METRA obtine incasari de 493 milioane de euro in exercitiul financiar precedent |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Iul 2023 06:43 |
Grupul Metra, detinut fondul de capital privat KPS Capital Partners, din New York – SUA, ce administreaza un portofoliu total de aproximativ 14 miliarde USD alocati catre 20 de companii cu peste 230 de fabrici pe intregul mapamond si peste 53.000 de angajati in 27 de tari, a consemnat rezultate financiare deosebite in 2022. Cu aproximativ 1.150 de angajati in Italia, Canada si SUA, furnizorul din peninsula s-a confruntat in anul anterior cu o experienta diferita pe piata de extrudare a aluminiului. Astfel, in semestrul intai, conflictul din Ucraina a creat o ingrijorare puternica cu privire la lipsa materiilor prime de pe piata europeana, ce a dus la o crestere rapida a contractelor la termen tranzactionate la Bursa de Metale din Londra (LME). Fenomenul a conditionat puternic dinamica de pietei de profile extrudate atat in Italia, cat si in Europa, unde majoritatea clientilor doreau sa-si asigure stocuri indestulatoare, cumparand mai mult material decat in anii precedenti, in vederea reducerii riscurilor. Aceasta a dus la cresterea rezultatelor principalilor competitori de pe piata de profil, unii dintre acestia raportand avansuri de doua cifre. In partea a doua a anului, comenzile au incetinit brusc, marcand o repozitionare a preturilor, care insa nu a afectat cifra de afaceri. In conditiile date, grupul Fengari (ce include Metra si Profile Custom Extrusion Inc.) a raportat vanzari totale de 596 milioane euro, un profit net de 19 milioane euro si venituri operationale brute EBITDA de 60 milioane euro, aferente unei marje de 10%. Pozitia financiara neta s-a modificat in cursul anului, trecand de la 107 milioane euro la 31 decembrie 2021, la 84 milioane euro la 31 decembrie 2022.
Metra a incheiat anul cu livrari de aproximativ 66.806 tone de aluminiu, in crestere cu 8% fata de 2021. Cifra de afaceri in euro a inregistrat o crestere semnificativa (+50%) avansand de la 328 milioane euro la 493 milioane euro. Sporul a fost generat atat de livrarile mai mari, cat si de cresterea preturilor ce comercializare, care a fost implementata pentru a acoperi majorarea costurilor cu materialele si energia. Exercitiul financiar 2022 s-a finalizat cu un profit net consolidat de 19,2 milioane de euro si venituri din exploatare in crestere cu 52%, totalizand 49 milioane de euro. In 2022, a fost implementat un plan de „imbunatatire continua” la nivel industrial din perspectiva Lean Manufacturing, in cadrul caruia cu un accent deosebit a fost pus pe reducerea costurilor si cresterea calitatii produselor, prin optimizarea fluxurilor si reducerea stocurilor din depozit. In ceea ce priveste digitalizarea, s-a depus un efort semnificativ pentru cresterea securitatii cibernetice si implementarea unui plan obligatoriu de pregatire a personalului pe aceasta tema, in colaborare cu Fasternet. De asemenea, a fost adoptata platforma CRM de la Salesforce, precum si o noua solutie software de gestionare a remuneratiilor. In paralel, au continuat proiectele de conectare a principalelor fabrici la instrumentele SCADA (Supervisory Control And Data Acquisition) si Stain pentru colectarea datelor de productie, analiza OEE, in vederea adaptarii la exigentele celei de-a patra revolutii industriale.
Primele luni ale anului 2023 au inceput pozitiv in ceea ce priveste ocuparea capacitatilor de productie de mari dimensiuni si volumele de vanzari aferente, in timp ce performantele au fost inferioare cu privire la presele mai mici, unde concurenta este acerba. Metra are in continuare marje bune si o capacitate superioara de generare de numerar, asigurata prin proiectele de imbunatatire a eficientei. In conditiile date, grupul italian reconfirma planul de investitii in valoare de 26 milioane de euro, ceea ce constituie o crestere de 33% fata de 2022.
|