SELENA GROUP: Crestere a vanzarilor, pana la un nivel record |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Sep 2017 10:14 |
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente primului semestru al anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au atins un record istoric in cele doua decenii si jumatate de activitate, atat din punct de vedere al ritmului de crestere pe baze comparative anuale, cat si ca valoare, fiind remarcata o reluare puternica a cererii pe cele mai importante piete de referinta. Astfel, tendintele au fost pozitive in majoritatea tarilor semnificative pentru grup (fiind evidentiate rezultatele deosebite din Rusia, Turcia, Kazahstan si Polonia), in asa fel incat cifra de afaceri s-a majorat cu peste +18%, depasind inca o data un prag psihologic important.
In consecinta, conducerea corporatiei poloneze - ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii - sustine ca in semestrul intai din 2017 recordul cifrei de afaceri s-a datorat, printre altele, cresterii cotei produselor cu valoare adaugata mare in livrarile totale si modificarii structurii vanzarilor pe regiuni, pe fondul cresterii puternice a cererii in cadrul multor piete de referinta. Astfel, contributii pozitive au fost remarcate la subsidiarele din Federatia Rusa (cu un salt al incasarilor de +40%), Turcia (aproximativ +30%), Kazahstan (peste +25%) si Polonia (mai mult de +10%). Dupa cum se arata intr-un comunicat al Selena SA, rata profitului brut a ramas la cote inalte, de 30%, in pofida unui trend ascendent al cotatiei la principalele materii prime, fiind luate masuri de minimizare a impactului dat de fluctuatiile pretului la materialele de baza. In consecinta, acestea se regasesc in pretul final al produselor din oferta, dar situatia, relativ dificila, este partial contracarata de cresterea vanzarilor de sortimente cu valoare adaugata mare, inclusiv adezivi sub forma de spuma (din gama FOAD). Aceasta categorie de produse este relativ noua pe piata elementelor chimice pentru constructii, cu o dinamica dubla a vanzarilor fata de alte materiale de la Selena.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-iunie 2017, a avut un cuantum de 541 de milioane de zloti - PLN (circa 126 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere de +18% fata de aceeasi perioada din 2016. Acest rezultat este coroborat cu un indice EBIT de exceptie (unul din cele mai bune din istoria companiei), de 17,2 milioane PLN, in timp ce pierderea neta (-4,9 milioane PLN) reprezinta un efect al diferentelor de curs, in special intre rubla, zlot polonez si euro. Astfel, pentru a reduce impactul cursului de schimb asupra profitabilitatii, am asigurat o finantare atractiva, de la doua banci din Rusia, pentru cea mai mare subsidiara a grupului din strainatate, Selena Vostok”, a declarat Jean-Noël Fourel, CEO al Selena FM SA, compania-mama a corporatiei.
Procesul de integrare a Uniflex reprezinta o prioritate
Prima jumatate a anului in curs a reprezentat si o perioada de achizitii strategice pentru grupul Selena, care a devenit proprietarul Uniflex, lider al pietei italiene de materiale acrilice. Dupa preluarea Uniflex, managerii Selena informeaza ca activitatea societatii italiene producatoare (in proportie de 80%) de materiale acrilice pentru sigilare a inceput sa fie integrata cu prioritate si, evident, cu succes, dupa cum s-a estimat anterior, atentia fiind focalizata mai ales asupra departamentului ce se ocupa cu procurarea materiilor prime.
„Dupa numai trei luni ce au urmat preluarii Uniflex, am obtinut deja avantaje si beneficii reciproce, cum ar fi stabilirea unor termene de plata mai avantajoase si a unor preturi mai bune la materiile prime, prin prisma cumpararii unor cantitati insemnate de materiale. De asemenea, am stabilit un mix complementar de produse finite in oferta, care sa se completeze reciproc. Ambitia Selena este de a deveni, in viitorul apropiat, lider al sectorului european de materiale acrilice. In plus, inca din prezent, implementam diverse masuri planificate de comitetul managerial pentru anul in curs, care sa duca la o majorare a potentialului companiei pe plan international. Selena intensifica astfel, printre altele, procesul de cercetare-dezvoltare, productia si activitatile organizatorice/de management, din perspectiva si pentru cerintele utilizatorului final. Dezvoltam constant solutii orientate spre client, cu o focalizare particulara pe domenii de aplicabilitate. Aceasta presupune cresterea capacitatii productive, concomitent cu imbunatatirea operatiunilor de marketing/vanzari. Pe termen mediu, avem in vedere consolidarea pozitiei grupului in SUA si America Latina, unde exista un potential deosebit de majorare a cererii”, a concluzionat Jean-Noël Fourel.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group - care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit, Matizol si Quilosa - a realizat o cifra de afaceri de 1,01 miliarde PLN (sau 241,6 milioane de euro), cu un profit net de 32,2 milioane PLN, in 2015 a raportat 997,9 milioane PLN (circa 233,6 milioane de euro), in 2014 a consemnat un rulaj de 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 s-a evidentiat prin incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Brazilia, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil - Selena Co, entitate ce exporta cu precadere in SUA). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 41 de angajati, a raportat pentru 2016 o cifra de afaceri neta ce depaseste 37,14 milioane de lei (+1,5%, insa in conditiile unei pierderi nete de -6,17 milioane de lei), la nivelul lui 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 36,6 milioane de lei (+17,68%, dar cu o pierdere de -10,3 milioane de lei), in 2014 acest indicator a fost de 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|