SELENA GROUP: Reorientare geografica, din cauza crizei geo-politice |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 11 Iun 2015 18:11 |
![]() In consecinta, conducerea corporatiei – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – sustine ca in intervalul de referinta conflictul ruso-ucrainean a destabilizat situatia in toata regiunea est-europeana, care se confrunta cu o contractie economica. Practic, scaderea dramatica a vanzarilor din Rusia si Ucraina, la care s-au adaugat rezultatele sub asteptari din alte tari ale Europei de Est, a fost compensata partial prin diversificarea pietelor de desfacere si indreptarea atentiei spre statele cu economii aflate in crestere. Astfel, Selena a raportat majorari ale afacerilor in Spania, Turcia si SUA, precum si in anumite tari emergente, iar in Polonia s-a consemnat o usoara diminuare fata de incasarile foarte solide din trimestrul intai al lui 2014.
Imbunatatirea rezultatelor financiare, estimata pentru semestrul al doilea
Managerii grupului isi bazeaza si in continuare strategia de afaceri pe o atitudine moderat-optimista, dar avertizeaza ca „escaladarea conflictului ruso-ucrainean are deja rezultate negative vizibile in toata regiunea est-europeana si a Asiei Centrale, fiind observate repercusiuni nefavorabile si in tarile neimplicate, cu economii care isi incetinesc ritmul de recuperare, unde exista presiuni sporite asupra scaderii preturilor si posibile situatii de instabilitate politico-sociala”.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-martie 2015, a avut un cuantum de 185,8 milioane de zloti - PLN (circa 44,8 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o scadere fata de primul trimestru al anului anterior, iar in acelasi timp pierderea neta s-a cifrat la -7,8 milioane PLN (sau -1,9 milioane de euro), spre deosebire de ianuarie-martie 2014, cand am inregistrat profit. Totusi, trebuie precizat ca sectorul substantelor chimice pentru constructii se confrunta, de regula, cu fluctuatii semnificative, pe fondul factorului sezonier, iar Selena realizeaza de obicei in primele trei luni ale fiecarui an circa 15% din cifra de afaceri aferenta intregului exercitiu financiar. Totusi, suntem precauti si ne bazam strategia comerciala curenta pe reorientarea geografica, urmarind sa compensam in totalitate pierderile pe care le consemnam la nivelul pietelor est-europene cu sporirile intrevazute in statele ce nu sunt afectate de criza. Un alt element vital al noii politici corporatiste consta in faptul ca ne extindem permanent gama de produse si ne focalizam pe lansarea unor sortimente inovatoare care sa ne permita generarea de valoare adaugata mare pentru consumatorul final. Gratie flexibilitatii de care dam dovada in vanzari si avantajului competitiv dat de solutiile inovatoare din portofoliu, estimam ca in trimestrele urmatoare se va constata o imbunatatire a rezultatelor financiare ale grupului, cu o crestere mai vizibila din semestrul al doilea”, a declarat presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk.
De vreme ce situatia curenta din Rusia si Ucraina va persista, Selena se bazeaza in 2015 pe usoara revenire a cererii de pe celelalte piete, iar pentru a accesa oportunitatile existente, concernul continua sa-si perfectioneze excelenta operationala.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group – care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit si Quilosa – a realizat o cifra de afaceri de 1,1 miliarde PLN (sau 263,4 milioane de euro), cu un profit net de 15,7 milioane de euro, pentru 2013 a raportat incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Turcia, Spania, Coreea de Sud, China, Romania si Brazilia. In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 43 de angajati, a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri neta ce depaseste 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|