GRUPA KETY: Vanzari mai mari pe toate pietele de referinta |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Mai 2017 07:00 |
Recent, managerii corporatiei Grupa Kety au anuntat rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului in curs, precum si previziuni bazate pe diversi factori macroeconomici de referinta, care s-au modificat in sens pozitiv. Potrivit conducerii furnizorului polonez de sisteme din aluminiu, feronerie si accesorii, unul dintre cei mai importanti din zona est-europeana, in perioada de referinta s-a constatat o crestere semnificativa a vanzarilor atat in Polonia (+15%), cat si pe celelalte piete de referinta (+17%), ceea ce a determinat si o majorare a profitului operational consolidat (+6%), in pofida unei baze de raportare mai mari, consemnate in aceeasi perioada a anului trecut. In acest sens, Dariusz Mańko, presedintele consiliului de administratie al Grupa Kety, a declarat: „In trimestrul intai din 2017, cifra de afaceri s-a plasat la 601,5 milioane de zloti - PLN (circa 142,5 milioane de euro), cu 16% mai mult decat cele 519 milioane de zloti din ianuarie-martie 2016. Cu un profit operational de 69,8 milioane PLN (+6%) si o rata a EBITDA de 16,5% (ce a dus la o valoare de 99,5 milioane PLN a indicatorului respectiv, reflectand o sporire de +9% in termeni reali), am reusit sa obtinem un profit inainte de achitarea taxelor (mai mari pentru anul in curs) ce s-a cifrat la 69,2 milioane PLN. In consecinta, profitul net a crescut cu +1%, de la 54,1 milioane PLN la 54,7 milioane PLN, dar aceasta s-a datorat, pe de-o parte, achitarii unor taxe corporatiste mult mai substantiale ca in 2016, iar pe de alta parte fluctuatiilor consemnate la costul materiilor prime si unei rate mai reduse a profitului in cazul companiei slovene pe care am integrat-o definitiv in structura grupului, in semestrul al doilea din 2016”.
Referindu-se la factorii macroeconomici fundamentali ce au marcat activitatea Grupa Kety in primele trei luni ale anului in curs, oficialul corporatiei a explicat ca majorarea cotatiei medii a aluminiului primar cu 22% (exprimata in USD) sau cu 25% (daca se ia in considerare moneda poloneza) a avut ca efect un impact puternic asupra rentabilitatii si capitalului de lucru specifice diviziei de produse extrudate, dar, totusi, ratele medii de schimb valutar au fost apropiate de cele din trimestrul intai al lui 2016. Totodata, s-au remarcat semnale pozitive privind starea economiei poloneze, inclusiv pe baza indicatorilor confirmati de surse oficiale, care atesta o rata mare de crestere a activitatii industriale si a vanzarilor din retail, mai ales incepand cu luna martie a.c.
Export masiv de produse extrudate in Cehia, Ungaria si SUA
Structura pe divizii a vanzarilor confirma ca, pe segmentul de produse extrudate, s-au inregistrat incasari de 272,7 milioane PLN (+38%), din care 145,9 milioane PLN in Polonia (25%) si 126,8 milioane PLN la export (+57%), in contextul in care sporirea cantitativa a fost de +19%. In functie de aplicatie, cele mai semnificative majorari s-au observat la produsele destinate industriei auto (+100%), la cele pentru constructii si inginerie electrica (40%-50%), respectiv la sortimentele destinate altor industrii (pana la +20%). Pentru ca societatea slovena a revenit acestui segment, trebuie precizat ca in perioada analizata aceasta a avut un aport de 27 milioane PLN, venituri consemnate exclusiv ca urmare a exportului. Printre pietele nominalizate de managerii Grupa Kety ca fiind cele mai dinamice si unde au avut loc cresteri remarcabile ale livrarilor, se disting cele din Cehia, Ungaria si SUA (circa +65% pana la +70%), Germania (35%-40%), Italia si Austria (+15%-20%). Singura scadere, evaluata la -10%, s-a constatat in Marea Britanie. Astfel, capacitatea de extrudare a ajuns sa fie utilizata la o cota de 95%, iar pentru trimestrul al doilea se estimeaza o crestere a vanzarilor acestei divizii cu maximum 40% in termeni reali.
La randul sau, departamentul de sisteme din aluminiu (ce promoveaza si diverse serii pentru tamplarie) s-a remarcat printr-un rulaj total de 235,1 milioane PLN (-2%), din care 143,2 milioane PLN in Polonia (+8%) si 91,9 milioane PLN pe celelalte piete ale grupului (-15%). Scaderea nu s-a datorat, insa, livrarilor de sisteme pentru tamplarie, ci altor operatiuni asemanatoare (din SUA), pentru ca s-a remarcat un salt de +15% a vanzarilor locale de profile destinate fabricarii ferestrelor, respectiv de +12% pe diverse piete europene. Astfel, cu salturi deosebite ale vanzarilor, au fost nominalizate filialele din Belgia, Cehia si Marea Britanie (+20%), Danemarca si Romania (+10%), in Germania constatandu-se o scadere (-10%). Trimestrul al doilea ar trebui sa aduca, pentru divizia de sisteme din aluminiu, majorari de pana la 15% ale rulajului. Previziunea se bazeaza pe reluarea cresterii din SUA (unde, daca in ianuarie-martie 2017 s-au realizat vanzari evaluate la 20 milioane PLN, pentru 2017 s-au semnat contracte in cuantum de 90 milioane PLN), precum si pe reluarea cresterii cererii din Germania, respectiv pe consolidarea trendului ascendent pe toate celelalte piete de referinta.
In fine, dar nu in ultimul rand, divizia de ambalaje flexibile a realizat 147,5 milioane PLN (+21%), cu 86,6 milioane PLN pe plan local (+20%) si 60,9 milioane PLN la export (+22%), mai ales in Cehia (50%), Slovacia, Elvetia, Rusia si Franta (de la 5% la 15%), dar cu scaderi de -10% in Olanda si Ungaria. Pentru sectia respectiva, Grupa Kety se bazeaza pe utilizarea (la 90% din capacitate) a unei tehnologii de imprimare prin flexografie, pe care urmareste s-o dubleze in acest an. Si in acest caz se estimeaza ca majorarea ce va surveni in trimestrul al doilea se va plasa la aproximativ 25%, din punct de vedere valoric.
Previziunile anterioare nu se modifica
Programul ambitios de investitii, derulat intr-un ritm multianual de Grupa Kety, s-a implementat cu succes si in primul trimestru a.c., pe segmentul produselor extrudate fiind programata, printre altele, instalarea unei noi prese de extrudare pentru aliaje „soft” (intr-o noua hala de productie), in valoare de 32 milioane PLN, proiect al carui stadiu a ajuns la 5%. Pentru divizia de sisteme din aluminiu, se urmareste constructia/modernizarea cladirii administrative si a celor de productie (obiectiv cuantificat tot la 32 milioane PLN, cu un stadiu actual de 5%), achizitia de utilaje si echipamente (pentru care s-au alocat 10,6 milioane PLN, iar stadiul este, conform planului, de 5%), respectiv edificarea unui centru de cercetare-dezvoltare (cu stadiu de 0%, deoarece actualmente se parcurg etapele necesare identificarii si achizitiei unui teren). Cele mai avansate obiective (care au ajuns la 40%) vizeaza sectia de ambalaje flexibile, investitiile respective insumand 25,6 milioane PLN.
In acest context, previziunile anuntate anterior nu se modifica, motiv pentru care Dariusz Mańko a reiterat ca „vanzarile consolidate la nivel de grup s-ar putea cifra in 2017 la 2,5 miliarde PLN (sau 579,7 milioane de euro), fiind mai mari cu +11% fata de nivelul anului anterior (estimat, in final, la 2,255 miliarde PLN). Astfel, acestea vor surclasa din nou cifra de afaceri consemnata in 2015, care s-a plasat la 2,027 miliarde PLN (peste 463,4 milioane de euro), cat si pe cea din 2016, care, potrivit datelor preliminare, s-a plasat la 2,252 miliarde PLN (sau 522,2 milioane de euro). Celelalte informatii financiare pe care le putem anunta indica o eventuala crestere de +2% a profitului operational EBIT, de la 290 milioane PLN, cat s-a inregistrat in 2016, pana la 297 milioane PLN, cu un indice EBITDA de 420 milioane PLN (+6%, comparativ cu 396 milioane PLN in 2016), insa consideram ca, pe fondul achitarii unor taxe aferente activitatii din Zona Economica Speciala, profitul net se va diminua, cu -18% fata de cat am cuantificat anul trecut (275 milioane PLN), urmand sa se plaseze, astfel, la 227 milioane PLN la data de 31 decembrie 2017. In schimb, pentru ca avem un plan ambitios de investitii in 2017, la nivelul acestui an cheltuielile de capital vor fi mai mari decat cele din precedentele 12 luni, cifrandu-se la 287,5 milioane PLN (comparativ cu 277 milioane PLN)”.
In acelasi timp, echipa manageriala a Grupa Kety sustine ca, in 2017, cele mai mari cresteri vor fi consemnate pe segmentele de produse extrudate (+13%, la 1,06 miliarde PLN) si sisteme din aluminiu (+10%, pana la 1,18 miliarde PLN), in timp ce divizia de ambalaje flexibile se va remarca printr-o sporire modesta, de +4%, urmand sa aiba un aport de 515 milioane PLN la rulajul grupului.
***
Activitatea Grupa Kety - care integreaza in structura sa marcile/companiile GK, Aluprof, Metalplast Stolarka, Krajowe Akcesoria i Rozwiaznia Okuciowe (Karo, actuala Romb SA), Alutrans System si Alupol Packaging - se deruleaza intr-o forma complexa, prin intermediul mai multor departamente specializate pentru fiecare segment de afaceri in parte (produse extrudate destinate aplicatiilor industriale, sisteme din aluminiu pentru tamplarie, fatade cortina si constructii, ambalaje flexibile, servicii pentru ramura de constructii, segmentul accesoriilor - inclusiv feronerie si altele). In tara noastra, Grupa Kety este reprezentata prin intermediul Aluprof System Romania (din Popesti-Leordeni, judetul Ilfov, dar cu sediul social in Capitala), prin cel al societatii ABM Construct din Targu Jiu - judetul Gorj (pentru Metalplast Karo - sistemele de feronerie Romb) etc. Potrivit celor mai recente date oficiale, in 2016 Aluprof System Romania a realizat, cu 14 angajati, o cifra de afaceri de 14,57 milioane de lei (fata de 12,6 milioane de lei in 2015, circa 12,3 milioane de lei in 2014, 11,8 milioane de lei in 2013 si 8,83 milioane de lei in 2012), in timp ce ABM Construct (ce are 10 salariati) a raportat la nivelul anului 2015 (cel mai recent pentru care exista momentan date la Ministerul Finantelor Publice) un rulaj de 4,28 milioane de lei (in comparatie cu 2,94 milioane de lei in precedentele 12 luni, cu 2,62 milioane de lei in 2013 sau cu 2,25 milioane de lei in 2012). Pentru informatii suplimentare, click aici!
|