Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
15 Feb 2019 06:02
|
Grupul norvegian Hydro a anuntat pentru trimestrul al patrulea al anului fiscal 2018 o diminuare a profitului EBIT de la 3,55 miliarde coroane norvegiene - NOK (circa 362 milioane de euro) in anul anterior la numai 534 milioane NOK. Contractia a avut loc pe fondul cresterii preturilor la materiile prime, precum si a diminuarii operatiunilor de productie de la Alunorte (care, la fel ca in cazul celor de la Paragominas si Albras, s-au injumatatit). Presedintele companiei a afirmat ca rezultatele curente reflecta provocarile deosebite specifice pietei din Brazilia, cu toate ca centrul de productie a aluminei din Alunorte a consemnat in ultima perioada progrese notabile pe calea de revenire la o situatie normala (desi planeaza inca incertitudini cu privire la data la care procesele vor fi din nou complet operationale). In pofida acestor dificultati, concernul a reusit sa implementeze si in 2018 masuri concrete de imbunatatire a competitivitatii, dintre acestea remarcandu-se integrarea totala a diviziei de produse extrudate. Pentru anul in curs este de asteptat ca piata globala a aluminiului primar sa fie deficitara, in pofida faptului ca exista si o probabilitate destul de mare ca avansul cererii sa fie oarecum temperat de anumite incertitudini macroeconomice. Revenind la piata produselor extrudate, pe acest segment indicatorul EBIT s-a diminuat de la 284 milioane NOK la 202 milioane NOK in ultimele 3 luni ale anului precedent. Efectul pozitiv al marjelor superioare a fost compensat de sporirea costurilor de productie, ca urmare a lansarii de noi linii de productie in Europa, dar si a tarifelor suplimentare aplicate in SUA. De asemenea, un impact negativ asupra rezultatelor a fost inclusiv cel exercitat de cheltuielile de integrare si restructurare a celor doua extruderii achizitionate in Brazilia. De amintit faptul ca Hydro detine marcile de profile arhitecturale din aluminiu Wicona, Technal si Sapa, la momentul actual in portofoliul grupului aflandu-se peste 200.000 de repere diferite, precum si 1.500 de profile standard. In Romania, Wicona este cel mai cunoscut produs din portofoliul grupului, profilele din aceasta categorie incadrandu-se in clase superioare de calitate si performanta.
|