale si sa combata efectele volatilitatii costurilor materiilor prime, printr-un management judicios al pretului sortimentelor finite”, a avertizat Tom Debusschere.
In acest context, compania este increzatoare ca, prin actiunile sale continue de lansare a unor produse inovatoare, prin imbunatatirea productivitatii, prin reducerea structurala a cheltuielilor si prin activitatea disciplinata de a impune majorarile cotatiei materiilor prime pe piata, prin ajustarea preturilor, se va mentine o rata optima a rentabilitatii, in contextul unor cresteri sustenabile ale profitului net.
Cea mai mare crestere – in Turcia si tarile emergente
In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru primul trimestru al anului 2015 nu au fost satisfacatoare, mai ales ca, in aceasta regiune, s-a consemnat singura scadere a vanzarilor. Astfel, in spatiul Europei Central-Estice, inclusiv Germania (CEE) livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -4,6%, pana la 27,9 milioane de euro, dar, in cazul in care se iau in considerare rate similare de schimb valutar, majorarea ar fi fost de +1,5%. Aceste cifre includ si operatiunile Pimas din spatiul CEE, cu precadere pe cele din Rusia. Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, filialele din intreaga regiune au raportat vanzari fluctuante (crestere ca volum in Polonia si Cehia, respectiv scadere in Rusia si Germania). De pilda, in Polonia si grupul de state format din Cehia, Slovacia si Ungaria s-au remarcat majorari de cel putin 10% ale cifrei de afaceri a subsidiarelor, pe fondul surclasarii competitiei si sporirii cererii din partea unor clienti importanti, coroborate cu impulsionarea vanzarilor de produse pentru constructii. In schimb, piata germana este subminata de importurile de tamplarie si sisteme provenite din tarile Europei de Est caracterizate prin forta de munca ieftina, iar slaba incredere a consumatorilor, alimentata de sanctiunile economice impuse Federatiei Ruse, are un impact major si tot mai vizibil asupra activitatii de constructii noi si de renovare a imobilelor existente, pe aceasta piata, de o importanta covarsitoare.     
In perioada analizata, in Europa de Vest a avut loc o crestere usoara a incasarilor (1%), la 46,9 milioane de euro, din cauza unor trenduri divergente: cresteri mai mari de 10% in Marea Britanie, Spania, Italia si Olanda ce au fost aproape anulate de problemele din Franta si Belgia, unde pietele au continuat sa se contracte. In Franta, impactul stimulentelor guvernamentale de stimulare a sectorului de constructii noi si reabilitari va avea un efect pozitiv asupra dinamicii pietei incepand cu al doilea semestru din 2015, iar in Marea Britanie se asteapta continuarea tendintei de crestere puternica a livrarilor grupului, pe baza cererii formulate de clientii existenti si ca urmare a unor noi avantaje competitive.
Pentru America de Nord s-a evidentiat o majorare de 47,1%, pana la 21 milioane de euro (sau de +19,5% la rate constante de schimb), intrucat activitatea pe toate segmentele-tinta (reparatii capitale, intretinere si reparatii curente, respectiv constructii noi de locuinte), in pofida conditiilor meteo adverse. La randul sau, Deceuninck North America aplica o strategie axata pe lansarea de produse inovatoare si performante, creand si mentinand totodata un brand puternic si furnizand „zero comenzi neonorate sau retrase”. Astfel, au fost atrasi noi clienti, iar cei existenti s-au reprofilat pe utilizarea noilor produse, ceea ce a generat o crestere cu mult peste media pietei.  
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat cel mai semnificativ progres pentru grup, de +58,6%, la 40,4 milioane de euro (+47,1% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in trimestrul intai din 2014), ceea ce a facut din aceasta regiune una dintre cele mai importante pentru grup, cu vanzari care aproape ca le-au egalat pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). Astfel, cresterea cantitativa, din punct de vedere organic, s-a ponderat, fiind mai mult sau mai putin stabila ca urmare a fluctuatiilor economiei turce, pe fondul unor tensiuni politice induse de apropierea alegerilor parlamentare din iunie a.c. Increderea consumatorilor ramane scazuta, din cauza deprecierii lirei turcesti cu 11% fata de USD in ianuarie-martie 2015, iar exportul in Africa de Nord este oarecum subminat de tensiunile geo-politice. In continuare, subsidiara Deceuninck din Turcia – ca pol al exportului pe pietele emergente, aflate in dezvoltare – urmareste sa se extinda cu succes in America de Sud si in India.
***
Cu 3.400 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, centre industriale de fabricatie in Belgia, Chile, Cehia, Franta, Germania, Polonia, Federatia Rusa, Thailanda, Turcia, Marea Britanie si SUA. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala, care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat o cifra neta de afaceri in valoare de 19,67 milioane de lei in 2013 (+0,56%), iar la nivelul lui 2012 aceasta a fost de 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de 21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left