Furnizori de sisteme
Publicat de Cosmin Dincu
25 Mar 2014 17:10
|
 Cu prilejul publicarii raportului complet privind rezultatele financiare consolidate din 2013, managerii Selena Group au anuntat ca, in exercitiul financiar trecut, au obtinut o majorare de peste 4,7% a vanzarilor (comparativ cu 2012), revenind la rentabilitate in contextul in care profitul net a sporit cu mai mult de 16 milioane de zloti (PLN), pana la 20 milioane PLN. Astfel, cu toate ca situatia economica ramane dificila pe plan global, conducerea corporatiei – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – a reusit sa inscrie activitatea Selena pe un trend ascendent sustenabil, bazat pe majorarea efectiva a livrarilor pe pietele considerate traditionale pentru grup, cum ar fi cele din Europa de Est (inclusiv Romania) si Asia Centrala. „Cifra de afaceri din intervalul de referinta a avut un cuantum de 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o depasire a unui prag psihologic al incasarilor raportate in zloti, mai ales ca in 2012 acest indicator s-a cifrat la 1,06 miliarde PLN. Din punct de vedere al structurii incasarilor in functie de regiunile vizate, o cota de 60% a revenit livrarilor efectuate in UE (inclusiv Polonia). De asemenea, pe piata de origine cota a fost de 42%, iar in alte tari din UE de 18%. Eficienta echipei de vanzari si extinderea ofertei au constituit premisele pentru care incasarile din Europa de Est si Asia (inclusiv Federatia Rusa si China) au contribuit cu 37% la total, in timp ce in America de Nord si de Sud nivelul respectiv nu s-a modificat, mentinandu-se la 3%. Planul de afaceri aplicat in 2014 este caracterizat printr-o premiera, respectiv prin schimbarea politicii holdingului in asa fel incat aceasta sa se subordoneze noului slogan «Construim mai bine impreuna!». Acesta are ca scop identificarea unor noi directii de dezvoltare (concomitent cu procesul de consolidare a celor actuale), prin lansarea de produse inovatoare, imbunatatirea calitatii si orientarea pe cerintele specifice fiecarei piete in parte. Dezvoltarea retelei de distributie si lansarea de noi sortimente in Europa de Est constituie, astfel, prima etapa ce trebuie indeplinita pe termen scurt si mediu”, se arata intr-un raport al Selena FM, semnat de presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk.
***
In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit datelor oficiale, filiala din tara noastra a raportat pentru 2012 o cifra de afaceri neta ce depaseste 47 milioane de lei, in crestere cu 30,48% fata de cele 36 milioane de lei din precedentele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|