Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Roto, G-U Ferrom Com, Schachermayer, Winkhaus, Simonswerk, Feroneria Prod, Abus Ro, AGB – Alban Giacomo SpA, Bau Handler Group, Bilama, Bitt-Bau, Cesrom, Companion Import Export, Dena Asis, Dr. Hahn, Faure Rom, Fero Invest, Häfele Romania, Savio, Interplast Rom, Siegenia-Aubi, Teonic, Triton, Vexal, Geze Romania si altele. Piata locala a sistemelor de feronerie destinate echiparii ansamblurilor de tamplarie termoizolanta a consemnat, in ultimii ani, schimbari majore din punct de vedere structural, care nu sunt evidente la o simpla analiza valorica sau cantitativa a importurilor. Avand in vedere faptul ca productia unor astfel de repere pe plan national are un impact minor in cuantumul consumului total, datele referitoare la livrarile efectuate de producatorii externi sunt extrem de relevante. Elementul care face diferenta este insa constituit de tipurile de sisteme disponibile in acest moment pe plan autohton. De asemenea, este interesant de cercetat cu atentie sporita distributia importurilor in functie de tara de origine. In fine, daca se are in vedere realitatea reclamata de multe companii, conform careia, pe fondul unor disfunctionalitati ale sistemului vamal din Romania, piata este suprasaturata de produse neconforme din punct de vedere al prevederilor standardelor europene, devine clar ca imaginea generala este mult mai complexa decat cea reflectata de datele furnizate de Institutul National de Statistica (INS). Din pacate, recesiunea a generat o serie de disfunctionalitati ale sectorului de feronerie pentru ferestre/usi care, inainte de 2008, nici macar nu ar fi putut fi imaginate de expertii din domeniu. Astfel, daca inceputul crizei economice s-a caracterizat prin translatarea lenta, dar sigura a cererii catre sistemele simple, care nu includeau caracteristici superioare de siguranta, confort sau design, in anii urmatori furnizorii s-au vazut nevoiti sa proiecteze solutii speciale, care includeau si mai putine elemente costisitoare, tocmai in ideea adaptarii ofertei la orientarea fatisa catre pret. S-a ajuns, astfel, la promovarea unor modele avand proprietati de multe ori inferioare celor ale sortimentelor vandute in perioada de pionierat a acestui domeniu de activitate. Pentru informatii suplimentare,
click aici!