MODERNA GLAF: Intensificare a vanzarilor din zona Transilvaniei, in 2014 |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 18 Dec 2013 17:30 |
Strategia de afaceri adoptata in 2013 de conducerea companiei Moderna Glaf, reprezentanta autohtona a firmei omonime din Slovacia si activa in domeniul livrarilor de glafuri si accesorii, a presupus cu precadere extinderea gamei sortimentale diverse accesorii (pentru care se realizeaza import direct) si plase de protectie impotriva insectelor. Pentru 2014, se doreste deschiderea unui depozit la Cluj-Napoca, in vederea sustinerii vanzarilor din aceasta zona, precum si extinderea numarului de colaboratori si clienti. In prezent, livrarile se efectueaza prin intermediul centrului de depozitare din Bucuresti si printr-o retea nationala de 50 de distribuitori. In cele ce urmeaza, Marius Gidincianu, Area Sales Manager in cadrul firmei, descrie evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Detaliati evolutia financiara a firmei, in ultima perioada.
- In primele noua luni din 2013 am inregistrat un declin al livrarilor de accesorii si glafuri, ceea ce ne determina sa estimam, la finalul acestui exercitiu financiar, un regres de aproximativ 30% al cifrei de afaceri, care a insumat in 2012 circa 3,2 milioane de lei. Aceasta situatie s-a datorat sporirii conditiilor concurentiale la nivel national, precum si faptului ca am fost nevoiti sa operam reduceri de preturi si sa facem fata scaderii valorii produselor comercializate. Pentru 2014, estimam obtinerea unei cresteri cu 20% a vanzarilor fata de 2013 si consideram ca obiectivul este tangibil prin noua gama de produse ce va fi introdusa la inceputul anului.
- Precizati care este nivelul de informare al clientilor si prezentati cerintele actuale ale utilizatorilor.
- In 2013, cele mai numeroase comenzi au vizat glafuri economice, ceea ce ne-a determinat sa promovam intens o gama speciala pe care am lansat-o in exercitiul financiar anterior, pentru a contracara efectele negative ale competitiei acerbe din domeniu. Oferta proprie mai include gama Moderna pentru glafuri de interior si seria pentru exterior, care cuprinde modele din PVC, din aluminiu extrudat si din tabla din aluminiu sau zincata, recomandate deopotriva pentru proiecte de reabilitare si de constructii noi. Nivelul de informare a clientilor finali este relativ scazut, cerintele actuale ale utilizatorilor vizand gama de produse economice in nuante de alb si paleta moderna de glafuri colorate. Printre serviciile auxiliare pe care le acordam partenerilor nostri se afla consilierea, optimizarea si debitarea gratuita a produselor. Sortimentul cel mai bine comercializat din oferta noastra in 2013 glaful alb de interior, cele mai multe vanzari fiind consemnate in Bucuresti.
- Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel national si european?
- Segmentul de piata pe care activam a fost caracterizat in 2013 de o crestere a numarului proiectelor mari in care se cer cu precadere produse ieftine, iar pentru 2014 preconizam ca se va mentine tendinta din precedentele 12 luni. Principalele dificultati specifice firmelor regionale sunt reprezentate de puterea scazuta de cumparare in anumite zone si orientarea clientilor finali catre glafuri fabricate din alte materiale, cum ar fi cele de marmura, care sunt foarte scumpe.
|