SELENA GROUP: Rezultate financiare in crestere cu 4% obtinute anul trecut |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 29 Mai 2019 06:31 |
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente anului trecut, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au atins un nivel optim. In acelasi timp, din punct de vedere geografic, tendintele au fost pozitive in majoritatea tarilor semnificative pentru grup, in asa fel incat cifra de afaceri s-a majorat cu aproape +4%, depasind inca o data un prag psihologic important.
In consecinta, conducerea corporatiei poloneze – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – sustine ca principalele contributii pozitive au fost remarcate, in principal, pe pietele din Asia, Europa de Vest, Centrala sau de Est si SUA, in timp ce fluctuatiile valutare si Turcia si Federatia Rusa, respectiv anumite probleme macroeconomice in Polonia au avut – dupa cum se estima anterior – unele repercusiuni negative asupra indicatorilor profitabilitatii, contracarate in totalitate, deoarece rezultatele au fost influentate de cresterea continua a vanzarilor cantitative, in contextul aplicarii sustinute a masurilor de imbunatatire a disciplinei costurilor si de reducere la maximum a efectelor negative ale cursului de schimb.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-decembrie 2018, a avut un cuantum de 1,2 miliarde zloti - PLN (circa 279,8 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere de mai mare de +4% fata de 2017. Acest rezultat este coroborat cu un indice EBIT de exceptie, care a ajuns la 52,3 milioane PLN (+20%), in timp ce profitul net a fost mai mare de patru ori pe baze de calcul anuale si, actualmente, acesta a ajuns la aproape 26,7 milioane PLN, in timp ce rata profitului brut a sporit cu +0,2 puncte procentuale. Ca investitii semnificative, am finalizat constructia noului centru de cercetare-dezvoltare, Selena Labs, deschis in aprilie 2019. Echipa de specialisti din cadrul acestuia s-a implicat, ca lider al unui consortiu, in proiectele EENSULATE si BIOMOTIVE, finantate prin programul UE Horizon 2020”, a declarat Krzysztof Domarecki, presedintele comitetului de conducere al Selena FM SA, compania-mama a corporatiei.
In functie de regiuni sau tari, dupa cum arata managerii Selena, rezultate deosebite, la nivelul lui 2018, s-au constatat in China (+27%), Spania (+20%), Ucraina (+14%), SUA (+13%), Kazahstan (+10%) si Europa Centrala (+6%). Desi situatia aprovizionarii cu materii prime este si in continuare dificila, iar ratele de schimb sunt fluctuante, s-a reusit marcarea unui profit operational optim.
In continuare, pentru cele patru trimestre din actualul exercitiu financiar, dar si in perspectiva, Krzysztof Domarecki precizeaza ca Selena isi va dezvolta activitatea pe pietele din Europa Centrala si de Vest (mai ales in Polonia si in Spania), precum si in SUA, incercand sa contracareze situatiile dificile de pe pietele instabile (fluctuatiile cursului de schimb din Rusia si Turcia, problemele provocatoare din unele tari ale Americii Latine si altele). Mai precis, scaderea preturilor materiei prime pentru productia de spume poliuretanice si materiale siliconice in prima jumatate a anului in curs si nivelul ridicat al preturilor la asfalt determina potentialul de crestere pe termen scurt. De asemenea, se estimeaza ca vanzarile Selena isi vor continua trendul ascendent, inclusiv in SUA, Spania, Europa de Vest, Polonia, China si Federatia Rusa. Datorita situatiei economice inca dificile pe pietele din Turcia si Brazilia, nu se estimeaza o majorare a vanzarilor pana la sfarsitul anului 2019.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group – care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit, Matizol si Quilosa – a realizat o cifra de afaceri de 1,18 miliarde PLN (sau 275,2 milioane de euro), in 2017 a consemnat vanzari de 1,18 miliarde PLN (sau 275,2 milioane de euro), in 2016 s-a remarcat printr-un rulaj de 1,01 miliarde PLN (sau 241,6 milioane de euro), in 2015 a raportat 997,9 milioane PLN (circa 233,6 milioane de euro), in 2014 a consemnat un rulaj de 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 s-a evidentiat prin incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Brazilia, China, Romania, Turcia, Spania si Kazahstan, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil – Selena Co, entitate ce exporta cu precadere in SUA). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment (si nu numai), mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 29 de angajati (fata de 41 in anul anterior), a raportat pentru 2017 o cifra de afaceri neta ce depaseste 13,64 milioane de lei (-63,27%, insa in conditiile unei pierderi nete de -1,35 milioane de lei), in 2016 a consemnat 37,14 milioane de lei (+1,5%, cu o pierdere neta de -6,17 milioane de lei), la nivelul lui 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 36,6 milioane de lei (+17,68%, dar cu o pierdere de -10,3 milioane de lei), in 2014 acest indicator a fost de 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
|