Raportul financiar prezentat de concernul international Hydro indica, pentru 2017, vanzari de 109,22 miliarde coroane norvegiene - NOK (circa 11,51 miliarde euro), in crestere masiva de la cota de 91,95 miliarde NOK, cat se raporta in anul fiscal precedent. Profitul operational consolidat a sporit, la randul sau, de la 6,42 miliarde NOK la 11,21 miliarde NOK, reflectand cresterile inregistrate cotatiile diverselor metale, inclusiv aluminiului, pe bursele de marfuri. Pe segmentul profilelor arhitecturale, Hydro a finalizat, la inceputul lunii octombrie 2017, procesul de preluare a actiunilor companiei Sapa de la Orkla, in prezent detinand controlul complet al acestei divizii, ale carei rezultate sunt grupate la sectiunea solutiilor extrudate. Din punct de vedere geografic, regiunea cu cele mai mari livrari ramane Germania (14,1% din cifra de afaceri), urmata de SUA (12,1%), Brazilia (5%) etc. O prioritate pentru 2018 ramane aceea de integrare completa a activitatii de extrudare in modelul operational specific Hydro, costurile sinergetice aferente fiind estimate la 200 milioane NOK anual. Actiunile de consolidare au vizat, printre altele, si o dezvoltare extensiva, care s-a concretizat, in anul precedent, prin achizitia a doua fabrici de extrudare Arconic, amplasate in Brazilia. De asemenea, a fost redeschisa unitatea din Bedwas - Marea Britanie. Principalele obiective strategice pe termen mediu sunt constituite de: imbunatatirea performantelor in domeniul sigurantei si cel ecologic, cresterea productiei de bauxita de la Paragominas la 11 milioane tone/an, majorarea productiei de alumina de la Alunorte la 7 milioane tone/an, implementarea in fabricatie a tehnologiei-pilot Karmoy etc. Principalele riscuri identificate de expertii companiei pentru perioada urmatoare sunt legate de schimbarile in domeniul reglementarii pietelor, dezvoltarile macroeconomice nefavorabile, cresterea competitiei din partea companiilor chineze (cu efect negativ asupra preturilor de livrare), incidentele CSR sau diversele neconformitati, insuficienta implementare a proiectelor curente, incapacitatea, din diverse motive, de a atinge tintele de rentabilitate, atacurile cibernetice, fluctuatiile valutare etc. Pe piata din Romania, Wicona este cel mai cunoscut brand din portofoliul Hydro, profilele din aceasta categorie incadrandu-se in clase superioare de calitate si performanta. Alaturi de marca mentionata anterior, din divizia de solutii extrudate mai fac parte Sapa si Technal.