GRUPA KETY: Crestere cu 21% a vanzarilor la export |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 11 Aug 2017 11:11 |
Recent, managerii corporatiei Grupa Kety au anuntat rezultatele financiare aferente primului semestru al anului in curs, precum si previziuni bazate pe diversi factori macroeconomici de referinta, care s-au modificat in sens pozitiv. Potrivit conducerii furnizorului polonez de sisteme din aluminiu, feronerie si accesorii, unul dintre cei mai importanti din zona est-europeana, in perioada de referinta s-a constatat o crestere semnificativa a vanzarilor atat in Polonia (+13%), cat si pe celelalte piete de referinta (+21%), ceea ce a determinat si o majorare a profitului operational consolidat (+7%), in pofida unei baze de raportare mai mari, consemnate in aceeasi perioada a anului trecut. In acest sens, Dariusz Mańko, presedintele consiliului de administratie al Grupa Kety, a declarat: „In semestrul intai din 2017, cifra de afaceri s-a plasat la 1,2658 miliarde zloti - PLN (circa 298,02 milioane de euro), in crestere cu 18% decat cele 1,0832 miliarde zloti (aproape 247,3 milioane de euro) din ianuarie-iunie 2016. Cu un profit operational consolidat de 151,2 milioane PLN (+7%) si o rata optima a EBITDA (ce a dus la o valoare de 210,5 milioane PLN a indicatorului respectiv, reflectand o sporire de +9% in termeni reali), am reusit sa obtinem un profit inainte de achitarea taxelor (mai mari pentru anul in curs) ce s-a cifrat la 148,9 milioane PLN. Totusi, profitul net consolidat (atribuit actionarilor) a scazut cu -17%, de la 143,4 milioane PLN la 119,5 milioane PLN, dar aceasta s-a datorat, pe de-o parte, achitarii unor taxe corporatiste mult mai substantiale ca in 2016, iar pe de alta parte fluctuatiilor consemnate la costul materiilor prime si unei rate mai reduse a profitului in cazul companiei slovene pe care am integrat-o definitiv in structura grupului, in semestrul al doilea din 2016”.
Referindu-se la factorii macroeconomici fundamentali ce au marcat activitatea Grupa Kety in primele sase luni ale anului in curs, oficialul corporatiei a explicat ca majorarea cotatiei medii a aluminiului primar cu 20% (exprimata in USD) a avut ca efect un impact puternic asupra rentabilitatii si capitalului de lucru specifice diviziei de produse extrudate. Totodata, s-au remarcat noi semnale pozitive privind starea economiei poloneze, inclusiv pe baza indicatorilor confirmati de surse oficiale, care atesta o rata mare de crestere a activitatii industriale si a vanzarilor din retail, mai ales incepand cu luna martie a.c. Totusi, cresterea cifrei de afaceri la nivel de grup a fost sustinuta mai ales de export, care a sporit cu +23%.
Export masiv de produse extrudate, in crestere cu 70%
Structura pe divizii a vanzarilor confirma ca, pe segmentul de produse extrudate, s-au inregistrat incasari de 571 milioane PLN (avand o contributie de 46% la totalul veniturilor grupului), ceea ce a reflectat o crestere de 24% in Polonia si de 70% la export, in contextul in care sporirea cantitativa a fost de +15%, la 36,6 mii tone. Managerii grupului considera ca aceste rezultate sunt unele de exceptie, in conditiile in care estimeaza ca dimensiunea pietei europene de profile extrudate din aluminiu a fost de circa 3 milioane de tone in 2016, iar rata de crestere cantitativa, in prima jumatate a anului in curs, a fost de +2%.
La randul sau, departamentul de sisteme din aluminiu (ce promoveaza si diverse serii pentru tamplarie, prin Aluprof SA) s-a remarcat printr-un rulaj total de 522,9 milioane PLN (+3%). Potrivit managerilor corporatiei, in primul semestru din 2017, acest segment s-a confruntat cu o serie de provocari legate de integrarea masurilor de reorganizare initiate in ultima parte a anului trecut. Schimbarea prioritatilor referitoare la piata a dus la o diminuare a valorii vanzarilor pentru sectia de servicii in constructii, subordonata acestui departament, cu un aport negativ la rezultatele diviziei (-40%). Totusi, se remarca deja cresterea sustenabila in aria prioritara a activitatii (sisteme din aluminiu si pentru elemente din categoria tehnicii de umbrire - rulouri), iar perspectivele pentru semestrul al doilea sunt mai mult decat promitatoare.
In fine, dar nu in ultimul rand, divizia de ambalaje flexibile (ce are o cota de piata de 1,5% in Europa si colaboreaza cu giganti precum Orkla, Nestle, Unilever, Mondelez etc.) a realizat 287,7 milioane PLN (+25%), ca urmare a vanzarilor unui nou produs (pelicula BOPP), precum si a sporirii cu +26% a vanzarilor la export.
Previziunile anterioare se modifica in sens pozitiv, pe termen lung
In noul context, previziunile anuntate anterior se modifica, dar in sens pozitiv (pe termen lung), motiv pentru care Dariusz Mańko a reiterat ca „vanzarile consolidate la nivel de grup s-ar putea cifra in 2017 la peste 2,5 miliarde PLN (sau 583,7 milioane de euro), fiind mai mari cu +11% fata de nivelul anului anterior. Astfel, acestea vor surclasa din nou cifra de afaceri consemnata in 2015, care s-a plasat la 2,027 miliarde PLN (peste 463,4 milioane de euro), cat si pe cea din 2016, care, potrivit datelor finale, s-a plasat la 2,267 miliarde PLN (sau 529,3 milioane de euro). Celelalte informatii financiare pe care le putem anunta indica o eventuala crestere de +2% a profitului operational EBIT, de la 290 milioane PLN, cat s-a inregistrat in 2016, pana la 297 milioane PLN, cu un indice EBITDA de 420 milioane PLN (+6%, comparativ cu 396 milioane PLN in 2016), insa consideram ca, pe fondul achitarii unor taxe aferente activitatii din Zona Economica Speciala, profitul net se va diminua, cu -18% fata de cat am cuantificat anul trecut (275 milioane PLN), urmand sa se plaseze, astfel, la 227 milioane PLN la data de 31 decembrie 2017. In schimb, pentru ca avem un plan ambitios de investitii in 2017, la nivelul acestui an cheltuielile de capital vor fi mai mari decat cele din precedentele 12 luni, cifrandu-se la 287,5 milioane PLN (comparativ cu 277 milioane PLN)”.
In acelasi timp, echipa manageriala a Grupa Kety sustine ca, in 2017, cele mai mari cresteri vor fi consemnate pe segmentele de produse extrudate (+13%, la 1,063 miliarde PLN) si sisteme din aluminiu (+10%, pana la 1,18 miliarde PLN), in timp ce divizia de ambalaje flexibile se va remarca printr-o sporire modesta, de +4%, urmand sa aiba un aport de 515 milioane PLN la rulajul grupului.
Insa, pentru anul 2020, luand in considerare evolutia pretului materiilor prime si a cursului de schimb, Grupa Kety ar putea avea o cifra de afaceri consolidata de 3,257 miliarde PLN (+44% comparativ cu 2016), un profit operational de 359 milioane PLN (+24%), un indice EBITDA de 506 milioane PLN (+28%) si un profit net consolidat de 265 milioane PLN (-4% in raport cu 2016). Structura pe divizii ar indica astfel majorari (tot in raport cu 2016) de +53% in cazul produselor extrudate, la 1,444 milioane PLN, +34% pentru sectia de ambalaje flexibile, pana la 665 milioane PLN si 1,42 milioane PLN la divizia de sisteme din aluminiu, ceea ce ar corespunde unei majorari de +32%.
***
Activitatea Grupa Kety - care integreaza in structura sa marcile/companiile GK, Aluprof, Metalplast Stolarka, Krajowe Akcesoria i Rozwiaznia Okuciowe (Karo, actuala Romb SA), Alutrans System si Alupol Packaging - se deruleaza intr-o forma complexa, prin intermediul mai multor departamente specializate pentru fiecare segment de afaceri in parte (produse extrudate destinate aplicatiilor industriale, sisteme din aluminiu pentru tamplarie, fatade cortina si constructii, ambalaje flexibile, servicii pentru ramura de constructii, segmentul accesoriilor - inclusiv feronerie si altele). In tara noastra, Grupa Kety este reprezentata prin intermediul Aluprof System Romania (din Popesti-Leordeni, judetul Ilfov, dar cu sediul social in Capitala), prin cel al societatii ABM Construct din Targu Jiu - judetul Gorj (pentru Metalplast Karo - sistemele de feronerie Romb) etc. Potrivit celor mai recente date oficiale, in 2016 Aluprof System Romania a realizat, cu 14 angajati, o cifra de afaceri de 14,57 milioane de lei (fata de 12,6 milioane de lei in 2015, circa 12,3 milioane de lei in 2014, 11,8 milioane de lei in 2013 si 8,83 milioane de lei in 2012), in timp ce ABM Construct (ce are 12 salariati) a raportat la nivelul anului 2016 (cel mai recent pentru care exista date la Ministerul Finantelor Publice) un rulaj de 6,96 milioane de lei (in comparatie cu 4,28 milioane de lei in precedentele 12 luni, cu 2,94 milioane de lei in 2014, cu 2,62 milioane de lei in 2013 sau cu 2,25 milioane de lei in 2012). Pentru informatii suplimentare, click aici!
|