Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 28 Martie 2025
BUCINMOB
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SELENA GROUP: Scadere a vanzarilor, pe fondul problemelor geo-politice
SELENA GROUP: Scadere a vanzarilor, pe fondul problemelor geo-politice
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Oct 2015 19:01
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate din primul semestru al anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au fost afectate, in general, de modificarile ratelor de schimb ale monedelor locale (ce au diminuat valoarea cifrei de afaceri a grupului in cazul operatiunilor de pe pietele din afara Poloniei, dupa conversia in zloti - PLN). Mai mult, in particular, este invocata situatia geo-politica dificila din regiunea est-europeana, fiind mentionate cu precadere problemele din Federatia Rusa (ce au dus la deprecierea masiva a rublei) si Ucraina (unde s-a constatat o incetinire puternica a activitatii economice). Totusi, indicatorul profitabilitatii reflecta o crestere a rezultatului net, in comparatie cu perioada similara a precedentelor 12 luni, in acest sens remarcandu-se, insa, faptul ca pierderea din activitati financiare a fost mai redusa ca in semestrul intai din 2014.
In consecinta, conducerea corporatiei – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – sustine ca in intervalul de referinta structura vanzarilor pe regiuni s-a modificat usor fata de anul anterior, statele din UE (inclusiv Polonia) fiind si in continuare principalele piete ale grupului (cu 69% din cifra de afaceri), desi s-a constatat un declin al ratei de crestere de noua puncte procentuale. In Polonia a avut loc un regres de 3% din acest punct de vedere, din cauza vanzarilor mai reduse ale fabricilor locale ale Selena pentru produsele sub eticheta privata comandate de diversi clienti din Europa de Est. In acelasi timp, regiunea geografica a Europei de Est si Asiei si-a micsorat ponderea in vanzari, de la 32% la 31%, iar in America de Nord si de Sud a avut loc o sporire a livrarilor de 12%, determinand, in consecinta, o majorare a contributiei la 6% din total.      
Fluctuatii moderate pe plan global, cu exceptia turbulentelor ruso-ucrainene
Managerii grupului isi bazeaza si in continuare strategia de afaceri pe o atitudine moderat-optimista, dar avertizeaza ca previziunile cu privire la performanta financiara din 2015 nu pot fi conturate, insa, daca se are in vedere faptul ca, de obicei, in trimestrul al treilea se realizeaza 31% din cifra de afaceri, iar in cel de-al patrulea 25%, ultimul semestru va insemna o perioada mai propice pentru Selena. Totodata, se vor lua in considerare aspectele legate de pietele-tinta ale corporatiei, mai precis recuperarea economica din Spania (unde se estimeaza o crestere de 3,1% a PIB pentru acest an) sau trendul ascendent preconizat pentru celelalte tari in care Selena are cote de piata semnificative, cum ar fi Romania si Ungaria (+2,7% fiecare), Cehia (+2,5%), Bulgaria (+1,2%) sau Italia (+0,5%). Totusi, Rusia (-3,4%), Ucraina (-9%) si Brazilia (-1,5%) se vor confrunta cu deprecieri ale PIB, ceea ce presupune precautie. Mai mult, pe pietele de constructii reprezentative pentru Selena (fara cea din Polonia) vor avea loc fluctuatii moderate, insa intr-o nota in general pozitiva pe plan global (inclusiv in Brazilia, pentru care se asteapta un reviriment usor), cu exceptia Rusiei si Ucrainei, unde se observa turbulente majore in sectorul de constructii.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-iunie 2015, a avut un cuantum de 458,4 milioane de zloti - PLN (circa 110,8 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o scadere fata de primul semestru al anului anterior (cand s-au consemnat 502,8 milioane PLN sau 120,3 milioane de euro), iar in acelasi timp profitul net s-a cifrat la +3,2 milioane PLN (sau 779.000 de euro), spre deosebire de ianuarie-iunie 2014, cand am inregistrat 680.000 PLN (sau 163.000 de euro). In pofida conditiilor relativ adverse, pentru a ne mentine programul de investitii, am recurs la contractarea unui imprumut de la BERD, in valoare de 10 milioane de euro, din care 7 milioane de euro reprezinta suma ce va fi utilizata pentru dezvoltarea capacitatii de productie din Kazahstan, iar diferenta s-a alocat pentru finantarea capitalului de lucru al firmei-mama, Selena FM SA. Ca noutati, din trimestrul al doilea am inceput sa promovam produsele din cadrul gamei Quick Effect, reprezentand materiale siliconice si acrilice inovatoare marca Tytan Proffesional, cu aplicare rapida. De asemenea, designul imbunatatit al sigilantilor pentru acoperis a fost apreciat de beneficiari, motiv pentru care asociatia poloneza a montatorilor de acoperisuri i-a inclus printre recomandarile sale”, a declarat presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk.
De vreme ce situatia curenta din Rusia si Ucraina va persista (fiind coroborata si cu alte riscuri suplimentare geo-politice, din Orientul Mijlociu (mai ales ca Federatia Rusa a lansat o campanie militara in Siria), Selena se bazeaza in 2015 pe usoara revenire a cererii de pe celelalte piete, in posibilul context economic anuntat anterior, iar pentru a accesa oportunitatile existente, concernul continua sa-si perfectioneze excelenta operationala, ce va fi concretizata si prin lansarea unei noi palete de adezivi, ce momentan se afla in plin proces de cercetare si dezvoltare, proiectul purtand denumirea preliminara Turbo.    
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group – care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit si Quilosa – a realizat o cifra de afaceri de 1,1 miliarde PLN (sau 263,4 milioane de euro), cu un profit net de 15,7 milioane de euro, pentru 2013 a raportat incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, mai multe companii active in 16 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Spania, Turcia, China, Brazilia, Kazahstan si Romania, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil – Selena Co). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 43 de angajati, a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri neta ce depaseste 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
 
REYNAERS
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE-FEBRUARIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza