SELENA GROUP: Crestere a vanzarilor, peste un prag psihologic important |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 23 Mai 2017 06:25 |
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente anului 2016, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au fost afectate doar partial de criza economica si geo-politica extrem de grava din anumite parti ale globului, fiind mentionate cu precadere pietele din Federatia Rusa si Asia. De asemenea, in Polonia, livrarile s-au redus ca valoare, pe fondul implementarii unui nou sistem ERP, proces care a dus la intarzieri ale productiei si distributiei catre dealeri, cu precadere in primul semestru al anului trecut. Totusi, tendintele au fost pozitive in toate celelalte tari semnificative pentru grup, astfel incat cifra de afaceri s-a majorat cu aproape +1,6%, depasind insa un prag psihologic important. In acelasi timp, prin diverse masuri, cum ar fi optimizarea operatiunilor specifice, fructificarea oportunitatilor ce confera un avantaj competitiv pentru grup (gratie inovatiei si ofertei de produse unice, care nu se regasesc la competitori), respectiv dezvoltarea permanenta a retelei de distributie, pe langa sporirea rulajului, s-a reusit ca indicatorul profitabilitatii sa reflecte o crestere optima a rezultatului net, in comparatie cu precedentele 12 luni (+5,4%), precum si a celui brut EBIT, cu o rata ce a sporit cu un punct procentual de la un an la altul, in acest sens remarcandu-se faptul ca indicatorii financiari reflecta cu acuratete performanta Selena Group, in contextul in care intreaga industrie mondiala a constructiilor si sectoarele sale asociate s-au confruntat cu numeroase provocari in 2016.
Orientare mai pregnanta spre vestul Europei, pe fondul schimbarii echipei de manageri
Astfel, conducerea corporatiei poloneze - ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii - sustine ca in intervalul de referinta structura vanzarilor pe regiuni s-a modificat fata de anul anterior. Astfel, contributii pozitive au fost remarcate la subsidiarele din America de Nord si de Sud (cu precadere in Brazilia si SUA, cu salturi ale incasarilor de +21%), dar si la cele din Turcia (+15%), Spania (+2%) si Europa Centrala (+8%). Dupa cum s-a aratat anterior, in zona asiatica, in Rusia si in Polonia rulajul s-a diminuat, iar in Europa de Est, desi in anumite tari cifra de afaceri a fost optima, rezultatele au fost afectate de pierderile din Rusia. In acest context, inclusiv pe fondul schimbarii echipei manageriale, noua strategie de afaceri se orienteaza mai pregnant spre consolidarea pozitiei detinute de Selena pe pietele mature - si cu precadere in Europa de Vest.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-decembrie 2016, a avut un cuantum de 1,0138 miliarde zloti - PLN (circa 241,65 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere fata de anul 2015, cand s-au raportat 997,9 milioane de zloti - PLN (circa 233,6 milioane de euro), iar in acelasi timp profitul net s-a cifrat la +32,2 milioane PLN (sau 7,67 milioane de euro), fiind cu 5,4 milioane PLN mai mare ca in exercitiul financiar anterior, moment in care s-au consemnat +26,8 milioane PLN (sau 6,27 milioane de euro). Astfel, pentru grup, anul 2016 a fost unul al provocarilor, dar si al schimbarilor importante, atat in comitetul de manageri, cat si in ceea ce priveste operatiunile specifice. Am parcurs o perioada de transformari majore, cu schimbari treptate in Comitetul Director, pana am ajuns la actuala componenta a echipei manageriale. In prezent, directorii companiei sunt persoane care inteleg foarte bine cu ce se ocupa Selena Group, fiind experti in aria lor de responsabilitate. Ne vom focaliza toti atentia spre cercetarea continua, care sa duca la lansarea de noi produse, fara concurenta, ce se adreseaza unor aplicatii punctuale, dar provocatoare, dezvoltand proiecte pentru optimizarea comprehensibila a vanzarilor si implementand masuri de marketing prin care sa se promoveze solutii inovatoare, cu valoare adaugata mare si cu o profitabilitate sporita. In plus, ne vom consolida in mod activ pozitia pe pietele vest-europene”, a declarat Jean-Noël Fourel, noul CEO al Selena FM SA, compania-mama a corporatiei.
Planuri ambitioase pe termen scurt si mediu
Dupa ce, in 2016, Selena Group a lansat noua fabrica si centrul de distributie din zona economica speciala „Astana - Noua Metropola” din Kazahstan, concomitent cu intensificarea activitatii in China (inclusiv prin crearea unui joint-venture) si implementarea unor produse noi (Cool-R, adezivul-spuma FOAD, Tytan Professional STD cu aplicatorul Ergo si Tytan Professional din gama Fix2 Gallop), pentru 2017, ca si pe termen mediu, si-a stabilit tinte si mai ambitioase. „Selena Group are planuri de dezvoltare extensiva pentru anii urmatori. Astfel, intensificarea, din 2017, a activitatii in laboratoarele noastre de cercetare si optimizarea continua a operatiunilor sunt doar cateva din masurile pe care le vizam, pentru a promova afacerile grupului pe plan mondial. Luand in considerare situatia asteptata, dar extrem de dificila, a pietei globale de tip «commodity» si estimarea privind o crestere dramatica a preturilor, pentru noul comitet managerial, ca, de altfel, pentru intregul grup, 2017 este o perioada de lucru intens pentru indeplinirea unor obiective solicitante. Noile actiuni se vor baza, de exemplu, pe implementarea unor ajustari adecvate de pret legate de anumite produse din portofoliul Selena, intensificarea activitatii in Europa de Vest si adjudecarea unor contracte importante. Consiliul de conducere intentioneaza sa integreze in mod continuu produse inovatoare si unice pentru constructii in portofoliul Selena Group. De asemenea, 2017 este un moment al jubileului, deoarece sarbatorim 50 de ani de la infiintarea companiei, eveniment care va fi celebrat de clienti, angajati si actionari”, a concluzionat Jean-Noël Fourel.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group - care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit, Matizol si Quilosa - a realizat o cifra de afaceri de 1,01 miliarde PLN (sau 241,6 milioane de euro), cu un profit net de 32,2 milioane PLN, in 2015 a raportat 997,9 milioane PLN (circa 233,6 milioane de euro), in 2014 a consemnat un rulaj de 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 s-a evidentiat prin incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Brazilia, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil - Selena Co). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 41 de angajati, a raportat pentru 2015 o cifra de afaceri neta ce depaseste 36,6 milioane de lei (+17,68%, insa in conditiile unei pierderi nete de -10,3 milioane de lei), in 2014 acest indicator a fost de 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|