Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 01 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ROTO obtine vanzari de 32 milioane euro si estimeaza crestere pe termen lung
ROTO obtine vanzari de 32 milioane euro si estimeaza crestere pe termen lung
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 25 Iul 2023 06:12
In exercitiul financiar 2022, furnizorul german de feronerie pentru tamplarie termoizolanta Roto Frank a anuntat o crestere cu aproape 30% a cifrei de afaceri, grupul inregistrand o profitabilitate solida in ultima perioada. Conform datelor oficiale, toate cele trei centre de profit au dat dovada de rezistenta deosebita in fata crizelor ce s-au succedat in ultimii trei ani, care au creat un context special de afaceri, caracterizat, printre altele, printr-o diminuare a cererii de produse specifice pe o serie de piete importante. Scaderile au fost insa compensate de consolidarea trendului orientat in directia eficientizarii energetice, incurajata inclusiv de deficitul actual de resurse, cauzat de conflictul militar din Ucraina. In opinia conducerii Roto, in prezent exista toate motivele pentru o abordare optimista in ceea ce priveste evolutia grupului. Desi pe termen scurt se prognozeaza o scadere a pietei de constructii noi, manifestata cu precadere in Europa, America si Asia, acest lucru nu se va transpune neaparat intr-o diminuare semnificativa a solicitarilor de produse pentru constructii. Pe termen mediu, producatorii de ferestre si usi vor avea oportunitatea de a exploata o majorare sustenabila a cererii, ce va lua sfarsit doar dupa ce fondul existent de locuinte va fi complet renovat, iar un numar suficient de spatii noi cu destinatie rezidentiala va fi realizat. Pe piata din Romania, aceste trenduri se manifesta deja in mod vizibil, dupa cum observa Country Manager al reprezentantei locale, Marian Pop, care se refera in cele ce urmeaza la starea pietei si perspectivele de dezvoltare conturate in noua conjunctura economica. 
 
- Cum a evoluat, in general, cererea de sisteme de feronerie in 2022 in Romania fata de cea aferenta anului anterior? S-au consemnat modificari majore?
- Putem afirma fara teama de a gresi ca in tara noastra, in pofida provocarilor de tot felul pe care piata a trebuit sa le depaseasca in ultimul timp, cererea de sisteme de feronerie si-a continuat trendul crescator si in 2022. Desigur, exigentele utilizatorilor raman in continuare stricte atunci cand vine vorba despre confort, siguranta si case inteligente, avand in vedere faptul ca aceste caracteristici definesc viitorul, in care toate cele mentionate anterior vor deveni elemente standardizate.
 
- Ce noutati a lansat in ultimele luni compania pe care o reprezentati, in special cu ocazia targului Bau, de la München - prima manifestare expozitionala majora la care Roto a participat dupa finalizarea pandemiei?
- Grupul a promovat recent pe piata de profil patru modele de balamale cilindrice din gama Roto Solid B, pentru usi de intrare din PVC de pana la 160 kg, cu diametru de 18 mm sau 22 mm, avand un aspect suplu si discret. Montajul poate fi prin insurubare in falt sau in cercevea. Tot in gama Roto Solid B, au fost lansate si doua modele pentru usi de intrare principale, secundare si de balcon realizate din aluminiu, cu greutati de pana la 120 kg sau 160 kg, avand un diametru de 24 mm. De asemenea, au fost prezentate noile sisteme de inchidere multipunct Roto Safe A | Tandeo si Roto Safe E | Eneo A, destinate instalarii la usile construite cu profile din orice tip de material. Cu noile sisteme multipunct, inchiderea se realizeaza automat si in siguranta, fara a fi nevoie de cheie. De altfel, toate noutatile respective au fost prezentate inclusiv la BAU 2023, unde partenerii nostri au avut ocazia de a le testa si de a verifica in mod nemijlocit avantajele pe care le asigura.
 
- Cum a evoluat cifra de cifra de afaceri din 2022 si in ce raport s-a aflat aceasta fata de vanzarile din precedentele 12 luni? Ce estimari aveti pe termen scurt?
- In ceea ce priveste performanta financiara a Roto Romania, putem afirma ca aceasta a fost excelenta in 2022, cand am reusit sa raportam o cifra de afaceri de 32,5 milioane euro. Avansul fata de 2021 a fost semnificativ si ne confera acea doza necesara de incredere ca si actualul an fiscal se va finaliza cu un spor important. De altfel, dupa cum sublinia si echipa manageriala a grupului nostru la intalnirea traditionala de la finele anului anterior, divizia de feronerie din cadrul Roto furnizeaza sisteme si colaboreaza cu producatori si comercianti de tamplarie din peste 100 de tari din intreaga lume. Aceasta confera o rezistenta deosebita afacerii respective, asigurand o mare capacitate de a gestiona circumstante extrem de complexe si de a actiona cu flexibilitate pe piete, in conditiile unui mediu politic si economic divers. De aceea, Roto FTT are sanse majore de a avea intotdeauna o crestere mai puternica decat cea a pietei, in ansamblul sau. 
 
- Care au fost masurile principale adoptate in Romania pentru a minimiza efectele cresterii preturilor si ale altor dezechilibre manifestate in ultimul an?
- Nu intentionam sa schimbam nimic din modul nostru de organizare, nici macar pentru a ne adapta la provocarile curente. Desigur, aceasta nu inseamna ca vom fi inerti la diversele probleme ce ar putea aparea. Referitor la masuri, principala actiune pe care am considerat-o necesara a fost legata de optimizarea stocurilor, pentru a putea garanta o aprovizionare fluenta pentru partenerii din Romania si a minimiza astfel riscurile generate de eventuale intarzieri. Este, totodata, o solutie conceputa pentru a conferi increderea necesara companiilor producatoare de tamplarie si a preintampina o crestere nejustificata a cererii, prin formarea de stocuri la acestea.
 
- In ce stadiu se afla Roto cu privire la transformarea digitala ce insoteste procesul de trecere la modelul Industry 4.0?
- Sunt multe lucruri de precizat in aceasta directie, dar principala idee este aceea ca inclusiv in 2023 grupul nostru se va concentra pe digitalizare, considerata o conditie obligatorie pentru derularea operatiunilor in viitor. Numeroase proiecte aflate deja in desfasurare urmaresc cresterea performantei masinilor, sculelor si utilajelor folosite in procesele de productie. Astfel ne asiguram ca avem capacitatea de a furniza clientilor bunuri impecabile, la timp si fara sincope. Un alt element important urmarit de noi si care vizeaza cresterea beneficiilor oferite clientilor este portalul digital pentru clienti, ce extinde posibilitatea de Self-Service pentru beneficiari. Practic, acestia pot accesa date despre produse, configuratii de feronerie, comenzi si informatii legate de livrare, oriunde si oricand, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.
 
rehau
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left