DECEUNINCK: Scadere de 8,2% a vanzarilor in trimestrul al treilea |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Oct 2011 17:43 |
In trimestrul al treilea din 2011, grupul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari nete consolidate de 139,9 milioane de euro, in scadere cu 8,2% fata de cele 152,4 milioane de euro consemnate in iulie-septembrie 2010, ca urmare a diminuarii comenzilor din SUA, respectiv Europa Centrala si de Est, diminuarea generala a volumului livrarilor (-11,2%) si efectul negativ al cursului de schimb (-5,6%) neputand fi compensate de efectul favorabil al strategiei de stabilire a pretului (+8,6%), informeaza un comunicat al companiei. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca, dupa aparitia unor noi probleme economice pe majoritatea pietelor-tinta (multe dintre acestea fiind afectate de criza datoriilor suverane ale tarilor din zona euro sau de continuarea recesiunii), perspectivele pe termen scurt s-au modificat si nu mai indica o stabilizare a veniturilor din 2011 fata de anul anterior, ci mai degraba o scadere a acestora cu 3%-4%. "Activitatea grupului in trimestrul al treilea confirma faptul ca, inca din luna iunie a.c., s-a instalat un trend descendent al vanzarilor, ca urmare a faptului ca majoritatea partenerilor Deceuninck s-a confruntat cu diminuari ale comenzilor efectuate de clientii finali. Deteriorarea mediului economic global a avut un impact negativ puternic si imediat asupra gradului de incredere a potentialilor beneficiari, acestia luand decizia de a amana investitiile ce presupun achizitia de sisteme care contribuie la cresterea performantei energetice a locuintelor proprii. Ratele de schimb nefavorabile in raport cu moneda europeana, mai ales in ceea ce priveste rubla ruseasca si lira turceasca, au avut consecinte nedorite asupra rezultatelor finale. Totodata, desi din iunie pana in prezent s-a observat o atenuare a tendintei ascendente a cotatiei rasinilor din PVC, nivelul pretului s-a mentinut la cote maxime din punct de vedere istoric in trimestrul al treilea, in timp ce, la aditivii precum dioxidul de titan si alte substante asemanatoare, s-a consemnat o sporire a costului de achizitie. Prin urmare, aportul pozitiv al strategiei de pret implementate la nivel de grup (+8,6%), care include mai multi factori de stabilire a acestuia in functie de fiecare tara in parte si de complexitatea produselor, s-a datorat cu precadere majorarilor practicate si acceptate de clienti. Astfel, Deceuninck reuseste, in mod treptat, sa evite pierderile datorate scumpirii materiilor prime, iar cererea puternica din anumite tari in care se livreaza preponderent sisteme cu valoare adaugata mare asigura premise favorabile pe termen scurt", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group. Regresul raportat pentru trimestrul al treilea a modificat si rezultatele financiare anuntate pentru primele noua luni ale anului in curs. Astfel, Deceuninck a inregistrat incasari de 408,8 milioane de euro, in scadere cu 2,1% comparativ cu nivelul din ianuarie-septembrie 2010 (cand s-au consemnat 417,7 milioane de euro). Si in acest caz, efectul pozitiv al mixului de pret (+7,2%) a fost anulat de diminuarea efectiva a livrarilor (-5,7%) si de fluctuatia cursului de schimb valutar (-3,6%).
Singura crestere din ianuarie-septembrie a.c., inregistrata in Europa de Vest
Din punct de vedere al structurii vanzarilor la nivel zonal, conducerea grupului a indicat faptul ca situatia acestora s-a degradat vizibil, in intervalul ianuarie-septembrie a.c. fiind raportata o crestere a livrarilor doar in cazul subsidiarelor din Europa de Vest. La formarea cifrei de afaceri din primele noua luni ale lui 2011, filialele Deceuninck din vestul Europei (exclusiv Germania) au avut un aport de 164,7 milioane de euro (+3,6% fata de perioada similara a anului anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 123 milioane de euro (-4,5%), iar in Turcia si Statele Unite ale Americii au fost semnalate incasari de 79 milioane de euro (-0,3%, respectiv +12,5% daca se iau in considerare veniturile exprimate in moneda locala) si de 42,1 milioane de euro (-17,2% sau -8,8% in cazul livrarilor in USD). O situatie negativa mult mai pronuntata s-a observat la nivelul trimestrului al treilea, astfel: veniturile din Europa de Vest s-au plasat la 47,5 milioane de euro (-3,5% fata de iulie-septembrie 2010), cele din Europa Centrala si de Est la 51,2 milioane de euro (-10,1%), in Turcia vanzarile au insumat 26,4 milioane de euro (-4,1%), iar in SUA numai 14,8 milioane de euro (-20,9%). Referindu-se la conditiile specifice pietelor in cadrul carora Deceuninck isi desfasoara activitatea, Tom Debusschere a precizat ca, pentru cel de-al treilea trimestru, "in Europa de Vest comenzile au fost influentate de mediul economic nesigur in aproape toate tarile regiunii, chiar daca in Franta a avut loc o stabilizare, iar in Italia o majorare datorata sporirii cotei de piata a ferestrelor din PVC cu proprietati sporite de eficienta energetica. Rezultatele slabe din tarile Benelux si accentuarea problemelor din Spania si Marea Britanie au determinat, in principal, scaderea de 3,5% a incasarilor din iulie-septembrie. Filialele din zona Europei Centrale si de Est s-au confruntat cu o diminuare a vanzarilor, precum si cu fluctuatia ratelor de schimb valutar in aproape toate statele din regiune, in timp ce problemele crizei sistemice din Uniunea Europeana au dus la atenuarea trendului ascendent din Germania, subsidiara respectiva consemnand majorari de pana la 9%. In Turcia, veniturile subsidiarei s-au diminuat in trimestrul al treilea cu 4,1%, la 26,4 milioane de euro, pe fondul deprecierii puternice a lirei turcesti in raport cu euro si al accentuarii problemelor intampinate la export, mai cu seama in ceea ce priveste statele din Africa de Nord, care continua sa fie grav afectate de turbulentele politico-sociale. Totusi, cererea pe plan local ramane puternica si poate fi considerata drept una sustenabila pe termen scurt si mediu. In Statele Unite ale Americii, scaderea de 20,9% a vanzarilor filialei locale din trimestrul al treilea a.c. (cand s-a ajuns la 14,8 milioane de euro) a fost influentata puternic de declinul monedei USD, precum si de diminuarea efectiva a cererii, ca urmare a unor factori multipli, cum ar fi deprecierea pretului la locuinte, rata relativ mare a somajului si inasprirea conditiilor de acordare a creditelor, care au dus la un regres in ceea ce priveste activitatea de renovare si reabilitare termica a resedintelor. Problemele economice generalizate, precum si incapacitatea rezolvarii rapide a crizei din zona euro au schimbat perspectivele pentru 2011, iar conducerea Deceuninck va aborda cu si mai multa precautie pietele-tinta. Totusi, declinul estimat al vanzarilor anuale nu va depasi 4%, cu toate ca diminuarea continua a cererii si fluctuatiile ratelor de schimb ar putea avea o influenta mult mai puternica decat cea prognozata in momentul actual. Intrucat pretul materiilor prime s-a stabilizat, avem posibilitatea de a continua intr-un ritm sustinut programul de control riguros al costurilor operationale. Pozitia competitiva a Deceuninck se imbunatateste continuu in toate statele in care derulam activitati comerciale, iar productivitatea este optima in cadrul unitatilor proprii de fabricatie. Capitalul de lucru si cheltuielile fixe sunt gestionate cu strictete, ceea ce a avut ca rezultat consolidarea raportului dintre incasari si costuri, iar in aceste conditii ne asteptam ca anul 2011 sa fie incheiat in conditii de profitabilitate si sa nu inregistram pierderi".
***
Cu 3.000 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 700 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume. Tehnologia de baza utilizata de companie consta in fabricarea profilelor din PVC si a materialelor compozite Twinson. Procesul de productie, derulat la inalte standarde de calitate si performanta, presupune si executia de accesorii (garnituri), laminarea PVC-ului, utilizarea sistemului patentat de nuantare Decoroc etc. In anul 2010, cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 558 milioane de euro (la un profit net de 8,5 milioane de euro), in crestere cu 10,28% fata de 2009, cand s-au consemnat venituri de 506 milioane de euro. La nivelul lui 2008, inaintea declansarii crizei economice, vanzarile nete ale Deceuninck au insumat 630 milioane de euro. Bazandu-se pe deviza "Sa construim o locuinta sustenabila!", managerii corporatiei informeaza ca "in timp ce fabricarea articolelor din material plastic presupune un consum de 4% de resurse energetice fosile (irecuperabile), iar in industria PVC-ului cota respectiva este mai mica de 1%, aproape 40% din cheltuielile cu energia sunt aferente incalzirii/conditionarii aerului din incintele cladirilor. Materialele de constructii pe baza de plastic au o greutate specifica redusa, sunt caracterizate prin durabilitate si asigura o izolare termica superioara in raport cu alte sisteme similare. Profilele din PVC Deceuninck si elementele compozite Twinson (pe baza de lemn) au o intretinere facila in exploatare, contribuie la economisirea de energie de-a lungul unei durate de viata de peste 50 de ani si pot fi reciclate in momentul dezafectarii constructiilor. Pentru a atinge tintele propuse de expansiune sustenabila pe piata, Deceuninck continua sa efectueze investitii in dezvoltarea de produse inovatoare, in procesul de fabricare eco-eficient si in cel de reciclare. Cladirile noi eficiente energetic si cele reabilitate din punct de vedere termic vor continua sa fie «motorul» industriei de constructii, in ansamblul sau, iar pentru economia de energie ferestrele din PVC sunt luate in considerare ca o prima optiune, din cauza raportului extrem de favorabil dintre cost si beneficii". Pentru informatii suplimentare, click aici!
|