ROMTERA PRODUCT: Exporturile ating o cota de 50% din productie |
Furnizori de sisteme Publicat de Camelia Pantel 06 Mai 2014 09:15 |
Afacerile companiei Romtera Product, din Buzau, s-au stabilizat anul trecut la nivelul de 7,9 milioane de lei, consemnat in 2012. Pentru 2014 se estimeaza o crestere a vanzarilor, comparativ cu exercitiul financiar precedent, pe fondul unei usoare majorari a cererii in sectorul de constructii. Dintre investitiile planificate in actualul exercitiu financiar se remarca extinderea gamei de produse, cat si cea a ariei de distributie (fie direct, prin personalul propriu, fie prin intermediul partenerilor zonali) pentru care vor fi alocate fonduri cu o valoare de 0.5 milioane de lei. Dintre obiectivele de dezvoltare pot fi mentionate si perfectionarea continua a personalului propriu, astfel incat acesta sa faca fata standardelor europene impuse prin politica firmei, extinderea si modernizarea permanenta a parcului auto, pentru asigurarea de livrari rapide pe intreg teritoriul tarii si dezvoltarea de noi produse, care sa vina in intampinarea necesitatilor clientilor. In cele ce urmeaza, directorul de marketing al firmei, Eren Koc, detaliaza evolutia pietei si aspecte legate de propria activitate.
- Care este structura vanzarilor proprii?
- Cea mai importanta categorie de produse din oferta proprie este reprezentata de profilele din PVC pentru usi si ferestre, intr-o diversitate de modele, pe care le producem in unitatea proprie incepand din anul 2003. Contributia comercializarii acestora la realizarea cifrei de afaceri a crescut in 2013, pe fondul implicarii firmei in activitati de export, care reprezinta aproximativ 50% din livrarile totale. Totodata, desfasuram activitati de vanzare a lambriurilor din PVC, a elementelor de compartimentare si a granulelor rigide din PVC.
- Cum se desfasoara activitatile de productie si distributie in cadrul firmei?
- Glafurile si lambriurile pe care le realizam sunt marca Winplast (din categoria premium), fiind fabricate intr-un centru cu o suprafata de 30.000 mp, dintre care 8.500 mp reprezinta spatiile de productie si depozitare. Dispunem de stocuri permanente, iar prin intermediul parcului auto propriu asiguram livrari rapide pe intreg teritoriul tarii si pe plan extern. In prezent, sunt active si doua puncte de lucru in judetul de resedinta si in Prahova, reteaua proprie de colaboratori aflandu-se permanent in expansiune. In procesul de executie utilizam materii prime de provenienta interna/externa si realizam o gama variata de glafuri din PVC si panel tip lambriu de diverse dimensiuni si nuante. Anul acesta avem in plan sa promovam produse in culori noi, cum ar fi: gri antracit, stejar rustic, mooreiche etc. Nivelul de informare a clientilor este optim, cerintele actuale ale utilizatorilor fiind guvernate de raportul calitate-pret-culoare.
- Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel national si european?
- Segmentul de piata pe care activam a prezentat in 2013 caracteristici specifice intregului domeniu. Principalele dificultati specifice firmelor din bransa sunt generate de contextul economic actual, marcat de incertitudine si avand ca efecte lipsa de lichiditati sau cresterea termenelor de incasare, toate acestea fiind coroborate cu lipsa personalului calificat.
|